audio openemen via emu0404usb

n303y

Ouwe rot
Ik heb de main output van mijn mackie1402vla naar mijn versterker geleid en vanuit hier naar mijn passieve monitors. Ik wil nu ook kunnen opnemen met Cubase. Hiervoor gebruik ik mijn emu0404usb. Het lijkt mij dat ik het beste de output van mijn versterker kan gebruiken voor naar de input van de emu omdat wat ik dan opneem hetzelfde klinkt op mijn monitors. Mijn vraag is welke input van de emu kan ik hier het beste voor gebruiken. Ik heb namelijk 2 line/mic-in aanlsuitingen welke ik samen als stereo kan gebruiken maar ook een s/pdif-in aansluiting. Mijn versterker heeft als output van die tulpstekkertjes.

Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken en welke kabel heb ik daar precies voor nodig?

waarom zou je vanaf je versterker opnemen?
hoe dichter bij de bron je zit hoe beter
dus direct van je mengtafel of synth aftappen is het beste

Versterkers zijn eigenlijk verzwakkers ; ) Het is geen goed idee het vervormde (extra ruis, brom etc) geluid van de versterker op te nemen als het ook rechtstreeks kan.
Kabeltjes? Jack naar RCA kun je in iedere muziekwinkel kopen en zijn zo'n 12 euro voor een stereosnoer.
Niet te koop in gewone huis, tuin en keuken winkels dus.

Origineel geplaatst door Ramoonus
waarom zou je vanaf je versterker opnemen?
hoe dichter bij de bron je zit hoe beter
dus direct van je mengtafel of synth aftappen is het beste

Ik dacht, om hetzelfde te laten klinken als hoe ik het hoor maar ruis en brom zit ik niet op te wachten. Ok vanaf mijn mengtafel maar de main output is al in bezet voor mij versterker dus hoe doe ik dat zonder feedback loop?

mengtafel -> emu -> versterker -> monitors
-> pc

?

edit: plaatje hierboven geeft het verkeerd weer.

moet zijn: vanaf emu naar versterker en pc

Origineel geplaatst door n303y
Ik dacht, om hetzelfde te laten klinken als hoe ik het hoor maar ruis en brom zit ik niet op te wachten. Ok vanaf mijn mengtafel maar de main output is al in bezet voor mij versterker dus hoe doe ik dat zonder feedback loop?

mengtafel -> emu -> versterker -> monitors
-> pc

?
emu is je geluidskaart in je pc?

Ok ik ben eruit, ik koop een enkele rca (stereo) naar dubbele jack. Ik kan dan alleen mijn pc-geluid niet meer regelen op mijn mixer maar ik krijg er wel een kanaal op mijn mixer voor terug want 10 kanalen blijkt toch wel wat weinig te zijn.

PS: die toslink vezel aansluiting op mijn emu heb ik niet nodig toch? Dit staat toch los van die s/pdif-in aansluiting? Zie voor een plaatje deze link.

Back