Hardware->Software!!!!

ik werk met een onboard c-media geluidskaart en ik heb een latency van nauwelijks iets, werkt perfect, ook in cubase, alleen gebruik ik cuabse nooit omdat ik het een prutsprogramma vind maar das een ander verhaal

Origineel geplaatst door Kikker
ik werk met een onboard c-media geluidskaart en ik heb een latency van nauwelijks iets, werkt perfect, ook in cubase, alleen gebruik ik cuabse nooit omdat ik het een prutsprogramma vind maar das een ander verhaal

Ken ik niet eens cuabse, ken je Cubase trouwens ? Das wel errug goed !

virtual sampler 2.75 C-Media

virtual sampler 2.75 C-Media

Hallo,

In mijn nieuwe PC zit ook een C-Media kaart. geluid klinkt niet slecht ofzo, geen storingen of wat dan ook , maar inderdaad in Cubase bij inspelen van de softsynth/ softsampler een aardige latency met mijn ASIO driver (via Windows update reeds 2 x geupdated).

zojuist mijn eerste kennismaking met een softsynth, de LM-7 en Virtual Sampler 2.75 (tegelijk).

erg grappig dat wanneer je eenmaal noten opgenomen hebt en die afspeelt alles gewoon 'strak' gespeelt wordt door Cubase zelf, buffert Cubase dat tijdens het afspelen zelfs soms ? Latency lijkt dus alleen een probleem bij live inspelen .....

Ik denk dat ik me er toch wel mee red voorlopig, dan maar niet live inspelen, maar alles tekenen met de muis in de editors.....als alles maar strak klinkt bij het afspelen, heb hem net even flink door de mangel gehaald, snaredrum rolls in de LM-7 + bassslijn en claps en flink wat samples door elkaar op meerdere kanalen in Virtual Sampler, lijkt bij afspelen wel strak.

Mooi progje trouwens dat Virtual Sampler 2.75 , zijn erg nog freeware/shareware concurrenten dat jullie weten die ook van dergelijke kwaliteit zijn ? het SAVEN is overigens nog gedisabled, volledige versie kost 30 dollars.

ben benieuwd, vriendelijke groeten, Ron.

Het is ook wel strak - er zit namelijk evenveel vertraging op al je CPU audio.

Snappez? :)

software sampler, virtuele sampler

software sampler, virtuele sampler

welke software samplers / virtuele samplers VST plugin gebruiken jullie ?

ben benieuwd,

groetjes, Ron.:peukie:

software sampler VST

software sampler VST

hallo,

ik begrijp dat dit de zgn 'native instruments' plugins zijn, die behoorlijk duur zijn, (en ik houd niet zo van warez), zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met andere sofware sampler VST's ? misschien freeware of iets dergelijks ?

groetjes, RB.

ik weet niet wat de RM III kost, maar dat schijnt ook een hele goeie te zijn..

rm iii

rm iii

hoi,

die rm III is ook zo'n dure native instruments,...... ben heel benieuwd of iemand ervaring heeft met andere freeware of goedkopere samplevst's

werk momenteel met virtual sampler 2.75 , met de demo versie, beperking van de demo versie is dat je de banken niet kunt saven en dus iedere keer opnieuw de wavjes los in moet laden nadat je afsluit.

groetz, RB.
:Z :z

Re: rm iii

Re: rm iii

Origineel geplaatst door WarmeBakker
hoi,

die rm III is ook zo'n dure native instruments

hoi,

die RM III is niet van Native Instruments [hetgeen een merknaam is] maar van LinPlug.
bovendien is $59 niet echt duur, probeer daar maar eens een soortgelijke hardwaresampler voor te kopen met dezelfde mogelijkheden. trouwens, probeer het maar niet. software is goedkoper en beter [in de categorie 'uitspraken waar ik problemen mee ga krijgen'] en goedkoper dan de RM III krijg je het denk ik niet.

of ga je toch aan de warez? :dj: :smeris: :D

Yep, RM III is van Linplug..... ik had de links gepost voor de informatie over die dingen op mijn website ;)

Ik geloof (zo even uit mijn hoofd) dat je voor USD 99 de complete drumstudio van linplug hebt, das inclusief de RM III, de Element-P percussie synth en een berg erg goede drumkits inclusief acoustisch materiaal. Staat kwalitatief voor mij op de zelfde hoogte als de Battery/Studiodrums combinatie, die toch een heel beetje meer kost bij elkaar.

Back