Sound Scaping ?? Horror sound fx ?

The Beat Freak

Nieuwkomer
Hey ik heb een vraagje omtrend sound design ? Ik heb een paar wav samples kant en klaar en die klinken zo erg goed. Meerdere lagen over elkaar met een vocal die een beetje radom er doorheen gaat. Zo'n heel freaky geluid maakt. Nou kan ik zelf best wel wat met muziek en spulletjes enzo maar het is voor mij heel veel werk om dat te bewerkstelligen. Dat moet sneller kunnen toch ?? Heeft iemand wat tips misschien welk programma welke techniek ?? Want als ik het maak is het allemaal net niet.... Tips ??

De sample die er bij zit is een voorbeeld van wat ik zou willen maken. Ik gebruik nu fruity met verschillende plugins. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken om dit te maken ??

Attachments

• eq-efx 007 physical.wav
    859,6 KB · Bekeken: 100
Het dat is inderdaad een goed idee er zijn vast programmas die zo'n soort gelijk geluid kunnen maken denk ik.
Bedankt

Nog meer tips ??

In principe heb je alleen een microfoon, een geluidskaart en een opname programma zoals Audacity (das gratis)nodig en een hoop fantasie....met de meest saaie dagelijkse huishoudapparaten b.v kan je al de meest obscure special effects maken...die nemen ze gewoon op en daar gooien ze een hoop effecten over in een programma....een gepitchshifte stofzuiger of vertraagde mixer is behoorlijk eng :D

Back