MPC2000XL > JAZ-drive > Mac (USB)... goede werking?

Inofaith

Inofaith
Ik heb letterlijk in de afvalcontainer van een 2e hands computer zaak staan ploeteren om SCSI disks te vinden... zonder resultaat. (wel 2 intacte ZIP diskettes ;) )
Maar STEL, ik vind of koop een SCSI schijf, dan moet er nog een externe behuizing met voeding en een goede 50pins kabel zijn.

Nu zijn er op internet voldoende JAZ drives van 1 en 2 GB te vinden, en ook zijn er USB > SCSI adapters te vinden.

Is het een fijne en verstandige opselling om een JAZ drive aan je mpc te hangen en af en toe te communiceren met een MAC computer via een SCSI > USB adapter op de JAZ drive??? iemand ervaring mee?

(Ik weet niet of ik aan steeds 2GB genoeg heb eigenlijk, omdat ik op de computer bij elkaar wel meer GB's aan samples heb stammende uit m'n software periode.)

check eerst ff de handleiding of een mpc2000xl wel een JAZ aan kan
ik heb op mijn s2000 het probleem dat ik geen JAZdrives kan gebruiken

maybe een ZIPdrive op de kop tikken voor 2 tientjes max

USB > JAZ zal wel goed werken vermoed ik

Origineel geplaatst door Ramoonus
check eerst ff de handleiding of een mpc2000xl wel een JAZ aan kan
ik heb op mijn s2000 het probleem dat ik geen JAZdrives kan gebruiken

maybe een ZIPdrive op de kop tikken voor 2 tientjes max

USB > JAZ zal wel goed werken vermoed ik
Oke ik zal eens kijken, zou niet weten waar t ergens bij moet staan maar daar kom k wel uit.

Lijkt me wel als ie externe iomega ZIPs aan kan dat JAZ drives ook kunnen.
Maar er zit al een ZIP ingebouwd, dus dat vind ik een beetje dubbel, hoewel het enigste is dat ik dan de zip drive met USB aan de computer kan hangen, maar dan is het nog steeds een schijfje van 100MB steeds.

Eigenlijk wil ik een SCSI disk er aan hangen, maar dat wordt te lastig om te vinden denk ik.

JAZ lijkt me wel een goed alternatief qua 1GB of 2 GB, daar kun je wel eventjes mee vooruit.
thnx, k zal ff zoeke.

Origineel geplaatst door Inofaith
Oke ik zal eens kijken, zou niet weten waar t ergens bij moet staan maar daar kom k wel uit.

Lijkt me wel als ie externe iomega ZIPs aan kan dat JAZ drives ook kunnen.
Maar er zit al een ZIP ingebouwd, dus dat vind ik een beetje dubbel, hoewel het enigste is dat ik dan de zip drive met USB aan de computer kan hangen, maar dan is het nog steeds een schijfje van 100MB steeds.

Eigenlijk wil ik een SCSI disk er aan hangen, maar dat wordt te lastig om te vinden denk ik.

JAZ lijkt me wel een goed alternatief qua 1GB of 2 GB, daar kun je wel eventjes mee vooruit.
thnx, k zal ff zoeke.
was dat maar zo van JAZ en ZIP
mijn s2000 kan maximaal 500-mb en een beetje aanspreken
daarom doet mijn jazdrive het niet

een externe scsi harddisk is redelijk makkelijk te vinden

Ik heb zelf 2 ZIPdrives
1 met USB
1 SCSI

Ik vind op internet nog af en toe aanbiedingen van iomega JAZ drives, wat nieuwere versies waar ook een SCSI USB adapter bij zit... die ga k proberen eentje te pakken te krijgen, heb k mooi alles in 1.

In de manual staat trouwens dat veel apparaten worden ondersteunt maar het toch kan voorkomen dat een SCSI apparaat niet geaccepteerd wordt:

"Although many types of SCSI drives are available, not all can be connected to the MPC2000XL. Please consult the dealer about the types that can be used."

Laatst gewijzigd:
Ik vind op internet nog af en toe aanbiedingen van iomega JAZ drives, wat nieuwere versies waar ook een SCSI USB adapter bij zit... die ga k proberen eentje te pakken te krijgen, heb k mooi alles in 1.

In de manual staat trouwens dat veel apparaten worden ondersteunt maar het toch kan voorkomen dat een SCSI apparaat niet geaccepteerd wordt:

"Although many types of SCSI drives are available, not all can be connected to the MPC2000XL. Please consult the dealer about the types that can be used."
yep een beetje trail & error :(

Origineel geplaatst door boombipbass
Mijn MPC heeft een JAZ drive en 't werkt prima
Dankje,

pas geboden op eBay... maar internet thuis ligt er ff af en k kan dus helemaal niet goed veiligen volgen zo... kut.

Dankje,

pas geboden op eBay... maar internet thuis ligt er ff af en k kan dus helemaal niet goed veiligen volgen zo... kut.

er is een of andere site die 2 minuten voor t einde van de veiling tot je hoogste bidding gaat.. weet de naam alleen niet precies..

Nou, ik zit nu in de vrieskou in de tuin te internetten omdat het er ff afligt hierzo dus...

M'n eBay veiling bieden is zwaar mislukt, echt balen, t was echt een mooi pakketje.
Jaz drive (die gestroomlijnde nieuwe groene zegmaar), 2GB floppy, SCSI kabel, USB naar SCSI adapter, tas, power supply en nog 2 adapters voor scsi naar iets.

-Maar ik zat eerst op max. 40 [$57,16]
-Daarna wilde ik net voor de laatste minuut kijken en evt. verhogen tot 45 [$64,31] -of zelfs 50 [$71,45]

Nou, ik wilde voor de zekerheid IN de laatste minuut maar naar de 45 [$64,31] gaan,
maar toen zag ik dat ik al overboden was en drukte ik snel op 50 [$71,45] ....

Maar dat moet je dan WEER BEVESTIGEN GVD! en dat schoot niet op met dat halve draadloos internet van de buren in de tuin.

iemand bood 40,69 [$58,15] DAMN!

(dit is voorloppig mijn laatste bericht deze week)

02ed_12.JPG

ik heb zelf een "oude" groene jazdrive (2gb) en een 2 disks van 2gb gekocht en een PCI scsi kaart
apart gekocht, samen een paar tientjes

maar 60 dollar voor een USB-SCSI en een jazdrive is een koopje

btw als ik jouw was zou ik marktplaats maar afspeuren naar dergelijke flops want die zijn redelijk moeilijk te krijgen

Ja idd, t was een koopje.. zeker met die USB adapter er bij en dus t nieuwe model van die drive.

Ja die schijfjes zie je niet zo veel he. ben er idd al naar op zoek. maar k dnek dat ik met 1 of 2 al best uit de voeten kan. voor nu

Ja idd, t was een koopje.. zeker met die USB adapter er bij en dus t nieuwe model van die drive.

Ja die schijfjes zie je niet zo veel he. ben er idd al naar op zoek. maar k dnek dat ik met 1 of 2 al best uit de voeten kan. voor nu
ik heb er zelf ooit 4 van 1gb icm een paar zipjes van 100mb gekocht voor iets van een tientje...

geluk bestaat :D

Back