Hardware->Software!!!!

Henri/etgin303

Ouwe rot
Jawel, ik moet er ook aan geloven....

die softsynths hoeven niet onder te doen voor de diverse hardwareversie...

Ben beetje aan het stoeien met Cubase SX en diverse softsynths, en jawel ik had dit niet verwacht...
Heb alleen wat probleempjes die ik zo niet kan oplossen, heb het e.e.a. al geprobeerd maar het lukt niet!

Het volgende:

Heb een Pentium IV 1,7 GHz, 512 MB, een C-Media Wave (ofzoiets, geluidskaart... bagger volgens mij)
ik krijg mijn latency niet omlaag, bij 20-25 ms begint mijn softsynth te haperen... ligt dit aan mijn geluidskaart ?
Heb asio-drivers geinstalleerd.... als ik de softsynth (bv Pro-52) als stand-alone gebruik heb ik nagenoeg geen latency, als ik Cubase gebruik is de tijd tussen aanslag en geluid bijna 1 seconde :( heheheh

Geven jullie mij eens wat tips! Instellingen misschien ? Of moet ik gewoon een andere geluidskaart kopen ?

Enne, hoeveel plugins zou ik kunnen tegelijk kunnen gebruiken zonder DSP kaart ???
En kan je b.v. 3 pro-52 tegelijk aan kunnen zetten ?

(soory als ik domme vragen stel, maar heb er echt geen bal verstand van.... gaat wel komen hehheh)

Alvast bedankt!

MzzL!

Wat voor geluidskaart zeg je?

Wat voor geluidskaart zeg je?

Wat is C-media?

Er bekruipt mij het gevoel dat die latency wel eens aan de asio drivers kan liggen, of beter het gebrek daaraan. Asio drivers???? voor een C-Media Wave? waar heb je die in hemelsnaam vandaan?

Er zijn hier een heleboel goede threads over geluidskaarten, lees ze en koop er een ;)

En over het gebruik van meerdere plugins:
Ja dat is zeker mogelijk, sommige plugins hebben zelfs meerdere outputs, dus een keer laden..
Op een goed moment is je arme processor aan zijn einde ... maar dat punt ga je vanzelf een keer zien.

Succes

c-media is een onboard soundcard..daarvoor is geen ASIO driver te vinden.....koop een goeie soundcard, je latency kan dan veel lager en je geluidskwaliteit is ook stukken beter.... bv een m-audio audophile ofzo

Olaf

Misschien bedoelt hij een generic DirectX asio drivertje...

10 tegen 1 dat daar inderdaad je probleem zit.

Die C-media is inderdaad een onboard-excuus voor een geluidskaart... en dan nog 1 van het slechtste soort...
Je kan soms zelfs de brom van de travakkende harde schijf door spelende muziek horen met dat soort geluidsadapters.
Ik zou zeggen, schaf je iets beter aan. Een Sound Blaster Live of Audigy is nu ook nog niet echt professioneel (is ook nog vrij ruisig en brommig), maar is toch al stukken beter...
Je latency probleem ligt natuurlijk aan het missen van een deftige asio driver.

Origineel geplaatst door Tuur
Misschien bedoelt hij een generic DirectX asio drivertje...

10 tegen 1 dat daar inderdaad je probleem zit.

DirectX =/ (is niet) ASIO

je heb dacht ik wel een wrappertje maar goed, dat is dus een softwareschil om software drivers voor een brak stuk hardware heen

ik zeg 10000000 tegen 1 dat het probleem daarin zit ;)

OK dan... Een wrappertje.

Nu ik daar over nadenk... Hm... Een wrap zou er wel in gaan!

:W

PS: is niet is toch niet =/ maar is toch =! of <> ofzo... Is't niet :P

Origineel geplaatst door ><i
DirectX =/ (is niet) ASIO
offtopic: Waar heb je leren programmeren? 'DirectX != ASIO' komt bij mij wel door de compiler. :P

je heb dacht ik wel een wrappertje maar goed, dat is dus een softwareschil om software drivers voor een brak stuk hardware heen

ik zeg 10000000 tegen 1 dat het probleem daarin zit ;)

Als je geen ASIO drivers van je geluidskaart hebt dan kun je kiezen uit diverse standaard ASIO drivers die Steinberg bij Cubase meeinstalleerd. Het is inderdaad een wrapper (of interface) voor DirectX drivers. Er zijn naast die ASIO directX ook nog andere smaken (2 of 1 andere versie) die een ontzettend hoge latency hebben. (dan wordt het geluid gewoon in je geheugen gebuffered ipv in je hardware, wat bij DirectX wel gedaan word (en dus sneller is/werkt)).

Kijk in de ASIO instellingen van Cubase en kies degene met de laagste latency. En als die naar je smaak laag genoeg is dan hoef je helemaal niets nieuws te kopen. In dat scherm waar je kunt kiezen staan dan ook alle ASIO drivers die je hebt geinstalleerd.

Zo heb ik me ook lang zat vermaakt met een meukkaart die toch een relatief lage latency DirectX drivers had.

Offtopic:

Offtopic:

Origineel geplaatst door fuse
offtopic: Waar heb je leren programmeren? 'DirectX != ASIO' komt bij mij wel door de compiler. :P

Waar heb jij wiskunde b geleerd? =/ (maar dan over elkaar heen) is absoluut is niet!

Maar als ik henri was dan zou ik serieus op zoek gaan naar een echte geluidskaart, m-audio audiophile is zeker een optie

[offtopic]
Kleuterschool 'De kabouter' :D

Heb er elke dag nog gemak van. (Kisten met lange veters)
[/offtopic]

Ik ga zeker op zoek naar een andere geluidskaart... iemand 1 in de aanbieding ???
heb PCI poorten begrijp ik !

Laat ff weten...

Ga vooral door met de tips!

:biertje:

Re: Re: TIP!

Re: Re: TIP!

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik mis soundblaster...

Ik niet ;)

Soundblaster is ook bagger maar die C-Media van je verslaat werkelijk alles ;)
Kijk idd. eens naar RME, Creamware en Terratec....

:D heheh, had ik toch wel goed gedacht...

deze computer is van pc-prive project, kon kiezen uit soundblaster of deze (zozo!)
en idd heb ik voor de goedkoopste gekozen, omdat ik ook niet kapot ben van soundblaster!
Maar die ik nu heb is dus echt zwaaaaaaar shit...

Toch leuk om te weten dat er geen ASIO driver voor is... zit je misschien wel maanden achter elkaar te k*tten!

FF rondkijken voor een leuke kaart...

Mijn sampler gaat eruit (--> zie verkoop threads)

:doei:

Origineel geplaatst door olafmol
c-media is een onboard soundcard..daarvoor is geen ASIO driver te vinden.....
Olaf

hmmmm. .. ik heb maanden lang gewerkt met een C MEDIA geluidskaartje en voordat ik op XP overstapte, ik had toen 98se , had ik wel een ASIO bij die kaart en een goede ook met lage latency. werkte in reaktor goed. ben toen op een of andere reden de ASIO kwijtgeraakt of hij deed het niet in XP.
kaartje kostte 12 euro en was erg goed hoor.

probleem is die drivers, soms is het goed zoeken naar een goede driver bij die aziatische bedrijven. en dan doet ie het goed.:L

Back