Vintage JD800 op MP

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
--
Te koop: de beroemde JD-800 synthesizer van Roland. Unieke en legendarische synthesizer met prachtige klanken en gigantisch veel instelmogelijkheden. Een indrukwekkend instrument, ook op een podium! Inclusief handleidingen, uitbreidingscard met extra klanken en standaard.
--

Voor maar 1900 euro. Geen geld lijkt me, mede in het kader van de recente prijzendiscussies. Is toch 4.000 euro minder dan een Synthi en dat voor meer stemmen.

Re: Vintage JD800 op MP

Origineel geplaatst door Poly-Peter
--
Te koop: de beroemde JD-800 synthesizer van Roland. Unieke en legendarische synthesizer met prachtige klanken en gigantisch veel instelmogelijkheden. Een indrukwekkend instrument, ook op een podium! Inclusief handleidingen, uitbreidingscard met extra klanken en standaard.
--

Voor maar 1900 euro. Geen geld lijkt me, mede in het kader van de recente prijzendiscussies. Is toch 4.000 euro minder dan een Synthi en dat voor meer stemmen.

das dan weer best pittig voor een jd800.

wel een mooi instrument.....

Wat een gek er voor geeft.

Maar vintage?

En de JD990 voor 1350???? kom op zeg. Wees reëel!

'k zou er zelf niet meer dan 500 á 600 euro voor over hebben. Ze schijnen een bepaald karakteristiek geluid te hebben dat anders is dan de JV1080/2080. Maar dat rechtvaardigt niet dit prijsverschil.

Kan de plaatser niet betrappen op een typfout... Wat zou ie er dan serieus voor willen hebben?

One can only wander what goes on in one man's mind...

Ik weet't :eureka: Hij wil graag een Clavia Nordwave of een DSI Prophet '08.. :{

Origineel geplaatst door daan79
En de JD990 voor 1350???? kom op zeg. Wees reëel!

'k zou er zelf niet meer dan 500 á 600 euro voor over hebben. Ze schijnen een bepaald karakteristiek geluid te hebben dat anders is dan de JV1080/2080. Maar dat rechtvaardigt niet dit prijsverschil.
...................:{

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die je graag willen bedienen: zelfs in deze periode waarin de prijzen volkomen doorslaan ligt de going rate voor een JD990 tussen de 250 - 300 Euro!

Misschien brengt mijn complete W30 (met scsi chip, 20mb hdd en een berg 720kb floppies) dan ook wel 300 op... :confused:

W30 wegdoen? Nee man, da's de vetste vintage bak die er ooit is gemaakt.

Vintage programmeren =( Ik heb al meerdere avonden doorgebracht in de 200 pag's tellende manual.. 't blijft een draak om te programmeren.. Maar hij staat me (nog) niet in de weg.

Verlang wel naar een bak waar met de basic draaiknoppen m'n sound kan aanpassen.

Yamaha CS6X staat om deze reden hoog op mijn verlanglijst.

Maar goed dit is weer teveel off-topic...

Origineel geplaatst door fuse
W30 wegdoen? Nee man, da's de vetste vintage bak die er ooit is gemaakt.

daar benikt dan eens wel met uwe eens
w30 met scsis een hele lekkere flexi bak met hug library

je kan ook zelf samplen
past soo naast dss1
prophet 2000
en ,...emu sampler ....oei ! :stupid :frons: :bekdicht:

Origineel geplaatst door daan79
Misschien brengt mijn complete W30 (met scsi chip, 20mb hdd en een berg 720kb floppies) dan ook wel 300 op... :confused:

bodje op je w30,....bitt 99 inruilen ?
pb

Origineel geplaatst door R-ond
daar benikt dan eens wel met uwe eens
w30 met scsis een hele lekkere flexi bak met hug library

je kan ook zelf samplen
past soo naast dss1
prophet 2000
en ,...emu sampler ....oei ! :stupid :frons: :bekdicht:

zit er een analoog filter in de W30???

Ik had vandaag ook zoiets vreemds:
Er staat een Yamaha REV-1 op marktplaats. Prijs: informeer.
Dus er is geen prijs genoemd maar je moet er zelf even achteraan bellen.
Ik dus bellen.
Die man vraagt er 2750 Euro voor.
Nou wil het geval dat een vriend van mij en ik elk een REV-1 van Ebay hebben afgeplukt voor ongeveer 1100 Euro per stuk. Dat is een normale prijs. Overigens zijn er dit jaar nog twee REV-1 verkocht via Ebay. Één voor 1400 en één voor 680 Euro.
Toen ik dat vertelde tegen die man werd hij ietwat boos en vertelde me dat ik dit enkel vertelde om de prijs die hij vroeg omlaag te krijgen.
Nou,...laat hem maar lekker uitvinden dat hij dat ding never nooit verkoopt voor dat geld.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik had vandaag ook zoiets vreemds:
Er staat een Yamaha REV-1 op marktplaats. Prijs: informeer.
Dus er is geen prijs genoemd maar je moet er zelf even achteraan bellen.
Ik dus bellen.
Die man vraagt er 2750 Euro voor.
Nou wil het geval dat een vriend van mij en ik elk een REV-1 van Ebay hebben afgeplukt voor ongeveer 1100 Euro per stuk. Dat is een normale prijs. Overigens zijn er dit jaar nog twee REV-1 verkocht via Ebay. Één voor 1400 en één voor 680 Euro.
Toen ik dat vertelde tegen die man werd hij ietwat boos en vertelde me dat ik dit enkel vertelde om de prijs die hij vroeg omlaag te krijgen.
Nou,...laat hem maar lekker uitvinden dat hij dat ding never nooit verkoopt voor dat geld.

wat is hier vreemd aan??? Lijkt me een vrij normaal doorsnee verhaal...toch

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
zit er een analoog filter in de W30???
oeps uwe hebbe gelijk
ik bedoeld esample mogelijkheid en lekker sopunds aldanwel digi filter of niet
ik heb de w30 jaartje gehad in nieuw staat ergens spijt van verkocht voor ook weinig
maar asje der een lekkere library by hebt...en weet te programmeren ,..vindt ik t en erg strakke machine die ook bets [als een ] analoog kan klinken

aja
roland weer - ook dig i as de jd800

Re: Vintage JD800 op MP

Origineel geplaatst door Poly-Peter
--
--

Die JD is zekers 7000 euro waard met de huidige tarieven voor oldtimers

Zogauw er "beroemde", "legendarisch", "vintage", "vet", "dik" of "uniek" in voorkomt, neem ik een adverteerder een stuk minder serieus. (no offence :engel: )
Zo ook deze.

Ik begrijp vrij weinig van de 2e hands synthprijzen die ik langs zie komen....zouden het uitwassen zijn?
En wie koopt dat dan? Nooit een MS2000 gehoord? Dikke, vette en legendarische bak hoor en als je maar lang genoeg wacht is-ie ook vintage en kost ie minimaal 5000 euro. :duivels:

Dus. Tijd voor thee :koffie:

...met een koekje.

Als iemand langs kwam en 2000 euro bood voor mijn ESQ-1 (met tenminste wel analoge filters in plaats van die Roland digicrap) dan stond hij hier ook geen seconde langer dan nodig.

Sterker nog, ik geloof dat ik vandaag nog mijn Oberheim Matrix1000 wel voor 750 euro ga aanbieden vandaag hier.

Back