Korg M1 en SysEx: alles geprobeerd maar werkt niet!

fraqture

Nieuwkomer
Ik heb gisteren een tweedehands Korg M1 in prima staat aangeschaft, de batterij vervangen (dit ging vrij gemakkelijk) en geprobeer de factory sounds er weer op te zetten via MIDI.

Ik heb alles gedaan wat in welke aanwijzing dan ook staat:
- MIDI Excl enabled op de Korg
- Global MIDI channel op de Korg op 1 gezet
- Alle memory protects uitgeschakeld op de Korg
- Memory mode naar 100/100 gezet op de M1
- Factory presets gedownload (.syx file (meerdere versies geprobeerd))

Toen ik dit via MIDI OX probeerde te versturen naar mijn M1 begonnen de problemen. In eerste instantie kreeg ik een vage foutmelding van MIDI OX dat de poort bezig was data te versturen naar de M1 en dat ik later opnieuw moest proberen. Na wat googlen erachter gekomen dat ik de buffer settings en delays voor SysEx moest veranderen in MIDI OX (geloof dat ik de buffer size bij beiden op 4096 heb gezet en de delay vrij hoog (>100 ms)). Dit dus ook gedaan en het verzenden leverde geen zichtbare problemen op. De foutmelding was weg en het voortgangsbalkje ging door tot het eind.
Echter, op de M1 is NIETS gebeurd! Tijdens het dumpen van de factory instellingen naar de M1 staat er op het apparaat ook niet eens een bijzondere melding dat hij data aan het ontvangen is en de melding Init Prog blijft ook vrolijk op het scherm staan.
Ik vraag me af wat ik fout heb gedaan. In MIDI OX heb ik de MIDI devices in- en output allebei op MPU-401 gezet. Als ik kijk naar Port status of Input monitor of zoiets in MIDI OX dan knippert bij input wel een lampje constant maar bij output niet. Twee weken geleden heb ik nog een oud Yamaha keyboard aangesloten gehad op MIDI en die had geen enkele problemen, speelde elke MIDI file vanuit Sonar/Logic gewoon af.

Help!!!

Back