Varierende Hardstyle Bassdrum

Mischien iets intomen met compressie, dat 't net even wat strakker klinkt, maar er zit genoeg power in, lekker zo 8)

haha, bedankt voor de reactie's,

ff een compressor erop zetten dan, kijken hoe dat klinkt :D

I know dude..
Maar krijg een error als ik ze in cubase laad?
Meschien een keer cubase opnieuw instaleren?

Kan je altijd eens proberen...

Staat alles in de VST map van Cubase?
Welke versie gebruik je trouwens?:)

Denk dat hij ze wel in de map staan heeft anders kan je ze ook niet zien in cubase toch ? :D

Heb je cubase wel legaal dan ? Dat wil namelijk ook wel eens wat problemen leveren mocht dat niet het geval zijn haha.

@ Desolated

vind je kick super dik, kleine compressie erop zoals gezegd om hem iets aan te dikken.
je screetch zou ik ook iets meer kleur geven, iets dikker maken, maybe layer maar dan een toon lager oid ?! klinkt veder wel lekker man, top !

Denk dat hij ze wel in de map staan heeft anders kan je ze ook niet zien in cubase toch ? :D

Heb je cubase wel legaal dan ? Dat wil namelijk ook wel eens wat problemen leveren mocht dat niet het geval zijn haha.

@ Desolated

vind je kick super dik, kleine compressie erop zoals gezegd om hem iets aan te dikken.
je screetch zou ik ook iets meer kleur geven, iets dikker maken, maybe layer maar dan een toon lager oid ?! klinkt veder wel lekker man, top !

Bedankt :D, ik ga er morgen mee aan de slag :okdan:

Haha zit wel wat in ja lol:D

wat dingen aangepast en toegevoegd :D

Klinkt wel aardig. Geluid mag nog wel dat net iets warmer haha:D
Bass vind ik nog een beetje statisch klinken...

@desolated: klinkt goed hoor. zou inderdaad wat warmer mogen. Verder mis ik wel laag in de bass. De kick zou je ook van laag kunnen voorzien waardoor deze iets meer power heeft.

Hoi Allemaal :D

Ik heb jullie ontwikkelingen een beetje lopen volgen elke week en nu ik deze week ff tijd heb heb ik besloten me 2 dagen lang op te sluiten in mn bedroomstudiootje voor een "Kick-Maak-Bootcamp" :P

Om maar ff in te haken op de laatste paar posts:

@Desolated: Ik vind je kick lekker hard! Misschien inderdaad wat meer laag, maar het gaat zeker de goede kant op!

@Dime73: Ik vind je kicks echt supernice! Heb ook je youtubefilmpjes gezien en ben wel benieuwd hoe je op zo'n kick komt :)

Als het goed is heb ik een bijlage bij deze post (dit is de eerste keer dat ik een bijlage heb geprobeerd dus hoop dat het gelukt is) waarbij ik nog samples in de kick heb gebruikt. Mijn hele doel van de komende periode is een beetje op dat niveau te komen met "home made kicks"

Nou ik ga aan de slag, en zal tussendoor natuurlijk mijn voortgang posten :)

Shyne

Attachments

• Created In Our Image (snippet).mp3
    5,3 MB · Bekeken: 98
Wat voor samples heb je precies gebruikt in je kick dan ? Want hij hoort behoorlijk pro vind ik :D

Mooie melodie (y)

@ Shyne het klinkt zeker niet verkeerd:) Maar er zijn een paar puntjes wat ik zou veranderen.

Je kick is wel lekker, maar het mist een lekkere 'Tok' geluid vind ik.

Je synth klink heel droog, Probeer te layeren en het wat aan te dikken :D

er zit zeker potentie in deze project, ik zou er zeker mee doorgaan :)

Wow thanks jongens!

Had me volgens mij geen betere reactie kunnen wensen :D @ Homeboy: Thanks! Het zijn in totaal 4 kicks, 1 Kick uit een sample pack (ik geloof die van Blutonium Boy) en een sample van Headhunterz die ik gesampled heb uit Subsonic, maar dan de Hardbass edit. De kick van Headhunterz staat echter 3 keer onder elkaar gelayerd met elk een andere filter setting :)

Ik ben zeker van plan deze track bij te schaven tot hij echt lekker ramt, maar ben nu even bezig met het begrijpen wat jullie precies doen om op zo'n kick te komen!

Wat ik momenteel doe is Drumazon openen, de 909 kick kort houden en er Ohmicide/Camelphat op gooien en een beetje spelen met de knoppen voor een vieze kraak, en tot daar gaat t wel oke, maar als ik dan een sub bass eronder wil spelen klinkt het allemaal maar "losjes" - er is geen cohesie :P

heb wat reverbs geprobeerd maar misschien moet ik gaan sidechainen? Wat doen jullie inmiddels? Heb wel veel gelezen maar jullie werkwijzen zijn inmiddels misschien weer een beetje veranderd? Ik ga verder, hoop vanavond iets te kunnen posten zodat er wat tastbaars is van waar ik mee zit :P

Dus als ik je goed begrijp heb je gewoonweg samples gelayerd om een kick te maken !?
No problem, hij is lekker vind ik, maar eigen stijl creëren vind ik persoonlijk veel belangrijker dan geluiden van iemand anders gebruiken :D

Als ik je een tip mag geven, check eens naar de tutorials van "yhimself" op youtube, die gast laat je de basis zien hoe je kicks moet maken of een manier van hoe het kan in ieder geval. Probeer maar eens één na te maken, geef je eigen draai eraan en maak je eigen kicks :) Het is een kwestie van proberen en nog eens proberen net zo lang tot je het helemaal gehad hebt, en dan nog eens proberen.

En trouwens, aangezien de kick en bass twee verschillende elementen zijn ontstaat er adhesie :P

Dat is jammer dat je sample's heb geript van bestaande nummers, Ik zou het advies van homeboy maar aan nemen want met sample'en schiet je niks mee op en leer je ook niet veel van.

@homeboy, ik maak altijd mijn Kick en bass appart en dat gaat hartstikke goed:)

"waarbij ik nog samples in de kick heb gebruikt. Mijn hele doel van de komende periode is een beetje op dat niveau te komen met "home made kicks"

Haha jongens ik weet dat het beter is om mijn eigen kicks te maken,
daarom ben ik ook begonnen met posten want ik vind jullie resultaten echt nice :D Ik ga zeker morgen even de youtube-filmpjes bekijken en volgen, ziet er veelbelovend uit! :D

Ondertussen ben ik vandaag bezig geweest met een combi van Microtonic, Camelphat en Ohmicide en dit is het resultaat. Ik vind het persoonlijk een beetje te "hardcorig" vergeleken met wat ik eigenlijk zoek maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer passen :P

Het is nu 4 uur snachts, ben benieuwd hoe die me morgenochtend in de oren klinkt :P

Het lijkt erop dat mijn bijlage niet meekomt... dus zal het morgen nog maar ns proberen :(

Na dagen zwoegen heb ik een geweldig kick gemaakt moet ik zegge :D
het resultaat:

p.s let niet op da distorte geluid in het intro stukie met de punch (staat iets op verkeerde hoogte)

Zo. Dit is een erg goede kick!

De bassline is wat te wollig en heeft wat eq nodig, maar die kick. :halleluja

Nog maar een poginkje wagen :P

Attachments

• yeah.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 104
Back