virtual sampler 2.75 C-Media
virtual sampler 2.75 C-Media
Hallo,
In mijn nieuwe PC zit ook een C-Media kaart. geluid klinkt niet slecht ofzo, geen storingen of wat dan ook , maar inderdaad in Cubase bij inspelen van de softsynth/ softsampler een aardige latency met mijn ASIO driver (via Windows update reeds 2 x geupdated).
zojuist mijn eerste kennismaking met een softsynth, de LM-7 en Virtual Sampler 2.75 (tegelijk).
erg grappig dat wanneer je eenmaal noten opgenomen hebt en die afspeelt alles gewoon 'strak' gespeelt wordt door Cubase zelf, buffert Cubase dat tijdens het afspelen zelfs soms ? Latency lijkt dus alleen een probleem bij live inspelen .....
Ik denk dat ik me er toch wel mee red voorlopig, dan maar niet live inspelen, maar alles tekenen met de muis in de editors.....als alles maar strak klinkt bij het afspelen, heb hem net even flink door de mangel gehaald, snaredrum rolls in de LM-7 + bassslijn en claps en flink wat samples door elkaar op meerdere kanalen in Virtual Sampler, lijkt bij afspelen wel strak.
Mooi progje trouwens dat Virtual Sampler 2.75 , zijn erg nog freeware/shareware concurrenten dat jullie weten die ook van dergelijke kwaliteit zijn ? het SAVEN is overigens nog gedisabled, volledige versie kost 30 dollars.
ben benieuwd, vriendelijke groeten, Ron.