Conversie: van .mid naar .syx

peterdh

Collabs
Ik ben gedownloade patches m.b.v. MIDI-OX (freeware) naar mijn Korg Z1 aan het overbrengen. De .syx files lukken wel, maar het afspelen van .mid files, gevuld met sys. ex. data, lukken niet. De MIDIBar player van MIDI-OX geeft de foutmelding "Kan het opgegeven bestand niet vinden. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd"
Weten jullie een freeware programma dat de sys. ex. data uit de .mid files omzet naar .syx files? Of weten jullie misschien een freeware sequencerprogramma dat een .mid file met sys. ex. data afspeelt?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Peter

De media speler van windoze kan toch ook midi files spelen?
Of anders winamp (met plugin voor midi evt)

De Windows media speler zorgt ervoor dat de Z1 de bestanden gedeeltelijk ontvangt of erger nog... crasht. En Winamp is zo te zien ook zo'n media speler.
Weet iemand misschien waarom ik die foutmelding bij de MIDIBar player van MIDI-OX krijg; gewone midifiles speelt hij wel af. En mocht iemand weten hoe ik (goedkoop) van een .mid file een .syx file maak, laat het me weten.

Zie attachment. 2 dos programmaatjes die je misschien kunnen helpen. Heb ik in het verleden veel gebruikt om eea om te zetten. Is al lang geleden dus kan je niet helpen als het niet werkt :)

suc6!

Attachments

• syxtools.zip
    24,6 KB · Bekeken: 128
Helaas,:confused:ik krijg de programma's niet werkend, ook niet in de verschillende compatibiliteitmodi van eerdere versies van Windows.
De programma's zijn door nog 2 mensen gedownload; heeft een van jullie het programma wel werkend gekregen?

Je moet ze ook in DOS / command prompt starten :)

start > uitvoeren > cmd
Code:
cd \pad\naar\bestanden

syx2mid /? of mid2syx /?
Je hebt dus wel basis DOS kennis nodig.

Wil best 1 of 2 files voor je proberen te converteren, maar als het er meer zijn moet je het zelf even uitzoeken :)

Origineel geplaatst door MikeJarod
Je hebt dus wel basis DOS kennis nodig.

Wil best 1 of 2 files voor je proberen te converteren, maar als het er meer zijn moet je het zelf even uitzoeken :)

Helaas basis DOS kennis heb ik niet. Ook gaat het om meer dan 2 files.
Ik wil jullie bij deze bedanken voor jullie reacties en moeite. Als iemand nog tips heeft over commerciele software die de conversie kan uitvoeren, dan hoor ik het graag (Cubase staat op mijn verlanglijstje).

Eindelijk is het gelukt de .mid files goed af te spelen. Ik kreeg de tip via de Yahoo usergroup. Het gaat via het programma Bome's SendSX. Dit programma zendt .syx files, maar zet ook .mid files om naar .syx files. Het is shareware trouwens.

Eindelijk is het gelukt de .mid files goed af te spelen. Ik kreeg de tip via de Yahoo usergroup. Het gaat via het programma Bome's SendSX. Dit programma zendt .syx files, maar zet ook .mid files om naar .syx files. Het is shareware trouwens.
Waarom niet een demo gebruikt zoals een demo van Ableton Live? Die werkt prima voor het zenden van MIDI files.
Anders kun je een programma als Luna free downloaden.

Waarom niet een demo gebruikt zoals een demo van Ableton Live? Die werkt prima voor het zenden van MIDI files.
Anders kun je een programma als Luna free downloaden.

Ik had al meerdere sequencers, zoals Luna free, geprobeerd voordat ik deze draad startte. Het probleem zit hem in de midifiles die ik bij de Yahoo usergroup heb gedownload. 1 van de midifiles is ook op de Korg website te downloaden en geeft geen enkel probleem met afspelen. MikeJarod heeft op ook met de Yahoo files gestoeid :mega: en kwam tot de conclusie dat er iets mis mee was. Gelukkig kan Bome's SendSX om een of andere reden het klus wel klaren.

Back