Varierende Hardstyle Bassdrum

Kan met vanalles te maken hebben. ;)
Wat loopt er precies mis? Mss een voorbeeldje?

Kick en melo niet lekker samen lopen?

Heb je de noten gekeken of ze overeen komen met de melodie (ik neem aan van wel), en heb je uit de synth de frequencies die misschien je kick wegdrukken al weg geeqed?

Compressen werkt voor de rest niet erg goed om hem veel beter in de mix te krijgen. Licht misschien aan je volume, en ook aan de frequencies van je synth.

Kick en melo niet lekker samen lopen?

Heb je de noten gekeken of ze overeen komen met de melodie (ik neem aan van wel), en heb je uit de synth de frequencies die misschien je kick wegdrukken al weg geeqed?

Compressen werkt voor de rest niet erg goed om hem veel beter in de mix te krijgen. Licht misschien aan je volume, en ook aan de frequencies van je synth.

de frequenties van de synth?

een square een saw of wat dan ook ?
compressen drukt alle tonen een beetje tegen elkaar zorgt niet voor een lekker open geluid

ben ook weer bezig geweest, blijf lastig die kicks

tok = micro + sample
punch/tune = ti

groepchannel voor de micro + sample (tok) met quadrafuzz, oxford, transmod, camelphat
groepchannel voor de ti met camelphat

die 2 groepchannels in een andere groepchannel (master kick genoemd) met c4, rvox, reverb, wow, oxford transmod

Bekijk bijlage kickjeeee-01.mp3

kan iemand mij verbeteren 8)

gegroet, ik heb weer wat gestoeid, ik denk dat ik wel aardig wat in de buurt kom @ degene hierboven mij: De tok is te hard en de kraak van de bass ook, daarnaast hoor ik te weinig laag ik de bass en teveel laag in de tok ;)

Bekijk bijlage kikzk_25.mp3

ben ook weer bezig geweest, blijf lastig die kicks

tok = micro + sample
punch/tune = ti

groepchannel voor de micro + sample (tok) met quadrafuzz, oxford, transmod, camelphat
groepchannel voor de ti met camelphat

die 2 groepchannels in een andere groepchannel (master kick genoemd) met c4, rvox, reverb, wow, oxford transmod

Bekijk bijlage 61017

kan iemand mij verbeteren 8)

de tok is inderdaad te hard.
gegroet, ik heb weer wat gestoeid, ik denk dat ik wel aardig wat in de buurt kom @ degene hierboven mij: De tok is te hard en de kraak van de bass ook, daarnaast hoor ik te weinig laag ik de bass en teveel laag in de tok ;)

Bekijk bijlage 61021
komt ook aardig in de buurt alleen knalt nog niet echt en vind de derde pitch part niet zo optimaal klinken succes :okdan:

ik heb ondertussen ook wat gemaakt, tell me :D

Attachments

• mijn kick....wav
    2,7 MB · Bekeken: 96
  • mijn kick E.wav
    2,7 MB · Bekeken: 105
  • mijn kickC#....wav
    2,7 MB · Bekeken: 101
@brandosaurus: Zoals de rest al zei , je tok staat te hard en ik vind ook dat er flink wat sub ontbreekt in de bass. :)
@Druiloor: Vind hem deze keer niet zo lekker klinken..ben beter van je gewoon. ;)
@Kanuzo: Klinkt wel lekker! Alleen die percussie. :P Vind wel dat je wat punch/tok ontbreekt. ;)

@brandosaurus: Zoals de rest al zei , je tok staat te hard en ik vind ook dat er flink wat sub ontbreekt in de bass. :)
@Druiloor: Vind hem deze keer niet zo lekker klinken..ben beter van je gewoon. ;)
@Kanuzo: Klinkt wel lekker! Alleen die percussie. :P Vind wel dat je wat punch/tok ontbreekt. ;)

:D thanks , er zit toch degelijk een tok .. in letterlijk, tok tok tok tok maar oké jouw mening :)heb der begrip voor

die percussie deed ik express maar blijkbaar heb je dat door :P

in 5 minuutjes ff wat gefixt :)

klinkt wel grappig, wat vinden jullie ervan ,

Groete:okdan:

Attachments

• Let the Bass Kick ( Rezined Remix ).wav
    3,3 MB · Bekeken: 118
  • new hardstyle.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 87
  • Example.mp3
    846,6 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
Kanuzo die melodieen zitten goed man, maar de mix moet beter.. 't kraakt! Ligt alles in t groen/geel?

edit: lag aan mn headphones.

Ik probeer nu al maandenlang fatsoenlijke kicks te maken in reason 4.0.

Ik ben gisteren begonnen met logic pro en dit is mijn eerste resultaat met logic =D

Nog geen tijd gehad om een lead te maken , en ik zou niet weten of je midi kan inladen in logic (dus zou iemand dat kunnen uitleggen zou het mogelijk zijn?)

Kun je ook is wat laten horen van je Reason 4.0 kicks? Ik ben er ook al een tijdje mee aan het stoeien maar echt lekker loopt het nog niet. Er is ook weinig info te vinden over Reason+Hardstyle..

Na tijden van afwezigheid wegens werk in het buitenland ook maar weer gewaagd aan een hardstyle nummer.

De kick is tot nu toe dit (heb ff een bekende melo ingevoegd):

Attachments

• kick test q.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 85
Back