Reason Template voor Edirol PCR-500

TCG

Nieuwkomer
Beste mensen,

Wie-oh-wie kan mij helpen aan een template voor de Edirol PCR-500.
Ik werk met Propellerhead Reason 3.0 en op één of andere manier kan ik de sliders en knobs niet goed gebruiken.

Als ik als input de Edirol-series instel dan blijven de gespeelde noten hangen alsof je een sustain-pedaal ingedrukt houdt.
Wanneer ik meerdere knoppen/sliders wil gebruiken krijg ik iedere keer de vraag of ik de vorige wil overschrijven.

Het schijnt dus om een template te gaan. De oudere templates missen de op de PCR-500 toegevoegde knoppen zoals de drumpads en sliders zoals de horizontale mix-slider.

Help me aub om mijn keyboard compleet te maken waar hij voor bedoeld is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groetjes,
TCG

http://www.roland.com/products/en/_support/dld.cfm?ln=en&dsp=0&iCncd=2165

Hoi...op bovenstaande link kun je de template vinden voor je PCR-500 om te gebruiken in Reason.
Echter... alleen voor Maelstrom, Propellerhead Reason ReDrum en Propellerhead Reason Subtractor maar misschien ben je nu een eindje op weg?
Er staat ook een template voor de B4-2 ! Aangezien de PCR-500 9 sliders heeft kun je die nu ook alle 9 gebruken!

succes !! groetjes Robin

p.s. bij mij blijven de tonen trouwens nog wel steeds hangen, net als bij jou dus.
Heb nog geen oplossing gevonden voor dit probleem, misschien weet iemand hoe dit kan opgelost worden?

Reactie

Reactie

Origineel geplaatst door Robin1965
http://www.roland.com/products/en/_support/dld.cfm?ln=en&dsp=0&iCncd=2165

Hoi...op bovenstaande link kun je de template vinden voor je PCR-500 om te gebruiken in Reason.
Echter... alleen voor Maelstrom, Propellerhead Reason ReDrum en Propellerhead Reason Subtractor maar misschien ben je nu een eindje op weg?
Er staat ook een template voor de B4-2 ! Aangezien de PCR-500 9 sliders heeft kun je die nu ook alle 9 gebruken!

succes !! groetjes Robin

p.s. bij mij blijven de tonen trouwens nog wel steeds hangen, net als bij jou dus.
Heb nog geen oplossing gevonden voor dit probleem, misschien weet iemand hoe dit kan opgelost worden?

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik alles kunnen oplossen. Voor de PCR-500 heb ik 2 controllers ingesteld.

Voor de toetsen heb ik Edirol <other> (MIDI Control Keyboard) gekozen en op PCR-1 gezet.
Voor de knoppen en sliders heb ik Edirol ,other. (MIDI Control Surface) gekozen en op PCR-2 gezet.

Vervolgens in de PCR-editor heb ik elke knop en slider een apart CC-nummer gegeven en TRANSMIT naar de PCR-500.
de onderste rij van de drumpads heb ik ingesteld als noten zodat je ze in Re-Drum kan gebruiken voor drum samples.

Alles werkt nu zoals het moet. Stuur anders even je email-adres naar TCG666@hotmail.com en dan zend ik je de file die je dan via de editor kan "uploaden" naar jouw keyboard. Vermeld wel even in je e-mail dat het om de file gaat voordat ik denk dat het SPAM of i.d. is.

Groetjes,
TCG

Back