Waarschuwing - Slechte CD's

de default van 'CD' is toch nog altijd dat schijfje die zijn data er in 16 bit, 44.1khz op heeft staan toch?
Ik bedoel, dat een CD ook data kan bevatten, dus een CD-rom, met bv. empee3's erop, die ook direct kunnen worden afgespeeld.

Het gaat natuurlijk gewoon om een redbook audio CD.
In dat geval zal het inderdaad een slechte remix zijn.

Re: Re: Waarschuwing - Slechte CD's

Re: Re: Waarschuwing - Slechte CD's

Origineel geplaatst door etaoin
Gelukkig heb ik die al, maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing, dan kom ik niet in de verleiding "de nieuwe versie" te kopen als ik die een keer zie staan.

Iets dergelijks is trouwens ook gebeurd met Tales of Mystery and Imagination van de Alan Parson's Project. De CD daarvan is geremasterd ten opzichte van de LP, en daarbij vonden ze het nodig drumpartijen opnieuw op te nemen. De LP heeft van dat typische jaren '70 drumgeluid, ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven, maar de CD heeft deels veel cleaner, jaren '80 drums. Het is natuurlijk ook omdat ik de LP gewend ben dat de CD "raar" klinkt, maar ik vond het een beetje zonde van het originele werk.

die plaat is op cd helemaal anders geworden, zelfs het nummer met arthur Brown is het hele gave middelstuk verneukt.
dat nummer zakt nl weg alsof het afgelopen is in een fade out en komt terug daarna , is op cd heel anders , ze hadden beter de oude versiers er op kunnen laten staan. ook staan er spoken word bij

Re: Waarschuwing - Slechte CD's

Origineel geplaatst door fuse
Had van de week deze CD gekocht.

ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA - Out Of The Blue (30th Anniversary Edition)
http://www4.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1855408

Man, man, man wat heb ik een spijt. Hij zou dan geremastered moeten zijn (door Sony) maar degene die dat gedaan heeft mogen ze wat mij betreft wel alle vingers breken. De muziek is wel leuk met oa leuke synths en vocoders enzo. Maar de hele sfeer mist er gewoon. Echt doodzonde.

Dus bespaar je zelf die 10 euries en koop gewoon een ouwe LP hiervan op een platenbeurs of zo.

Hieronder dezelfde bevinding van een klant van bol.com (tekst is in zijn geheel overgenomen)

Eindelijk dan een geremasterde versie van een van mijn favoriete albums. De uitgave is mooi. Zeker de Limited edition heeft een prachtig boekje. Maar de technische perfectie van deze uitgave valt me tegen. De kanalen links en rechts zijn verwisseld ten opzichte van de originele versie. Dat is niet echt hinderlijk, wel vreemd. Geen verklaring voor gevonden in de albumnotes. Wel vervelend zijn verschillende drop-outs in het geluid. Voor een album van 30 jaar oud kun je dat verwachten, maar juist bij een remaster verwacht je dat problemen opgelost worden en niet erger. "Night in the City" heeft er nog het meest onder te lijden, de hoge tonen vallen op een bepaald punt zelfs vrijwel weg. Ook "Big Wheels" klinkt niet loepzuiver en heeft te lijden onder de tand des tijds. Het geluid lijkt wel iets compacter in deze editie en is helderder. Jammer van de drop-outs. Daarmee niet de perfecte remaster. Maar dit blijft een uitzonderlijk album. Voor de muziek absoluut een aanrader. Out of the Blue blijft wel een tijdloos album.

haha.. ik hoor duidelijk het verschil, zelfs op deze crappy pc speakers! Duidelijk een gemis aan dynamiek. De remaster is inderdaad een doodgedrukte verzameling poep geworden. Horen ze (de producers) dat zelf dan niet? Of interesseert het ze geen hol (als het maar verkoopt)..

Laatst gewijzigd:
ik heb geen waarschuwing nodig om geen ELO cd te kopen, maar heet misschien iemand een mp3 van 2 nummers van the move? disturbance en night of fear??

Origineel geplaatst door Arv
haha.. ik hoor duidelijk het verschil, zelfs op deze crappy pc speakers! Duidelijk een gemis aan dynamiek. De remaster is inderdaad een doodgedrukte verzameling poep geworden. Horen ze (de producers) dat zelf dan niet? Of interesseert het ze geen hol (als het maar verkoopt)..

Tsja, we zitten zo anno 2007 in de "hoe platter hoe beter" fase kwa mastering.

fuck die fuckers zeg ik! 8o)

Ik vind die geremasterde versies sowieso vaak geen aanrader; 9 van de 10 keer is het origineel gewoon beter. Is volgens mij in de meeste gevallen puur een marketingtruc.

Out of the blue heb ik gewoon nog op dubbel-LP en dat bevalt me prima :) By the way, ELO heeft echt wel leuke muziek gemaakt als je het mij vraagt - vooral het oudere werk is OK.

Back