Ems vcs3 mk2 synthi @ Marktplaats..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Synthurion
Nou met dit "inhoudelijke" antwoord kan ik het doen...mijn compliment voor de onderbouwing. :gaap:

Nuja het is wel waar dat een Moog sonic six niet veel met zo een EMS te maken heeft, zeker qua sound en wat het kan

Origineel geplaatst door Leo
hihihihi, ik dacht het al toen de guldens genoemd werden :okdan:

Tuurlijk we kunnen best een partij cijferneuqen over het verschil tussen 6000 euro en 12000 gulden maar dat maakt de belachelijkheid over de hoogte van de prijs voor een VCS3 niet minder om.

hou nou op met ruziezoeken.

ik ben zelf een grote fan van de sonic6, leuke exotische synth met goede triggers en lfo's en zo, voor een redelijke prijs (inkoop dan ;) ) maar ik heb wel eens een synthi in het echt gehoord en helaas, daar kan de sonic6 niet in de verste verte aan tippen. was het maar waar, dan had ik er zeker een gehouden.
maar als ik naar de prijs kijk, blijft voor mij wel overeind: liever een sonic6 dan een vcs3. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk hè?!

Origineel geplaatst door smackos
Nuja het is wel waar dat een Moog sonic six niet veel met zo een EMS te maken heeft, zeker qua sound en wat het kan

één op één mischien niet maar hij komt van alle synthesizers het dichtst in de buurt van een synthi, qua sound.

Origineel geplaatst door mono-poly
Wat lul je dom man.
Die 2 bakken lijken qua sound 0,0 op mekaar.
En ja ik heb ervaringen met beiden synths.

Als jij vind van niet is dat prima :biertje:

Wat een ander ervoor over heeft intresseerd me echt geen biet, dat de prijzen daardoor bepaalt worden dat hoeft echt niemand me te vertellen het gaat me puur om de synthi zelf en de mate waarin hij 6000 euro waard is,.

Als jij het 3000 waard vindt en iemand anders 6000 zal de verkoper hem aan degene verkopen die 6000 bied. Als je hier meer van probeert te maken dan er is dan ben je het jezelf het wel heel erg moeilijk aan het maken. Smaak is altijd persoonlijk en net zoals als iemand besluit iets aan te schaffen (daar zijn hele boeken over geschreven).
Waarschijnlijk ben je dan ook gewoon jaloers op het feit dat anderen het wel kunnen aanschaffen maar wil je het voor jezelf niet toe geven.

Heb je hem trouwens ooit wel eens zelf gehoord en/of mee gespeeld?

Ik snap het probleem van die 6000 euro ook niet zo.

Als je het geld hebt liggen dan is het toch prima.
Wat is een Rolex nou eigenlijk waard? En een in perfecte staat zijnde Ford Mustang bladiebla, een jukebox, kunst, en weet ik veel wat allemaal nog meer.. wat is een huis nu eigenlijk waard, 't zijn maar stenen op een stukje bagger.

Ding is, het is een gewild apparaat, je kan misschien wel anderhalf jaar of langer op een wachtlijst gaan staan om er eentje te bemachtigen, maar als er eentje te koop wordt aangeboden gaat ie weg naar de eerste die de juiste prijs wil betalen. Niks wachten, gelijk kopen en hebben dat ding. Het is erg simpel.

Ander ding is, dat Synthurion een denkfout maakt. Je kijkt waarschijnlijk naar de Putney net zoals je naar een huis doet. Stenen op een stukje bagger wat relatief niet veel hoeft te kosten. Toch ga je het niet krijgen voor de prijs die jij leuk vind en zelf maken is er ook niet bij. Je zal dus moeten dokken.

Origineel geplaatst door fuse
Als jij het 3000 waard vindt en iemand anders 6000 zal de verkoper hem aan degene verkopen die 6000 bied. Als je hier meer van probeert te maken dan er is dan ben je het jezelf het wel heel erg moeilijk aan het maken. Smaak is altijd persoonlijk en net zoals als iemand besluit iets aan te schaffen (daar zijn hele boeken over geschreven).
Waarschijnlijk ben je dan ook gewoon jaloers op het feit dat anderen het wel kunnen aanschaffen maar wil je het voor jezelf niet toe geven.

Heb je hem trouwens ooit wel eens zelf gehoord en/of mee gespeeld?

Er zijn honderden synths die 1000 keer meer kunnen dan een VCS3 waarbij de prijzen in de verste verte niet in verhouding staan, daar komt nogmaals bij dat een synthi blijkbaar voor de meeste niet voor altijd is, dat bijelkaar opgeteld maakt 6000 euro een belachelijke prijs voor mij en wat een ander ervoor over heeft staat daar buiten.

Nee ik ben niet jaloers of gefrustreerd dat de synthi 6000 euro kost en dat andere 'm wel aanschaffen en ik niet.

Nee ik heb nooit op een synthi gespeeld, misschien moet ik dat maar eens doen om erachter te komen waarom hij 6000 euro waard is want hier ga ik het antwoord niet krijgen zoveel is me nu wel duidelijk.

Origineel geplaatst door fuse
Als je hier meer van probeert te maken dan er is dan ben je het jezelf het wel heel erg moeilijk aan het maken.

Uitspraak van de dag! HILAAAAARisch :D

:bekdicht:

8o)

:biertje:

Nee ik heb nooit op een synthi gespeeld, misschien moet ik dat maar eens doen om erachter te komen waarom hij 6000 euro waard is want hier ga ik het antwoord niet krijgen zoveel is me nu wel duidelijk.

Dus je zit nu op iets af te geven waar je nog geeneens ervaring mee hebt?

Je valt nu zwaar door de mand. Je hebt geen enkel steekhoudend argument laten zien. Enkel een mening die gestaafd is op een aanname. En wilt niets aannemen van mensen die wel weten waar ze het over hebben?

You sir, loose the internets.

Kthxbye

Een kennis van mij heeft een vermogen verdient aan rommel waar men 50/60 jaar geleden geen drol meer voor gaf.
Die man was een ware ziener, want hij zag de x-factor van bepaalde dingen. Hij verzamelde bv. Jukeboxen, auto's die nu handen vol geld kosten. Kasten, stoelen, klokken etc etc.
Hij is er rijk van geworden en terecht lijkt mij.
Daarom komt het allemaal zo sportief over wat ik lees over de poot uitdraaien. Het is gewoon vraag en aanbod.
Das handel. Ben je daar slim in dan kun je er rijk van worden. daar is niets oneerlijks aan.
Mijn kennis staat echt niet met een geweer de spullen aan de deur te verkopen.
Men komt naar hem toe en wil van hem kopen als hij iets aanbied.

Er zijn honderden synths die 1000 keer meer kunnen dan een VCS3 waarbij de prijzen in de verste verte niet in verhouding staan, daar komt nogmaals bij dat een synthi blijkbaar voor de meeste niet voor altijd is, dat bijelkaar opgeteld maakt 6000 euro een belachelijke prijs voor mij en wat een ander ervoor over heeft staat daar buiten.

Nee ik ben niet jaloers of gefrustreerd dat de synthi 6000 euro kost en dat andere 'm wel aanschaffen en ik niet.

Bert en Ernie hebben nog gesprekken die inteligenter zijn man.
Voor de 400e keer kap met je 6000 euro want dat staat nergens.

En noem mij nu maar is 10 synths die meer kunnen en goedkoper zijn.
En dan heb ik het niet over polyfonie of software.

ik zal het je nog sterker vertellen.
Hoe die synthi klinkt zegt niets over de marktwaarde.
Als het er op aan komt heeft het niets met verhouding prijs/geluid/kwaliteit te maken.

Bert en Ernie hebben nog gesprekken die inteligenter zijn man.

sprak Supergrover.

ik ben om, ik ga nu kijken of ik 6 ruggetjes kan vrijmaken!

Aan Dennis:

Eigenlijk zeg je dus dat de SOUND van het ding de prijs rechtvaardigd, right? Of beter gezegd, de *uniekheid* van de sound?
Je kunt het dus in de verste verte niet na-apen met een andere synth?

Als DAT echt zo is, is het wat begrijpelijker.

Wederom, het gaat mij om het opvallende prijsverschil met andere, uitgebreide, monosynths.

Helaas kan ik mezelf er nog steeds op betrappen dat ik denk dat van die ± 4000 euro minstens 1000 euro gebakken lucht is. Ik bedoel ermee te zeggen, dat we dat (ja, IK ook, zonder aarzelen) ervoor betalen, vanwege de exclusiviteit, de mythe, de verhalen... dr. Who.

Maar ach, een Korg MS-20 voor 800 euro is ook 400 euro, zo niet meer, gebakken lucht...

Toch voel ik wel dat de EMS iets heel bijzonders moet zijn qua synthesizer hoewel ik er nooit een heb gehad (maar Deo volente: DAT komt nog wel :D).

Er zijn honderden synths die 1000 keer meer kunnen dan een VCS3

Mijn eerste synth was een Gem S2 die kon idd ongelofelijk veel meer.

Ik ben derhalve toch erg gelukkig met mijn Synthi

Wat lul je dom man.
zoals al eerder opgemerkt: fatsoen ook op dit forum graag !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back