Little Phatty Stage vs Tribute

Laandodeman

Symfomaan
Ik ben van plan een Little Phatty te kopen. Maar weet niet goed of ik nou de stage of tribute edition moet kopen. De tribute vind ik mooier, maar ik heb begrepen dat de stage nieuwe features heeft, zoals een betere autotuning, toewijzing van parameters aan knoppen (zodat je resonance and frequency knoppen van je filter tegelijk kunt bedienen), etc.

Of kun je die stage features ook op je tribute edition krijgen via een OS update?

Begrijp ik het goed dat je op een Moog Little Phatty geen dedicated knoppen voor de resonance en cutoff hebt? En dat je die ook niet tegelijk kunt toewijzen aan user defined knoppen?

Op de Phatty stage edition kun je ze toewijzen. Maar mijn vraag is nu juist of dat ook kan op de tribute, als je de OS update.

Dit plaatje lijkt me duidelijk.. (is bij allebei de types hetzelfde)

7_4_filter.jpg

Gelijktijdig gebruiken ken dus niet. Maar ach, ZO vaak komt dat ook weer niet voor dat je ´t per se tegelijk nodig hebt.

Cutoff en resonance kan wel tegelijk met de laatste software.
Hier zijn de OS toevoegingen te lezen:
http://moogmusic.com/detail.php?main_product_id=227
- Any of the four rotary control knobs can now be assigned to any internal or external control destination (e.g. assign the Modulation knob to Filter Resonance)
Persoonlijk zou ik een Stage nemen. Ik geloof dat de Stage een 2de modulatie routing heeft en de Tribute niet.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Dit plaatje lijkt me duidelijk.. (is bij allebei de types hetzelfde)

Gelijktijdig gebruiken ken dus niet. Maar ach, ZO vaak komt dat ook weer niet voor dat je ´t per se tegelijk nodig hebt.

Nee joh, en voor dat geld moet je niet zeuren over pietluttigheden.

#%w@t 'n scheitb@k^?

Origineel geplaatst door Zoidsity

Dit snap ik niet helemaal. Dat zijn juist de twee knoppen die je samen tegelijk nodig hebt (voor mij dan!)

Ik vind het ook nog steeds erg vreemd, dat ze bij de van de phatty ontwikkeling hiervoor hebben gekozen:confused:

Origineel geplaatst door cowbell
Cutoff en resonance kan wel tegelijk met de laatste software.
Hier zijn de OS toevoegingen te lezen:
http://moogmusic.com/detail.php?main_product_id=227

Whoops.. lezen is ook een vak.. :stupid

Maar goed, IK gebruik ze iig niet zo vaak echt gelijktijdig, wel (erg) kort na elkaar soms, maar dat was voor de update wel te doen via die knopjes.

Back