Mpc Editor

FLOU242

WYHIWYG
IK BEN NET DE GELUKKIGE EIGENAAR EGWORDEN VAN EEN MPC-60 - OS 2.10

IK HEB THUIS BAKKEN VOL DRUMMACHINE SAMPLES IN WAV-INDELING.

IS MPC-EDITOR VAN MIDICASE EEN GEOIE OPLOSSING OM (mits upgrade naar 3.10) DE WAV BESTANDEN NAAR DE MPC TE EXPORTEREN EN ZO PROGRAMS TE MAKEN ?

IK BEN UITERAARD BEREID OM DIE SOFTWARE AAN TE SCHAFFEN ZO HET BOVENSTAANDE MOGELIJK IS.

IEMAND ERVARING MEE ?

GROETEN.

PIERRE

Ik heb die mpc editor van midicase.....en ik ben er zo "tevreden" mee dat ik vorig jaar (of was het nou dit jaar...) maar zelf een mpc editor heb geschreven.
Helaas werkt deze alleen onder linux.
Zo wordt in die editor van midicase geen rekening gehouden met multiouts...

Maar zo te zien wil jij alleen de wav omzetten naar het mpc60 formaat?

Zo ja dan zou ik kunnen kijken of de code om wav -> mpc formaat om te zetten onder windows kan compileren. Dat zou dan vermoedelijk wel een soort van dos proggie worden.
Ik ben namelijk nog niet echt los met het programmeren in c / c++ voor windows.

Ik ben wel te spreken over MPC editor. Het werkt iig handiger en sneller dan op de mpc zelf.

Er hadden wel wat meer opties in gemogen qua instelling hoe je samples kan inladen, zoals bijvoorbeeld een standaard voice overlap instelling. Nu staat ie standaard op poly en ik gebruik bijna altijd mono of note off. Ook kan je niet instellen dat ie de looppoints moet droppen bij het inladen. Dat is wel jammer aangezien er hier op het forum een keer zo'n 300mb aan one shot drums stond, die allemaal sustained loop points hadden.

Verder echt wel oke!

En, neuromancer, wat bedoel je met geen multi outs ondersteunen. Ik kan gewoon aangeven over welke outs ik m'n samples wil instellen, zie screenshot in het midden "INDIV"

Attachments

• mpceditor.jpg
    mpceditor.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 95
Ik was vanavond toevallig bezig met programs maken met mpc editor. Deze heb ik gebrand op een cd, maar nu wordt het overgrote deel van samples niet geladen bij het laden van een program. "Can't find file: .... "

Dat is nogal vreemd want wanneer ik de sample los als wav probeer lukt het wel. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de grootte van de programs lag, die zijn behoorlijk groot (soms +/- 20mb), maar ook de kleine programs worden niet geheel geladen.

Het ligt niet aan de sample format, ze zijn allemaal 44,1k, 16 bit stereo samples.

Anybody?

Wat ik een nadelen vond aan de midicase editor zijn( in random order):

Ik heb over het algemeen dumgeluiden bij voorkeur op een vaste uitgang. Bij de midicase editor moet je dat niet alleen voor iedere pad opnieuw doen, ook laat ie bij het selecteren van een individuele uitgang het volume voor de uitgang op 0 staan....

Ook zou ik het handiger als je een zooi geluiden in het programma importeerd waarna deze volgens een zelf te bepalen logica aan drumpads worden toegewezen.
Bij de midicase editor kan je slechts 1 geluid tegelijk importeren...

Mixer: geen mogelijkheid om effect volumes in te stellen!

Ook verwacht ik bij een editor dat je drumgeluiden naar een andere pad kan slepen/kopieren..
kan dus niet...
Midi noot nummer van de pads...niet in te stellen in de editor terwijl het op de mpc zelf wel kan.

Geen drag & drop van geluiden uit de verkenner direct op drumpads, alleen het file windowtje in de editor zelf.

@dsil: heb je wel een "export program and samples" gedaan?

Eigenlijk nog een nadeel van de midicase editor...als ik met een editor een program save verwacht ik dat de samples ook omgezet worden indien nodig.

ik zal dit draadje eens goed in de gaten houden...ik was net van plan het programma aan te gaan schaffen...

zijn er wel 100% tevreden gebruikers?

EDITOR

EDITOR

DE BEDOELING IS OM ALLES WAT EENVOUDIGER TE MAKEN EN TOCH DIE 12-BIT SOUND TE BEHOUDEN. DIE KLINKT TROUWENS ZO VETTIGER DAN ALLES WAT IK TOT NU HEB GEHAD.

DUS :

1. EEN AANRADER

2. hij kan vlotjes 16-bit 44.000 khz sampels omzetten naar snd-files in 12-bit 40.000 khz.

Heb ik het goed verstaan ?

En schrijft hij die in het geheugen of op een floppy weg ?

Groeten.

Pierre

Ik weet niet of de midicase editor de wave files ook omzet naar 16 bit.....

De editor schrijft het resultaat op disk / floppy / zip weg...
Waarbij mpc lange bestandsnamen niet ondersteund worden.

Ik ben met mijn eigen editor al enige tijd niet verder gegaan omdat ik ook een mpc filesystem driver wilde schrijven. Het is namelijk gewoon FAT met als enige verschil de manier van omgaan met lange namen.

Mischien is er ergens een windows programmeur te vinden die de moeite wil nemen om mijn open source proggie te porten naar windows?!

Ik ga daar zelf de komende tijd zeker niet aan toe komen daar er over 6 weken een kleine verwacht wordt....

Bij deze de manual van de midicase editor, mischien dat dit wat meer inzicht geeft in de mogelijkheden van het programma

Attachments

• mpceditor.pdf
    457,5 KB · Bekeken: 130
Re: EDITOR

Re: EDITOR

Origineel geplaatst door FLOU242
DE BEDOELING IS OM ALLES WAT EENVOUDIGER TE MAKEN EN TOCH DIE 12-BIT SOUND TE BEHOUDEN. DIE KLINKT TROUWENS ZO VETTIGER DAN ALLES WAT IK TOT NU HEB GEHAD.

Groeten.

Pierre

Dan kun je volgens mij beter met het ding ze3lf samplen. Is leuk hoor, zo'n vintage klusje.
MPC-editor converteert volgens mij alleen bestanden voor de mpc-2000-, 2000-xl- en 3000...

Volgens mij worden de bestanden niet geconverteerd! Ten minste, ik heb wel eens programs gemaakt en op flop gezet en hier zaten 8bit sounds bij die konden worden afgespeeld. Dus volgens mij moet je je samples zelf omzetten naar de juiste instellingen!!

@ Neuromancer: Inderdaad, wat dat betreft zijn er een aantal handelingen die nogal onhandig gaan. Wat meer aanpassingen in de settings zou wenselijk zijn. Ik heb hetzelfde met het aanpassen van de voice overlap. 64 keer rechtermuisknop en overlap aanpassen en op ok drukken is niet echt handig ;)

Ik heb idd wel export program and samples gedaan. Ik snap er weinig van eerlijk gezegd.
Bij het inladen van de program gaat ie vliegensvlug over alle samples heen (0,1 sec. per sample) en geeft dan aan dat samples niet gevonden worden. Bij skip all zijn er een aantal samples die wel afspelen, maar dat is volgens mij 100% random. Als ik dan vervolgens de niet gevonden sample los inlaadt, lukt het wel.

Het lijkt me sterk dat ik de cd te snel heb gebrand, maar ik kan even geen oorzaak bedenken. Alles staat gewoon op de cd en als ik de program in mpc editor open vanaf de cd dan staan alle samples gewoon goed ingesteld en kunnen ze worden afgespeeld :confused:

Heb ik gister voor niks 3 uur programs zitten maken :stupid

@FLOU: Ik zou idd gewoon zelf samplen. Dat klinkt toch wel stukken beter dan ze converteren lijkt me!
Er zit geen scsi op de mpc60 toch? anders zou je kunnen samplen met de mpc en vervolgens programs maken met de editor.
Bestaande samples zou ik wel met de editor doen, evt converteren met bijv adobe audition.

Mocht iemand een oplossingen (of oorzaak) weten (of denken) voor bovenstaan probleem dan hou ik me aanbevolen!

MPC-EDITOR

MPC-EDITOR

@DSIL :

1. de specs van OS 3.1 vertellen me dat MPC-3000 flops door de MPC kunnen ingelezen worden.

en volgens mij zijn mpc 3000 flops geschreven in 16-bit 44.000 khz.

2. uit de manual van mps-editor haal ik het volgende :

ยท Export function converts sound files appropriate to the model Midi Production Center.

Kan iemand met een mpc-60 en gebruimer van de editor mij hier uitluitsel over geven a.u.b. ?

Converteren naar 12 bit samples kan idd, zie screenshot

Files worden blijkbaar ook omgezet naar .snd files, alhoewel ik wel tig foutmeldingen krijg over het verkeerde file format.

BTW: je kan gewoon de demo downloaden en 30 dagen gebruiken, dus dan kan je even kijken hoe het voor je werkt.

Als het goed is heb je alle opties in de demo, het is slechts 30 dagen geldig.

Attachments

• mpceditor.jpg
    mpceditor.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 93
Ik heb er nooit 1 gebruikt hoor, maar ik heb me wijs laten maken dat z'n fraaie klankkarakter te danken is aan de AD-converters die erin zitten. Dat zou een beetje betekenen dat je dat fraaie klankkarakter verliest zodra je samples gaat impoteren i.p.v. ze te maken met die te gekke AD-converters.

Maar ik kan het goed fout hebben...

Back