[gevonden] Studio Electronics: midimoog in rack formaat...

Zeldzaam..

Zeldzaam..

Deze bakken zijn zeldzaam.. en je ziet ze voornamelijk in grote studio's staan. Ik weet niet precies hoeveel midimoogs studio-electronics gemaakt heeft.. maar ze zijn over het algemeen duurder dan het origineel.

Op ebay.com staat ook nog zo iets raars een mini moog model D
en dan zitten de toetsen en de knoppen kast los van elkaar en d.m.v. een
kabel er tussen kun je hem gebruiken :) ?????

Volgens mij is dit geen omgebouwde mini maar een nagebouwde mini.
Studio electronics begon ooit met het in rack zetten van een minimoog, maar toen dat steeds minder werd (niet iedereen wilde dat doen) hebben ze zelf met de zelfde componenten mini's in rack nagebouwd. Zo een is het volgens mij.
Overigens maakt dat allemaal niet zoveel uit, het ding klinkt te gek.
Toevallig heb ik deze wel eens gehoord (staat in Amsterdam), en heb op het punt gestaan om er een te halen maar liep toen tegen een echte mini aan die ik graag wilde hebben.

Maarten

Origineel geplaatst door Heli
Studio electronics begon ooit met het in rack zetten van een minimoog, maar toen dat steeds minder werd (niet iedereen wilde dat doen) hebben ze zelf met de zelfde componenten mini's in rack nagebouwd. Zo een is het volgens mij.

idd. deze bakken kun je volgens mij nog steeds nieuw kopen; ze staan altijd in die krantjes van turnkey (londen) die bij de sound-on-sound zitten (al is het een tijdje terug dat ik er zo een gelezen heb). ze zijn alleen zwaar duur :(

Origineel geplaatst door marcuuu
Op ebay.com staat ook nog zo iets raars een mini moog model D
en dan zitten de toetsen en de knoppen kast los van elkaar en d.m.v. een
kabel er tussen kun je hem gebruiken :) ?????

veel rockers deden het vroeger
hun minimoog in 2en splitsen zodat ze het keyboard om hun nek konden hangen en het frontpanel ergens op stage
en die werd verbonden door een lange kabel waardoor ze lekker konden springen en en doen zonder dat ze een hele minimoog om hun nek hadden hangen
ja je ken het je nu niet meer voorstellen maar dat was toen zo

vandaar die lange kabel maar aan de kast zaten nog wel beugels dus je kunt z'n hout frame op de kop tikken en org maken :)

Laatst gewijzigd:
klopt
ik heb bijna ook eens zo'n minimoog gekocht voor 600$ maar toen ik hem vertelde dat ik in nederland woonde ging de prijs ook meteen naar 1000$
toen moest ik hem maar eens duidelijk uitleggen dat wij nederlanders niet zo stom zijn als die amerikaan dacht

wel jammer want zo'n kist kan je precies het zelfde maken met het juiste hout

OOOOOHhhh.. als ik toch eens geld had.... Kolere. In het Tunkey krantje staan die dingen trouwens voor 2700nogwat POND!

Maarten

Elke MidiMoog is een Echte Model-D Minimoog omgebouwd tot rackformaat.
Op vintagesynth.com staat het als volgt:

Since there wasn't an abundance of people who wanted their Minimoogs turned into a rack, Studio Electronics soon ran out of Model D boards. This led them to produce the MidiMini, which was a clone of the MidiMoog except that instead of using boards from Model D's, they simply built new boards from scratch based on the design and components of the Model D. So the MidiMini offers the same great sound as the MidiMoog and MiniMoog.

Toevallig heb ik deze wel eens gehoord (staat in Amsterdam), en heb op het punt gestaan om er een te halen maar liep toen tegen een echte mini aan die ik graag wilde hebben.

Maarten

Nee, het is denk wel een Midimoog, de verkoper komt tenminste erg overtuigend over en het zal vast wel op 't apparaat ergens vermeld staan.

Je hebt inderdaad de Midimoog, waarbij ze een originele Minimoog in een rack hebben gebouwd en je hebt de Midimini, een kloon van de Minimoog in een rack. De Midimini is de voorloper van de SE-1.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nee, het is denk wel een Midimoog, de verkoper komt tenminste erg overtuigend over en het zal vast wel op 't apparaat ergens vermeld staan.

Je hebt inderdaad de Midimoog, waarbij ze een originele Minimoog in een rack hebben gebouwd en je hebt de Midimini, een kloon van de Minimoog in een rack. De Midimini is de voorloper van de SE-1.

het is elk geval geen SE-1! :D
maar of ie van binnen nu echt minimoog is of nagebouwd... :confused:
ach zoveel maakt het niet uit, als het een 1:1 kopie is, toch?

Origineel geplaatst door cadra
het is elk geval geen SE-1! :D
maar of ie van binnen nu echt minimoog is of nagebouwd... :confused:
ach zoveel maakt het niet uit, als het een 1:1 kopie is, toch?

dit is geen copy!!
maar de echte in een rack gestopt en gemidificeerd!!

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Er staat Midimini op het apparaat.
Maar what's in a name, als het maar klinkt!!!!

Origineel geplaatst door cadra
hoe weet je dat dan? :confused:

omdat studio electronics er "groot" mee geworden is
en het dus algemeen bekend is
en ja die knoppen zijn best wel moog etc dus zal wel echt zijn

Back