Varierende Hardstyle Bassdrum

Hm.. bij mij is het altijd alleen maar 1 bass + een kick , maar zit ook niet echt een kraak in denk ik :P

En nja ik weet niet of je persee monitors nodig hebt , ik heb zelf een logitech setje en daar lukt het ook wel mee vind ik 8~ komt iig genoeg bass uit :dubbel:

Attachments

• Melokick.mp3
    554,1 KB · Bekeken: 100
Hm.. bij mij is het altijd alleen maar 1 bass + een kick , maar zit ook niet echt een kraak in denk ik :P

En nja ik weet niet of je persee monitors nodig hebt , ik heb zelf een logitech setje en daar lukt het ook wel mee vind ik 8~ komt iig genoeg bass uit :dubbel:
Klinkt om een of andere rede een stuk voller (Hol op een positieve manier) dan de mijne, ben er nog steeds niet achter hoe je dat nu precies doet, I.E. wat voor effecten.

Vet hoor joeyjoey!:)
Zou zelf wel zo'n enorm diepe kick willen maken, beetje als the nieuwe r3bels plaat ofzo (al zijn die kicks soms zelf bijna hardcore)
Kraak gedeelte enzo heb ik nu wel door maar die diepe bass....

Als je het hebt over de lage basstonen dan word er hier in het topic over het algemeen gezegd gewoon een sine gebruiken, bijgevoegde sample is een Hydra/Junglist met de tok verwijderd. en hoge tonen weggefilterd, zou goed moeten werken onder de kraak met wat tunen.

Attachments

• sine.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 95
Oke thnx, die sine wil bij mij nooit erg lukken daarom dat ik t vroeg. Maar misschien moet ik gewoon wat minder ingewikkeld doen en gewoon een hele basic sine gebruiken ipv met allerlei modulaties enzo.

De climax kick van dat nummer klinkt me heel erg als Yhimself's 3de Nu-Style kick tutorial.

En joey enige kans dat je wat tips zou kunnen geven om een kick te krijgen zoals je net gepost hebt, VSTs, Wat voor filters handig zijn.

Heb daar hydra voor gebruikt en voor de FX o.a Camelphat en ohmicide :P

Ben der zelf ook niet heel goed in hoor , maar dit kwam eruit na echt heeeel veel lopen k*tten :dubbel:

En dan gewoon een hydra kick pakken, decay openzetten en dan maar pielen, kzal het is proberen.

grootste fout is je basis, probeer eerst eens een basic kick met sub te maken: kick->bass
als je dat een beetje kan laten dreunen dan ben je goed op weg, voeg daarna wat fx toe om de boel wat strakker te laten klinken, hoeft niet zo veel te zijn want alleen met een camelphat kom je er ook wel !

@ joeyjoey; Bedoel idd die everyday kick(H)

@homeboy; basis tja... ik ben me er op t moment wel heel erg in aan het verdiepen en uitproberen moet ik zeggen, vroeger (toen ik nog techno en aanverwante stijlen maakte) pakte ik gewoon een sample of een preset kick van een of andere vsti, die ik een beetje bewerkte met eq e.d.
Maar zoals ik al uitgevonden heb, dit werkt niet echt met hardstyle. En die camelphat heeft inderdaad een hoop verbetering gebracht:)
Het probleem zit hem niet zozeer in het maken van een sine kick, maar meer in deze dan goed toepassen en dat ie niet slap of over compressed klinkt, of verdwijnt in de algehele mix.
Ben ook aan het experimenteren met reversed bass trouwens:P

Anyway, dank voor je antwoord en ik blijf gewoon proberen!

Na wat pielen lukt het toch wat redelijk.

Even alles in het bijgevoegde bestand op een rij gezet:
1. Tok
2. Kraak
3. Sub
4. Al het bovenstaande
5. Stukje met melodie en dergelijke

Nog tips ?

Attachments

• KickExperiment Pt. 2_3.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 107
Na wat pielen lukt het toch wat redelijk.

Even alles in het bijgevoegde bestand op een rij gezet:
1. Tok
2. Kraak
3. Sub
4. Al het bovenstaande
5. Stukje met melodie en dergelijke

Nog tips ?

Ik zou veel minder reverb op je kraak zetten, je kick wordt vrij hol op deze manier. Ook mag die kraak nog wel wat agressiever, maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Sub mag ook wel stukje harder.

Hmm als ik de sub harder zet begint hij het een en ander weg te drukken (Alhoewel ik de hoge tonen er wel uit gefilterd heb).

En zonder die reverb is m'n kraak net wat te kort maar zet ik de sustain/decay hoger dan word het meer zo'n distorted gezoem.

En ik heb nog steeds dat het niet helemaal als 1 kick klinkt, enig idee hoe ik dat kan verhelpen ?

@Basiq

Om power te krijgen in je kick moet je de basis al goed hebben, pleur er wat fx overheen, vervolgens kan je sidechainen of layeren (of beide wat ik meestal doe) als je dat doet dan is EQen erg belangrijk, experimenteer er gewoon mee.. het is tenslotte een kwestie van vallen en opstaan !

@ joeyjoey klinkt zeker lekker op mijn headset. ik zal hem vanmiddag is op mn monitoren luisteren als ik thuis ben

hier nog een snippet van mijn kant ik ben wel tevreden over de kick in het intro.
excusses voor dat harder en zachter zetten (antidiefstal):P

Klinkt goed Yellow Rocket. Vindt vooral de extra kick/kraak(?) die rond 26 seconden erbij komt goed gelukt :okdan: Hoe heb je deze gemaakt?

Back