Hard acid/tekno

G

Guest

Guest
Heej,

Heb na 6 weken spelen m'n nieuwe track af.
De eerste opname met nieuwe monitors (dynaudio bm 15a's).....dus dat is wel spannend.

The Acidfactory

Gemaakt met me modulair (doepfer a-100 incl vocoder/dot com incl zerro osc./modcan super delay en frequency shifter) + futuretro + polysix voor de geluiden en een 808+606+spectralis voor de drums.

Groeten Bruce

Laatst gewijzigd:
owkee.......dan weet ik dat ook weer....kan hem zelf wel luisteren zonder in te loggen.

**edit** link werkt nu wel.....

Heb ook nog deze link:

The_Acidfactory

grtz Bruce

Laatst gewijzigd:
Eej bedankt joh..

Was nog best wel lastig om alles zo goed mogelijk in de mix te krijgen.

grtzRb

De sequences van de modular gebeurt in ableton...maar dat zijn alleen noot hoogtes en lengtes. Dus dat ligt redelijk vast waardoor ik een rode lijn krijg.
Alle flow komt of uit modulaties of tweaken (terwijl sommige modulaties weer aan een mixer hangen die ik met de hand aanstuur)...

De drums zijn met de hand aangestuurd (808/606 etc) en live gemixed/fx lussen auxen.

En de acidloop is met de hand getweaked vooruit>acteruit gezet en realtime geremixed.

Dan tig keer spelen totdat je weet waar je heen wilt en dan tig keer opnemen en stoppen als het af is:)

Altijd lekker frusti om te doen, maar het loont wel.

Waar ben jij nu eigenlijk mee bezig?
Niet nog een mooie opname liggen rond de 160>185 bPm???

grtzzzRb

Lekker man die 808 :D

Origineel geplaatst door brz
Was nog best wel lastig om alles zo goed mogelijk in de mix te krijgen.
Denk als je wat panned af en toe en wat meer effectjes gebruikt je ook wel makkelijker kan mixen. Of ga je voor mono mix?

Hoi,

De 808 is zeker wel een leuke drumdoos :ja:

In deze mix zit de A-100 gepanned op de maat, de delay subtiel links en rechts gepanned en de zerrooscillator op de freq shifter door de super delay zorgt ook voor een verdraaiing in links en rechts. Dat is voor mijn doen redelijk stereo, maar een strakke vooruitduwende mix vinnik wel lekker.

Grtzz Bruce

Track komt zo goed als zeker op TDK 021 uit met twee andere nummers...

Iedereen bedankt voor het luisteren en de comments.

grtzz Bruce

Heej Bruce ,,,

Ik ben nu Freedom fuckers aan het luisteren .. vet man .. echte een dope party track !

Ben benieuwd naar de andere trackz ...

acidfactory loopt .. lekker.. goed vaag deze zou ook zo in een dikke electro set passen ..
soort van vocoder sound is vet !

Grtz

Origineel geplaatst door brz
De drums zijn met de hand aangestuurd (808/606 etc) en live gemixed/fx lussen auxen.

En de acidloop is met de hand getweaked vooruit>acteruit gezet en realtime geremixed.

Dan tig keer spelen totdat je weet waar je heen wilt en dan tig keer opnemen en stoppen als het af is:)

Altijd lekker frusti om te doen, maar het loont wel.

Zoals het hoort! :biertje:

citaat bruce

Waar ben jij nu eigenlijk mee bezig?
Niet nog een mooie opname liggen rond de 160>185 bPm???

werk momenteel veel als geluidsman film/tv ,net nog in rusland geweest voor het oudste apenlab, dat zijn wel leuke locaties
om inspiratie op te doen

helaas niet zo veel tijd voor muziek,maak heel af wel wat hardere oldskool tekno

grt david

re

re

aparte track spacey begin wordt erg lekker zo rond 5.45 ! komt die op plaat?:dj:

Tof dat de track gewaardeerd wordt hoor:)
De vocoder is die van doepfer en dan wat truukjes met de basis sample...

Wil wel eens een keer wat meer electro georienteerde tracks gaan maken.

Zoals ik al eerder zei komt de track op TDK021.

grtz Bruce

Vergelijkbare discussies

Back