Defekte Akai Z4 (in Polen) advertentie (loopt zo af)

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik zie deze net staan op een poolse advertentiesite: http://www.allegro.pl/item246836742_akai_z4_uszkodzony.html
Het loop over een uurtje af en er is nog heel weinig aangeboden.
Mijn begrip van geschreven pools is niet uitstekend maar volgens mij genereerd de Z4 distortion, of noise, op alle kanalen (of het stuurt hetzelfde geluid over alle kanalen tegelijk). Daarnaast komt het niet door de ram test. 256 + 16 MB wordt herkent als 144MB.
De verkoper heeft er al iemand naar laten kijken (akai, andere reparateur, geen idee) maar het probleem is niet verholpen.
Volgens hem is er iets mis met het moederboord.
Verder kunnen alle features van de Z4 worden gebruikt, aksys, menu enz. De monitor speaker outputs genereren ook distortion (of noise). Volgens mij zegt hij dat het samplen helemaal goed werkt.

Heel misschien zin om te bieden? Wat denken jullie?

Groetjes,

Frederik.

Op zichzelf zijn het fijne samplers; ik heb zelf een Z8, maar die is practisch hetzelfde op een paar uitbreidingen na.

Persoonlijk zou ik dit echter niet doen want je weet niet wat er aan mankeert. Met analoge synths is dat tot daar aan toe, maar dit is 21e eeuwse techniek waarmee je alleen maar naar de prof monteur kunt gaan.....reparatiekosten kunnen al snel de pan uit rijzen dus.

Als je echt een Z4 of Z8 wilt, kan je denk ik beter wachten tot je een werkende tegenkomt.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Op zichzelf zijn het fijne samplers; ik heb zelf een Z8, maar die is practisch hetzelfde op een paar uitbreidingen na.

Persoonlijk zou ik dit echter niet doen want je weet niet wat er aan mankeert. Met analoge synths is dat tot daar aan toe, maar dit is 21e eeuwse techniek waarmee je alleen maar naar de prof monteur kunt gaan.....reparatiekosten kunnen al snel de pan uit rijzen dus.

Als je echt een Z4 of Z8 wilt, kan je denk ik beter wachten tot je een werkende tegenkomt.

Misschien toch maar niet dan. Bedankt voor je reactie ;) javascript:smilie(';)')

Dat geheugenprobleem is een bekend probleem, en ZO op te lossen.
Kwestie van juiste merk en type geheugens gebruiken; probleem had ik eerst ook. Is nu perfect.

Van die uitgangen weet ik het niet..

Origineel geplaatst door Zoidsity
Dat geheugenprobleem is een bekend probleem, en ZO op te lossen.
Kwestie van juiste merk en type geheugens gebruiken; probleem had ik eerst ook. Is nu perfect.

Van die uitgangen weet ik het niet..

Yep, had ooit ook wat problemen op een akaitje.
Distortion/ruis probleem toch een beetje eng.
Hoe dan ook, iemand heeft het voor +/- 75 euro. Ik hoop voor hem dat het probleem makkelijk te verhelpen is :)

Back