Roland D-50 Virtual Editor sysex e.a. problemen

Mennomoog

Stamgast
Goed, ik ben dus bezig met mijn Roland D-50 op de computer. Kom er toch achter dat ik eigenlijk een ontzettende noob op dit gebied ben. :o:

Het volgende probleem (heb al gezocht hier op het forum maar kon geen antwoord vinden): ik heb mijn Roland D-50 dus aangesloten met MIDI kabels op de computer (ja op de juiste manier: Midi IN in MIDI out en vice versa). Ik heb een aantal Roland D-50 .syx bestanden ontvangen van wat Jarre liefhebbers die ik kon gebruiken op mijn D-50. Dus ik verstuur via cakewalk, MIDI-OX en Roland D-50 Virtual Editor probleemloos deze sysex bestanden naar mijn Roland D-50, en kan ze ook lekker bespelen.

Nu zijn er bij deze Roland D-50 Virtual Editor een hele zooi .syx bestanden meegeleverd. Echter, als ik deze probeer te versturen via de Virtual Editor dan geeft ie aan dat het geen geldende D-50 sysex bestanden zijn? :confused:

Ook bij vintagesynth.com had ik een hele zooi .syx bestanden gedownload voor de D-50, en die wil hij ook niet versturen. Met dezelfde melding. In cakewalk doet ie het ook niet en ook niet in MIDI-OX. Wat ik wel krijg als ik via MIDI-OX de .syx bestanden probeer te versturen is een melding van "MIDI ERROR", eventjes de melding van "CARD NOT READY" en ik hoor wat rare geluiden en hij doet niks.

Dus ik heb gekeken of de beveiliging bij TIME/FUNCTION aan staat. Nee, die staat uit! Dus ik geprobeerd het op de MIDI BULK DUMP te proberen. Ik zet hem op de B.LOAD, laat hem wachten, verstuur de SYSEX data maar hij ontvangt niks.

Ook valt het me op dat verschillende .syx bestanden groter zijn dan andere. Bevatten deze bestanden meer patches?

Misschien kunnen jullie helpen? Alvast bedankt!!!! :doei:

Oh wat extra informatie waar ik net achter kom: de sysex bestanden die probleemloos worden verstuur zijn 1 KB of kleiner, degene die niet willen die zijn 12 KB of groter. Ik vermoed dus dat die veel meer patches bevatten dan alleen één en dat ik dus iets gruwelijks fouts doe. :P

Back