Mpc Editor

@falafelbiels: als ik het me goed herinner dan gebruikt de mpc60 12-bit logaritmisch ofzo en niet 12 bit lineair

Inderdaad zit daar dus klankverschil tussen.

Zo is mijn ensoniq mirage bijvoorbeeld 8 bit, maar dan wel 8 bit floating point wat overeenkomt met 16 bit lineair.

Dus...het aantal bits wat gebruikt wordt is niet de enige factor die een rol speelt bij de uiteindelijke klank

tijd geleden dat ik die editor heb gebruikt .. binnenkort maar eens de update checken .. de versie die ik heb kan geen outputs selecteren dacht ik .. ( ik werk met 2 zipdisks .. 1 op pc en 1 in de 2Kxl)

@jasper85: in principe wel ja.
Het enige wat ik er nog bij wilde schrijven was een filesystem driver voor het mpc2000 filesystem. Maar dit is ff stil komen te liggen, voornamelijk omdat ik op mijn werk ook de hele dag zat te proggen en daarna thuis geen zin meer had om wat te haxoren in m'n programma.
Vanaf volgende week ben ik tot het eind van het jaar vrij (waarbij ik wel voor m'n partner en net vorige week geboren dochter moet zorgen) maar dan ga ik er waarschijnlijk toch weer verder aan hacken.
Inmiddels heb ik ook ergens Visual Studio 2005 vandaan gevist en wil ik ook proberen de editor om te schrijven voor Windows (minus filesystem driver spul....)
Vanaf volgende week zal ik proberen me hiermee bezig te houden

@jasper85: in principe wel ja.
Het enige wat ik er nog bij wilde schrijven was een filesystem driver voor het mpc2000 filesystem. Maar dit is ff stil komen te liggen, voornamelijk omdat ik op mijn werk ook de hele dag zat te proggen en daarna thuis geen zin meer had om wat te haxoren in m'n programma.
Vanaf volgende week ben ik tot het eind van het jaar vrij (waarbij ik wel voor m'n partner en net vorige week geboren dochter moet zorgen) maar dan ga ik er waarschijnlijk toch weer verder aan hacken.
Inmiddels heb ik ook ergens Visual Studio 2005 vandaan gevist en wil ik ook proberen de editor om te schrijven voor Windows (minus filesystem driver spul....)
Vanaf volgende week zal ik proberen me hiermee bezig te houden

Ik hou me ook aanbevolen, werk met een MPC2000 en OSX.

Gisteren even aan het spelen geweest met MPC2000 en S950,
dit blijft toch ook top voor drums. Strak en vuil met karakter.

TJa.....ik heb (of had...weet ik ff niet meer) wel een VM ware image voor OSX maar geen ontwikkelomgeving hiervoor.
Maar in principe zijn bij de mpc editor alleen open source libraries gebruikt dus deze moeten gewoon te compileren zijn voor een mac.
Je zal hooguit de code voor het afspelen van audio moeten aanpassen.

ik heb ook wel mpc editor voor de mac gebruikt de mpc60 leest mpc3000 files mits 3.10 erin, wat ik een groot nadeel vondt is dat de mpc er echt heel lang over doet om ze in te laden,en soms ook met errors,dat langzame laden heeft volgens mij te maken dat de 60 het moet omzetten van 3000 structuur naar 60 ,ofzo,want als je daarna in de 60 saved ,gaat het laden daarna wel snel,

ik gebruik nu gewoon weer 2,12 vindt eigenlijk veel sneller en simpeler werken, en volgens vele ook wat strakker omdat hij intern geen midi gebruikt

ook het samplen met 2,12 gaat een stuk sneller dan met 3,10

Heren, bij deze even een korte update. Ik ben het verzoek voor de source code van mijn mpc editor nog niet vergeten, maar daar ik momenteel tijdelijk een wat beperkte internet toegang heb (als in dat ik m'n wireless kaartje nog niet werkend heb onder linux) en ik niet thuis zit, is het op dit moment voor mij niet mogelijk om de sources van m'n laptop af te plukken.

Back