Boss DR-660 voor 90eu

Jellow

Met kleur en smaakstoffen
http://muziek.marktplaats.nl/drumcomputers/121468214-boss-dr-660-drumcomputer-nu-90-euro.html

Laagste prijs die ik tot nu toe heb gezien voor dit beestje. Ben zelf al een tevreden eigenaar dus ik denk ik post m maar ff :okdan:

Voor de mensen die m niet kennen;
Heel leuk klein drumcomputertje met aardige ruimte voor eigen patterns en drumkits. Sounds van oa de 808 en 909, pitch, decay en nog wat opties aan te passen. Zelfs voorzien van interne effecten en meerdere outputs!
Interface is ontworpen door Roger Linn, dus de gebruiksvriendelijkheid spreekt voor zich ;)

Verdere info:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Keyboard+And+MIDI/product/Boss/DR-660/10/1

http://www.sonicstate.com/synth/bossdr660.cfm

http://www.jarrography.free.fr/details_equipement_audio.php?id_equip=63

Een van de meest legendarische house drummachines

R-41765-1080988247.jpg

heb ff wat rond zitten speuren maar 90 euro is gewoon normale prijs hoor .. ze schijnen op ebay zelfs vaak nog voor minder weg te gaan (rond de 80) .. maar goed, ik wil dit bakkie wel eens proberen.. al las ik hier en daar dat de sounds niet echt punchy genoeg zouden zijn ..

De DR-660 was mijn eerste drumcomputer. Gaf indertijd veel waar voor je geld. Ik vind alleen dat bijna alle basdrums, zonder externe processing, niet zo erg geschikt zijn voor bijvoorbeeld house of techno.

Neejoh dit ding is toch prima daarvoor, zit ook een ingebouwde effectsprocessor in met flanger/reverb/delay voor van die drexciya beats

Origineel geplaatst door resonance
heb ff wat rond zitten speuren maar 90 euro is gewoon normale prijs hoor .. ze schijnen op ebay zelfs vaak nog voor minder weg te gaan (rond de 80) .. maar goed, ik wil dit bakkie wel eens proberen.. al las ik hier en daar dat de sounds niet echt punchy genoeg zouden zijn ..

Hmm, misschien heb je gelijk... Ik heb er al een tijd niet meer eentje te koop zien staan, maar toen ik er eentje zocht (jaar of 4 geleden) was de prijs meestal 125, 150 euro.

toch niet zo'n exotische prijs voor dit drum dingetje.

tja prijzen prijzen... probeert hier iemand zelf een Jup 6 te slijten voor 2 ruggen....:confused:

Origineel geplaatst door Chinetti
Hmm, misschien heb je gelijk... Ik heb er al een tijd niet meer eentje te koop zien staan, maar toen ik er eentje zocht (jaar of 4 geleden) was de prijs meestal 125, 150 euro.

Ja, vorig jaar ook nog wel, vandaar dat de prijs me op viel. Vergeleken met 125 is 90 toch best een koopje. En misschien valt er nog wat af te lullen ook. Naar mijn idee is ie de 90 iig meer dan waard :)

Origineel geplaatst door gerrie79

tja prijzen prijzen... probeert hier iemand zelf een Jup 6 te slijten voor 2 ruggen....:confused:

kijk maar uit, voor je het weet is er weer ruzie.
tja, 2000 voor een jp6 (toch ook niet echt een opwindende synth), dan toch liever 3000 voor een jp8, die er ook staat.
het mooiste zou natuurlijk 2000 voor de jp8 zijn ;)

Origineel geplaatst door Leo
kijk maar uit, voor je het weet is er weer ruzie.

Ja Leo die kans is altijd groot hier op SF :D

dat is alleen een vraagprijs omdat het moet (gewoon onzin getal ingevuld zoals je had kunnen lezen :) )
hij wil alleen ruilen niet verkopen dus gewoon een onzinbedrag als richtprijs ingevuld...

Origineel geplaatst door gerrie79

tja, maar eh, ik weet niet hoor. je kan dan toch ook erbij zetten wat je vindt dat het apparaat moet opbrengen. dan weet ik of ik een a6 1op1 moet gaan rilen,of misschien wegkom met een mackie sr24/4.
mij maakt het verder niet uit, maar ik sluit toch niet uit dat gerrie een beetje gelijk heeft en de prijs richting exota gaat.
de jp6 zie je minder vaak (gek eingelijk) dan de jp8, maar zou toch zo rond de 900 doen denk ik?!
maar nogmaals, ik vind het allemaal best. jp6 is het toch niet voor mij. jp8 wordt al leuker.

Ja 900 is wel ok voor een Jupiter 6 denk ik vandaag de dag, ik heb hem 2 jaar geleden voor 750 euro verkocht...omdat ik ook een Jupiter 8 heb staan en die pisssst gewoon zwaar over die 6...wat een verschil :D

Maar toch heb ik een beetje spijt dat ik die 6 heb weggedaan want het is toch ook wel een hele leuke synth...in een niet vergelijking met de 8...

Mijn DR660 is helemaal kapot gegaan de laatste maanden :(...eerst was de batterij op en nu doet die helemaal niks meer..misschien een vervanging zoeken, die andere DR's na de 660, de 770 en weet ik veel wat die moeten toch ook wel goed zijn...hebben die dezelfde Roger Linn interface?

Origineel geplaatst door peterdh
De DR-660 was mijn eerste drumcomputer. Gaf indertijd veel waar voor je geld. Ik vind alleen dat bijna alle basdrums, zonder externe processing, niet zo erg geschikt zijn voor bijvoorbeeld house of techno.

Als je een analoge 909 gewend ben niet maar in vergelijking met wat er uit de computer komt tegenwoordig klinkt ie prima. Ik vind de hihats ook lekker. De 808 set is ook oke. De 909 is idd een beetje slapjes maar zoals ik al zei best oke klinkend in vergelijking met de 'soft' sound van tegenwoordig. En de percussie is gewoon prima te gebruiken. Voor de rest staat de groove me ook wel aan. Zou dat ook roger linn zijn ? of is het alleen de interface ? Ik had instant janet jackson jaren 80 beats (had ik ook toen ik een r8 had dus zal wel aan de samples liggen) En de effects klinken ook erg fijn ( wat ik niet had verwacht ! komt door de aanwijzing per pad !) Extra outputs nog niet gechecked. Wat je wel in de gaten moet houden is dat je als je een nieuw pattern maakt met een bestaande drumkit dat je die opnieuw saved voor dat pattern als je met fx aan de gang gaat. FX wordt per user drumkit weg geschreven namelijk ! Zo vervelend om elke keer weer die fx in te kloppen.

Voor de rest ken ik een aantal van die oude chicaogo tracks waar smackos het in een andere Doctor Rhythem topic over heeft ... en das allemaal vrij rauw en overstuurd.

Maar voor 90 euro hoor je mij niet klagen ! ;)

al vermoed ik wel dat drexciya een echte 808 gebruikte ..

Origineel geplaatst door smackos
Ja 900 is wel ok voor een Jupiter 6 denk ik vandaag de dag, ik heb hem 2 jaar geleden voor 750 euro verkocht...omdat ik ook een Jupiter 8 heb staan en die pisssst gewoon zwaar over die 6...wat een verschil :D

Maar toch heb ik een beetje spijt dat ik die 6 heb weggedaan want het is toch ook wel een hele leuke synth...in een niet vergelijking met de 8...

Mijn DR660 is helemaal kapot gegaan de laatste maanden :(...eerst was de batterij op en nu doet die helemaal niks meer..misschien een vervanging zoeken, die andere DR's na de 660, de 770 en weet ik veel wat die moeten toch ook wel goed zijn...hebben die dezelfde Roger Linn interface?

ik hebter ook altyd s eentje willen aan schaffe vanwege decheapass drummachine feel...
en hands on inje bedje programmen
vakantie drumachine feel
en meer
maar weleke dr ...?

misschien kunne de heren boss liefhebber en aanhanger effe wat info en welke wel / wat en welke niet hier posten ,...
qa interface
qa sounds
qa outputs
qa groove
want de boss familie is best groot - en niet alle zijn ...even goed !

de boss dr 670http://www.musiciansbuy.com/BOSS_DR670_DRUM_MACHINE.html

Attachments

• boss_dr670.jpg
    boss_dr670.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 89
Ik zou voor de r-70 gaan. 1 keer perc preset pattern gehoord en ik was verkocht

En ja ron-d dat is hem .. is dezelfde als marktplaats en staat nu hier :D

Back