@patat met: dat passieve filters slechter ("minder professioneel") zijn dan actieve is wat kort door de bocht. Met actief filteren kan je betere resultaten halen dan met passieve filters omdat je bv makkelijker steilere filterhellingen kan halen en fases gelijk krijgen, maar het lijkt me dat je ook de algehele kwaliteit niet uit het oog mag verliezen. In die spirit vind ik "neem actieve behringers want dat straalt professionalisme uit" dan ook een erg kortzichtige redenering. Als je met passieve speakers en passieve versterking betere kwaliteit haalt dan met die actieve behringers, wat is dan het meest professionele? Juist, de beste kwaliteit. En geloof me, een eindversterker die grip heeft op een speaker met net passief filter en goede units zal beter zijn dan een actief spreeuwenkastje met een actief filtertje dat je nauwelijks terugvindt en ingebouwde fluttrapjes. Daarmee wil ik de Behringers niet typeren -ik heb er geen ervaring mee-, ik gebruik dit voorbeeld alleen als illustratie dat "actief oogt professioneler" een erg kortzichtige gedachtengang is. Het lijkt me niet moeilijk om met de passieve Behringers + een topversterker een betere = professionelere klank te krijgen dan met de actieve Behringers. Het kan uiteraard wel duurder uitkomen dan.
Concepten op zich zijn niet tastbaar, wat je in huis haalt is een uitvoering van een concept. De uitvoering moet goede resultaten geven om van professionalisme te spreken.