TR-808 Bass-drum

Als je nou een effevtpedaal gaat bouwen, in een klein kastje, geen kleine driepolige connector beschikbaar, geen ruimte voor twee batterijen etc etc. Maar ik zou jezelf niet nodeloos pesten, een conventionele dubbele voeding is zo gebouwd, en eventueel zou je die MFOS voeding kunnen bouwen (12vac in, 2x12vdc uit)

Wat grappig, kom deze discussie nu net tegen met het zoeken naar een symmetrische voeding voor mijn projectje: een 808 bass drum! Ik had kunnen weten dat er op het synthforum al eens iemand mee aan de slag is gegaan :)
Heeft deze schakeling het nu ooit gedaan met deze voeding: http://www.circuitsonline.net/schak...symmetrische-spanning-uit-enkele-voeding.html of was die 20 mA toch te weinig uiteindelijk?

Ik had eerst de 808 BD gebouwd en daarna de enkele-naar-symmetrische voeding.
In de 808 BD zat een foutje, maar ik dacht eerst dat het aan de voeding lag (als ik het me goed herinner).
Daarom heb ik daarna verder gewerkt met een echte symmetrische voeding met transfo.

De enkele-naar-symmetrische-voeding-omzetter heb ik niet meer gebruikt.
Ik zou dat op een keer eens moeten testen, maar ik stel het steeds uit omdat ik de BD nauwelijks gebruik (ongeveer om de 3 maand of zo)... te veel draden aansluiten en zo...

Mvg,
Pascal

Denk dat ik gewoon voor een omgebouwde pc voeding ga voorlopig, eerst maar eens zien of er iets van een fatsoenlijk geluid uit te krijgen valt :)

Back