Varierende Hardstyle Bassdrum

Je kick pitch niet goed mee met de melodie. Ik vind de sound van de kick echter wel goed, mag wel nog iets voller.. Alleen de synth is wat te waterig wat nadelig is voor je kick. :)
Dat ie niet goed mee pitched, weet ik. Had de hele kick pattern al gesampled, voordat ik de melodie, erbij heb gedaan. De synth was een kwestie van 10 minuten werk, en kan me ook wel in je opmerking vinden. De kick voller, hmm.. Dat is wel een interessant puntje ja. Misschien ook nog tips in welke zin de kick voller kan? Kwestie van EQ, nog een layer (lager?), of iets heel anders?

Ik luister straks even naar jouw kick. Heb nu niets anders dan een laptop tot me beschikking.
In ieder geval bedankt voor je reactie!!

@paramorph , Haha vet :D , DEEPACK HEB JIJ JE MASKER OP OWNEE..
Vind wel dat je kick in de climax wat harder mag (of je lead zachter) maar klinkt zeker goed!

@Statiq , idd wat yellow rocket zegt .. de bass iets naar voren laten komen.
Maar vind hem nou ookal netjes klinken gj.

@Kevv1990 , Klinkt al een stuk beter dan je oudere stukjes !
Vooral blijven proberen :) , ik zou voor dit stuk meer FX gebruiken (of iig beter gebruiken)

@Yellow rocket , geheel klinkt al lekker maar mischien moet je de kick/bass iets lager pitchen (nja kan ook mijn smaak zijn hoor)

En zelf ook nog lopen klooien , heb al een aantal kicks gemaakt die ik zelf wel lekker vind klinken maar zodra ik er wat bij wil maken (een screech oid) dan klinkt het weer minder, EQ heeft nog niet geholpen (zal het wel verkeerd gebruiken..) dus tips zijn zeker welkom!

Attachments

• kickwoen.mp3
    924,6 KB · Bekeken: 70
@resistance. je kick pitched een beetje raar. OOk vind ik je lead in vergelijking met je kick beetje zacht. Waarschijnlijk limiter aanstaan of niet?

@yellow rocket. vind intro erg lekker met FX-kickjes ook en mooie reverse. Vind alleen je main lead niet echt vol.

@joeyjoey. intro klinkt erg pro. Wat je met die vocal gedaan hebt ook. Ik zou zo niet weten wat ik er persoonlijk anders aan zou doen hehe. die screech op het laatst is ook dik.!

Keep it coming

Zelf trouwens ook nog ff stukje van E-force- remote control nagemaakt wat een heerlijk zomernummertje. Vocal die in orgineel is ook gewoon via google gevonden : ). Veel geprobeerd met compressors op leads etc om de lead voller te krijgen etc, maar niet heel erg geslaagd. Overigens op het moment zelf ook bezig met wat eigen tracks !

Klinkt ontzettend vet :)
Kun je me mischien uitleggen met welke VST je mee hebt gewerkt :)

Ik had het van de week ook na gemaakt, maar nog niet echt helemaal :P

http://www36.zippyshare.com/view.jsp?locale=nl&key=12499561

@Kevv1990 , Klinkt al een stuk beter dan je oudere stukjes !
Vooral blijven proberen :) , ik zou voor dit stuk meer FX gebruiken (of iig beter gebruiken)
Ik zal je vertellen.. Buiten de fx die in Hydra zitten (distortion bijv.), heb ik nog geen fx gebruikt, haha.. Daar dacht ik vanmiddag ineens aan.. Wellicht dat ik m`n kick daar al een stuk beter mee kan krijgen! Thanks iig!

@joeyjoey: Klink goed man! Lekkere kraak, lekker energiek

@paramorph: Geniale melodie :P Kick mag wel wat harder, zoals joeyjoey al zei.

Zelf ook nog wat gemaakt, een (poging tot een) frontliner remake. De lead is nog niet vol genoeg maar ik zou graag feedback willen hebben op de kick? Hoe is de punch? En is de kick misschien te 'braaf'?

Attachments

• frontlinerdiscorec.mp3
    630,1 KB · Bekeken: 68
@Garuve: Je kick pitcht enorm raar. De punch vind ik goed, maar er zit een raar geluid in je tail, hij lijkt ook iets te lang te zijn

@ joeyjoey: Ik vind de kick echt goed, maar ik denk dat je voor je lead nog een extra lager geluid ofzo nodig hebt, je kick en lead zijn nu wat gescheiden, niet echt een geheel

Ik heb zelf ook nog eens iets gemaakt, alle feedback is welkom:

Attachments

• rawsnip.mp3
    1 MB · Bekeken: 80
@JJ

Je kick mist nog wat laag, verder mooie tail en mooie tok.

@Garuve

Ik weet niet of het hoort maar in jou tail hoor ik gekraak wat denk ik niet goed is.

@Quantum

Jou kick mist nog een bass die er achter aankomt, jou punch zit verder goed.

---------------------------

Ik heb zelf ook een discorecord remake gemaakt, gewoon om een sylenth1 kick uit te proberen, ik hoor graag commentaar. (:

Attachments

• Discorecord - sylenth1.mp3
    1.001,1 KB · Bekeken: 83
@joeyjoey: kick mist inderdaad nog wat laag.

@garuve: als ie omlaag pitch klinkt je staart heel erg raar, niet de bedoeling lijkt me.

@zwoeleman: wat gebeurt er met je headroom als de climax erin knalt?:? Heel je lead wordt verdrukt door de kick. Het geheel klinkt zo heel erg overstuurd, kan je kick verder niet zo beoordelen maar laag zit er in ieder geval genoeg in volgens mij:P

----------------------------------------------------------------

zelf ook weer eens aan het klooien geweest, ik ben zelf aardig tevreden over de kick maar wat jullie?

Attachments

• we will survive test 1-01.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 76
@ BasiQ: er lijkt ruis op je punch te zitten, verder niet slecht volgens mij

@ Zwoeleman: Bedoel je zoiets ivm met een bass na men kick:

Attachments

• Kicktest.mp3
    130 KB · Bekeken: 73
@ZwoeleMan: Je lead wordt opgeslokt door het laag in je kick. De punch vind ik ook niet echt lekker.

@BaSiQ: Je kick heeft pit, lekker! Alleen de punch springt er iets teveel uit vind ik.

@Quantum: Die kick is lekker rauw, klinkt lekker! Nu heb ik het over je tweede snippet, maar die eerste klinkt ook al goed :)

@Quantum/ZwoeleMan/BaSiQ: Het kan aan mijn cheap-ass monitoren liggen, maar ik hoor die ruis niet in de tail? Zou iemand het misschien nog wat duidelijker uit kunnen leggen? Of hebben jullie het alleen over de laatste kicks van elke vierde maat (bijlage)? Dat heb ik namelijk wel express gedaan :erm:

Attachments

• tail.mp3
    36,7 KB · Bekeken: 78
@ garuve, dat bedoelde ik inderdaad. Ik vind t in ieder geval niet lekker klinken, iets te overdreven ofzo.

@quantum, het idee is er, klinkt ook goed. Ik zou alleen wat meer aan je eq'in doen, het klinkt nu meer als losse onderdelen ipv één geheel.

Kick Test

Kick Test

Wasted penguinz kick test,

Hoop dat die zo goed is?
Anders graag opbouwende kritiek guy's!

Attachments

• Wasted Penguinz KICK TEST.mp3
    984,8 KB · Bekeken: 73
@distorted noise. Je bass is nog niet eens zo slecht ik zou hem alleen vanaf 500hz tot 10d naar onder equalizen dus de hoge tonen weghalen. Verder heb je ook niet echt veel punch. En je kan misschien je lead ook wat voller maken door nog wat extra synths te maken/ toe te voegen.

@garuve. klinkt niet verkeerd lekker ook net als in orgineel die pitch zo. Lead mag wel iets voller

@basiq synth staat in vergelijking met kick erg zacht. Volgesnmij.

@Quantum lekkere kick zou eigenlijk wel is willen horen hoe die pitched

@zwoeleman. Volgesnmij heb je niet de goede hoogte. Lead is opzich wel leuk alleen als basis maar dan met miss nog een supersaw eronder ; ). Voor de rest staat lead ook weer beetje zacht

@joey klinkt weer netjes zoals gewoonlijk alleen kick is niet helemaal mijn stijl. vind de tail niet zo mooi. Voor de rest weer heldere sounds :)

@paramorph leuk idee haha. Knockout geweest zeker?

Zelf ook nog introtje gemaakt. Kick beetje aangepast nieuwe tail en wat meer punch. Tis allemaal wat snel gemaakt niet heel goed uitgewerkt ;p

Attachments

• introtje.mp3
    580,7 KB · Bekeken: 69
  • testkraak.mp3
    2 MB · Bekeken: 65
  • tesraw.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 69
Laatst gewijzigd:
En om nog ff mee te gaan met de trend, ook ff discorecord nagemaakt wat een sfeer zit er in die plaat

Attachments

• dduuhuuhudiscorecord.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 74
@Rockzorr

Jouw kicks horen erg goed maar ze kunnen véél dikker, ze moeten voller, meer power..

@rockzorr: die lead van je disco record komt wel heel erg in de buurt! Kick is er ook lekker onder. Verder klinkt je tesraw.mp3 ook goed maar de kick verliest teveel pit als-ie op z'n hoogst gepitcht is..

@rockzorr

Jou kicks zijn echt leip, alleen naar mijn mening zijn ze net iets te kort, maarja dat is smaak.
Het laag mag ook harder in jou kick vind ik.

@Quantum

Nee dat is niet helemaal wat ik bedoelde, tis wel een vette kick maar wat ik mis zijn diepe lage tonen na de punch.

Ik heb eens een poging gedaan tot een reversed bass en er nog vlug een melodietje op gesmeten, wat vinden jullie?

Attachments

• reversedbass.mp3
    505 KB · Bekeken: 67
@quatum, vind het nogal rommelig klinken, je kick en bass sluiten niet mooi aan en ik vind zelf bij reverse een iets gedefinieerde bass mooier. Maar dat is ook persoonlijk dus.

Ik had trouwens een korte vraag, weet dat dit niet het juiste topic hiervoor is, maar aangezien veel van jullie, denk ik, ermee werken stel ik hem toch. :P
Hoe open ik presets die ik gemaakt heb in ohmicide? Ik kan ze opslaan, maar dan als ik ze probeer te laden krijg ik alleen die presets van de vst zelf in op die rode bolletjes. Iemand die mij kan helpen?

Back