Emu 0404 neemt wel op, maar geen geluid

Don Decay

Nieuwkomer
Hee,

Ik heb mijn Emu 0404 gister aangesloten zoals hoe het moest via het boekje. Mijn mic erop aangesloten (SP C-1).
Maar er zijn toch nog 2 probleempjes..

- ik kan hetgeen wat ik opneem alleen via de koptelefoon horen die in m'n Emu zit. Ik wil dat dit gewoon ook via de pc kan.

- als ik iets wil opnemen in Cubase hoor ik alles wat ik opneem 'rechts'. Terwijl als ik met de koptelefoon op, voor de mic sta..ik alles wel stereo hoor. Er zit dus iets in Cubase wat die fout veroorzaakt hierbij.

Als iemand me kan helpen ben ik zeer dankbaar!

Re: Emu 0404 neemt wel op, maar geen geluid

EMU 0404 PCI of USB?

Heb je wel speakers aangesloten op de mainout van de emu?

De mic die in je input van je emu gaat is mono, vandaar dat alleen rechts in Cubase wordt opgenomen. Als je mono opneemt kun je dit in Cubase dus beter ook opnemen op een mono-track dan heb je dit probleem niet.

Thanks voor je reactie :)

Naja, het is zo dat ook als ik mono selecteer en dan ga opnemen. Dan registreert Cubase niks.
Alleen als ik via een stereotrack ga opnemen, en dan moet ik die daarna ook weer gaan verplaatsen naar een monotrack, want dan leest ie 'm wel.

Met de boxen. Nee zit er niet op aangesloten, maar ik kan toch wel 2 geluidskaarten settelen in Cubase? Zodat mijn EMU wel kan opnemen enz, en het laat horen via de pc zonder dat de boxen op de geluidskaart aangesloten zitten?

Zet in je track de "monitor" functie aan. (knop met het luidsprekertje). Nu zou jet het via de speakers van je pc moeten horen (mits deze als output is gekozen voor het kanaal) maar...:

...het is niet handig om met twee verschillende geluidskaarten te werken. (volgens mij kan het ook niet.) Gewoon alles via de Emu doen. Met de ASIO drivers van die kaart zou je prima moeten kunnen werken.

Maak een mono track aan en kies als input van dit track de kant waar je de microfoon oop hebt aangesloten (dus links of rechts). Waarschijnlijk zit je mic op rechts aangesloten terwijl cubase automatisch Links kiest als input (of andersom) wanneer je een stereo audiobron wilt opnemen in een mono kanaal.

Back