Corillon muziekcomputers

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik ben het beu met al die CPU-problemen en denk eraan voor een nieuwe pc te kopen. De verkoper van mijn muziekhardware stelde me Carillon voor.

De verbazing was groot dat 't woord Carillon niet in deze d-base voorkomt..

Wat denken jullie : is dit een goede keuze ?

http://www.carillondirect.com/clnweb/carillonAction.do?dispatch=showCores

Ik zou graag de "quad core extreme" willen hebben. Maar het is zo vreemd dat er bij de specs met geen woord wordt gerept over midi..

Graag jullie mening hierover.. en mss kunnen we'm in groep kopen, zodat we korting krijgen???

Thanks alvast, Gloom

Als ik het zo zie, dan moet je zelf nog een audiokaart aanschaffen.

1900UKP voor een PC is wel veel hoor...

Kijk ook eens bij i4 in Eindhoven... die leveren ook veel specifieke PC's voor audiotoepassingen...

Zon kleine 2 jaar geleden was ik mn pc problemen ook helemaal zat en had ik 3400,- bij elkaar gespaard en ging ook een carillion halen bij feedback. Enige Carillion dealer in Ned. Ik dacht ik neem de dikste dan kan ik de aankomende jaren vooruit.
na 2 keer terug gemoeten omdat ie niet geconfigureerd was kon ik hem eindelijk voor de 3de keer ophalen bij feedback.
Er is maar 1 persoon bij feedback die er iets van afweet en een carillion opleiding heeft gehad. dus als er iets is ., zal er op deze persoon gewacht moeten worden omdat er ook niemand anders iets van pc's afwist. echt helemaal niks zeg maar. wat nu nog wel steeds zo zal zijn.
De carillion die ik kreeg heeft het nooit gedaan. en er is nooit gevonden waar het aan lag. de carillions hebben of hadden toen in ieder geval een groot koelprobleem. Wat schijnbaar erg stil is gehouden. Er is mij toen ook verteld door feedback repair afdeling dat wel heel erg veel mensen carillion problemen hadden en bijna alles terug kwam. En dat zou gaan om de toen moederborden. De pc schakeld zichzelf uit bij overhitting maar deze starte nooit op. Dit heeft mij anderhalf jaar gekost dat ik mijn geld heb terug gekregen vanwege de enorme slechte service van feedback. en het constant heen en weer mailen van feedback naar engeland. Volgens mij hebben ze hem daarna ook niet meer echt actief verkocht. Na anderhalf jaar elende, stilstaan van studio, opdrachten niet kunnen aannemen enz had ik er genoeg van en heb een eye4 pc gehaald bij I4muzique. voor iets meer geld had ik daar 8 processors ipv 2. en een berg meer service. Kan het je aanbevelen als je veel geld in een nieuwe dikke pc wilt stoppen.
succes

heb in een studiotje een tijd met zo'n ding gewerkt.
Niets dan problemen.
Viel gewoon uit, was lawaaiig en onbetrouwbaar.
Is wel al weer 2 a 3 jaar geleden.
Er zullen vast een hoop mensen zijn waar het wel als een zonnetje loopt.
Maar ik persoonlijk zou er niet snel een kopen

Afhankelijk van de software die je gebruikt, waarom geen Mac Pro?
Of uberhaubt (bootcamp en parallels in acht nemende), waarom geen Mac Pro ?

:)

kijk eens in het blad interface, daar staat een test van i4-muzique pc (ze worden verkocht omder eye4 computers).

wel jammer dat de carillions zo k.t zijn, ze zien er vet uit

Origineel geplaatst door gremlin23
Afhankelijk van de software die je gebruikt, waarom geen Mac Pro?
Of uberhaubt (bootcamp en parallels in acht nemende), waarom geen Mac Pro ?

:)

waarom je blauw betalen aan een mac!

waarom geen PC?

Kan je ook van beide genieten! ->
osx86

Ik heb echt helemaal niks tegen mac, zit er vaak genoeg met veel plezier achter, maar ik word er zoooooooo moe van dat er altijd weer iemand moet zijn die een "ik wil een nieuwe pc" discussie met mac komt vervuilen. Denk jij nou echt dat de marketingmachine van Jobs hem nog nooit bereikt heeft...? En hij dus niet van het bestaan van Apple weet???? Macgebruikers zijn vaak net christenen. ze moeten altijd en overal hun evangelie verspreiden of men er nu op zit te wachten of niet...

Daarnaast is Windows op een mac draaien het meest idiote wat je kan doen. Je kan een PC met dezelfde prestaties bouwen voor minder dan de helft van het geld...

Origineel geplaatst door mavn
waarom je blauw betalen aan een mac!

waarom geen PC?

Kan je ook van beide genieten! ->
osx86

Ik heb echt helemaal niks tegen mac, zit er vaak genoeg met veel plezier achter, maar ik word er zoooooooo moe van dat er altijd weer iemand moet zijn die een "ik wil een nieuwe pc" discussie met mac komt vervuilen. Denk jij nou echt dat de marketingmachine van Jobs hem nog nooit bereikt heeft...? En hij dus niet van het bestaan van Apple weet???? Macgebruikers zijn vaak net christenen. ze moeten altijd en overal hun evangelie verspreiden of men er nu op zit te wachten of niet...

Daarnaast is Windows op een mac draaien het meest idiote wat je kan doen. Je kan een PC met dezelfde prestaties bouwen voor minder dan de helft van het geld...

Ik ben het met jou eens. Had je niet verwacht heh? :)
Ik heb een rothekel aan het pseudo-artistieke image van Apple enz.
Echter, stond ik niet zo lang geleden met een vergelijkbaar probleem en toen ontdekte ik Mac. Ik gebruik het woord " ontdekken " omdat ik zo gebrainwashed was met wat apple en Mac betreft. Ik zag OS-X altijd als een inferieur en eenvoudiger alternatief tot Windows. Hoewel Apple wel slechte produkten levert (zoals bij. de Ipod dankzij zijn slechte geluidskwaliteit) ben ik zeer te spreken over OS-X en dus over de hun laptops en desktops.
Gellukkig heb ik toch nog even wat info over OS-X verzamelt net voordat ik een PC wilde bouwen. Ik ben zeer blij met mijn keuze en zowel de Macbook als de Mac Pro zijn nog steeds vrij voordelig in vergelijking met de concurrenten. Alleen niet bij Apple het geheugen en andere uitbreidingen kopen.

Sorry dat ik over Mac/OS-X begon. Laten we daar niet verder op ingaan! ;)

persoonlijk zeer goede ervaring met (de mensen van) carillon. ik voer ze ook zelf in voor klanten.
geluidskaarten, software, etc kun je in pakket bijbestellen, en alles komt netjes geconfiged toe...

Hoi,

Als ik zo vrij mag zijn, onder de particulieren zijn we nog niet zo bekend:
Wij doen niet anders dan DAW's bouwen. Voor conservatoria, muziekscholen, studio's en sinds kort ook voor particulieren. Op dit moment is de (stille) quadcore setup in 19 inch behuizing favoriet. Alles wordt geïnstalleerd en getuned, en daarna wordt er een image gemaakt zodat je altijd in enkele minuten terug kunt naar je originele setup.

Zie anders :
http://www.teachmusic.nl/shop/index.html

Zelf samenstellen kan ook een hoop goed doen - immers, het verschil tussen een willekeurige Dell en zo'n Carillon is gewoon dat er bij de laatste niet op onderdelen wordt beknibbeld. Als bonus zit 't dan ook nog in een 19". Dat bouwen en nadenken kost geld. "Tunen" stelt niet meer zoveel voor; er zijn een hoop fabeltjes in Windows-land die dingen sneller maken, maar hij is gewoon 't snelst na net een verse installatie. Allerhande software er op en er weer af vertraagd het, allerhande ongerelateerde software er op (het is een muziek-PC) kan het vertragen. Dan heb je nog best practices wbt. swap-geheugen en zo, en dat is het ongeveer. Dit kun je allemaal zelf doen als het moet.

Steek echter niet al te veel van je geld in je computer; pak niet het beste, want daar betaal je buitensporing veel meer voor. Belangrijk is (voor de studio) dat 'ie stil is en goed koelt.

Origineel geplaatst door gremlin23
.......Ik zag OS-X altijd als een inferieur en eenvoudiger alternatief tot Windows. Hoewel Apple wel slechte produkten levert (zoals bij. de Ipod dankzij zijn slechte geluidskwaliteit) ben ik zeer te spreken over OS-X en dus over de hun laptops en desktops.

Ik weet het...........ik weet het............Offtopic.............

Maar een IPod slecht geluid leveren gaat er zelfs bij mij niet in.
B.S.

Origineel geplaatst door BrayneWave
Ik weet het...........ik weet het............Offtopic.............

Maar een IPod slecht geluid leveren gaat er zelfs bij mij niet in.
B.S.

Haha ;)
Al gegoogled?

Dank jullie wel voor zovele replies.

De CPU-problemen worden veroorzaakt door een opeenstapeling van samples en patternen. De meeste van mijn nummers variëren tussen de 100 en 160 patternen, en rond de 60-80 samples, die op hun beurt nog stuk voor stuk bewerkt worden door effecten..

En ook conflicten tussen de sequencer en de hardware..

Ik begrijp dat het onverstandig is om te kiezen voor Corillon. Voornamelijk de dienst na verkoop zal, om praktische redenen, heel wat moeilijker zijn.

Ben eens gaan rekenen op "Teach Music".. 't zou me zo'n kleine 1900 euro kosten. Helaas is de afstand zo ver.. mocht er nadien wat aan schelen bvb..

Momenteel ben ik XP aan het herinstalleren, mss helpt dat wel een beetje.. (topic : alles loopt vast)

Zelf een muziek-pc bouwen, daar ga ik me niet aan wagen.

Andere tips zijn nog steeds welkom.

Eye4musique daar lopen inderdaad wel wat meer 'geeks' rond die echt goed zijn in het bouwen van computers. En het is allemaal ook weer hun eigen configuratie en niet iets wat door iemand anders is gebouwd.

Mocht ik onverhoopt de neiging hebben om er een te laten bouwen in plaats van het weer zelf te doen, zou ik het zeker daar laten doen (maar ik woon ook in Eindhoven, dat scheelt).

Back