Welke microfoon voor vocaal en percussie?

Canis

Stamgast
Hallo,
Ik heb tips nodig:D

Ik ga namelijk een micro aanschaffen, maar ik heb geen idee wat voor één.

Ik ga voornamelijk een vrouwenstem (zang) opnemen, en soms die van een man.
Graag zou ik ook wat eenvoudige percussie opnemen, shakers en cowbels enzo.

mijn budget is iets tussen de €150 en €250
Best een condensator microfoon?

Alvast bedankt:biertje:

Bericht door een moderator:
Topictitel aangepast, zodat duidelijk is waar 't over gaat.

Hij bedoelt een tube-pre amp oid.
Op je mengpaneel zit ook wel phantom-power maar niet warm voorversterkt ofzo zoals met een tube pre.

Ik zoek ook precies hetzelfde eigenlijk. Weet me ook geen raad. Zijn er winkels waar je mics een beetje kan testen?

Ik zat te denken aan een MXL 990 maar hoor daar zoveel slechts over.
Dan een ribbon mic van Thomann. Maar nu ik samples heb gehoord van vrouwenstemmen en ribbon-mics.
Ik weet het niet. Robbons geven een vintage karakter aan de stem. Denk sixties. Beetje bedrukt ook, niet echt heel open. wat te kiezen als je een strak budget hebt :?

Ik lees veel goeds over de t.bone rb400, met jouwbudget kun je er wel twee kopen denk'
Maar ik weet het ook niet. schijt. Shure sm58 zijn iig out of the question. die zijn volgens mij alleen goed
als je bron een harde impact geeft zoals drums. karakter van die shures zijn volgens mij wat bedompt in het mid,
zo temmen deze mics denk ik je snare en maken het wat warmer. Ik kan het fout hebben.

Edit: Ik neem terrug wat ik zei over de Shures sm58.
Wat de fuck heb ik dan gehoord in het buurthuis?

my god..

Laatst gewijzigd:
Tja, probeer eens een chinees zoals Studio Projects of SE. Ook MXL heeft aardige condensators en buizen mic voor weinig. Of toch inderdaad een ordinaire Shure SM58!

Dit zijn altijd moeilijke vragen omdat een vrouwenstem en percussie nogal ver uit elkaar liggen. Zowieso is het nog altijd maar de vraag of een bepaalde mic bij een bepaalde stem past. Ik heb zelf een Neumann M 149 maar de zangeres met wie ik werk klinkt beter door een Audiotechnica AT4050. Da's een verschil van bijn 3000 euro!!!

Neem de vrouw mee anders naar een zaak waar je mics kan uit proberen en luister naar het resultaat!

Succes 8)

Back