Varierende Hardstyle Bassdrum

@ rockzorr:

Leuk idee die vocals, zou het alleen wel wat meer uitwerken. Klinkt nu net alsof je een lead met melodietje had en die vocals er ff voorgeplakt hebt.
Kick kan ook nog veel meer punch gebruiken, ik maak die opmerking vaker, dat klopt, maar ik hou er gewoon niet van als kicks niet meer als een kick klinken maar meer als een natte scheet ofzo :P.

Ben overigens zelf ook aan de gang met dat defqon anthem, paar ideetjes staan, maar de uitwerking wil nog niet echt komen helaas, misschien dat ik over 2 weken als ik ook op (de nl'se) defqon geweest ben meer inspriratie heb. :P

@ Rockzorr:
Thanks voor je feedback.
Je snip klinkt wel leuk, alleen vind ik de vocalen niet zo goed passen eigenlijk.
Kick klinkt lekker vooral de tail, maar mag een iets duidelijkere tock hebben vind ik.
Lead is ook goed alleen iets meer body zou niet misstaan (je kan eventueel ook nog een stab achtige saw lead maken waardoor je de glide van de andere layers in de aanzet wat minder hoort).

----
I make the beat go boom :P :

Attachments

• boom_papi.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 70
@ Rockzorr:

Lead is ook goed alleen iets meer body zou niet misstaan (je kan eventueel ook nog een stab achtige saw lead maken waardoor je de glide van de andere layers in de aanzet wat minder hoort).
:

of de release wat korter.
of een kort stukje noise aan het begin

--

je kick mag meer brullen van mij.
lekker zwaar compressen die kick, opslaan als laagje. en erbij gooien.

@ Rockzorr effect van je kick is goed k vind kick wel vet

@ NessPJ Vet boom papi sub bass komt er lekker uit

uit hoeveel layers bestaat het? is het aleen een kick en een sub?

Laatst gewijzigd:
of de release wat korter.
of een kort stukje noise aan het begin

--

je kick mag meer brullen van mij.
lekker zwaar compressen die kick, opslaan als laagje. en erbij gooien.
Precies! Die pp kicks zijn altijd zwaar gecompressed. Dat zou deze ook goed doen denk ik.

@ fanjus:
Zijn wel wat layers deze keer; sublaag, kick, reverse en een tock

@ fanjus:
Zijn wel wat layers deze keer; sublaag, kick, reverse en een tock

egt k vind wel vet gedaan:D

Kick is dat de punch plus tok of egt aleen de kick en de reverse een kick reverse?

Wat vinden jullie van deze kick?

Attachments

• Fanjus demo remix 113.mp3
    563,8 KB · Bekeken: 66
@ fanjus: De kick is al veel beter dan de vorige. Moet wel beter geEQed worden en mist power.

Ik heb nog steeds problemen met het correct pitchen van een kick. Hoe bepalen jullie de toonhoogte van je kick eigenlijk? Deze hier is met een 909 gemaakt, na een ton distortion en EQing, hoe bepaal je dan nog de toonhoogte? Met de tuner in logic word ik niet veel wijzer...

Attachments

• intensation2011.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 62
@ quantum: Ik heb hier dus ook altijd moeite mee, probeer gewoon goed te luisteren, maar dat wil ook niet altijd lukken, iemand dus een oplossing hiervoor.

Over je kick: Eindelijk eens een kick waar tenmiste wat punch in zit :) Nice! Hij zou wat meer compressie kunnen gebruiken, denk ook dat je kraak/tail dan wat meer naar vore komt, die mis ik nog een klein beetje.

@ fanjus: De kick is al veel beter dan de vorige. Moet wel beter geEQed worden en mist power.

Ik heb nog steeds problemen met het correct pitchen van een kick. Hoe bepalen jullie de toonhoogte van je kick eigenlijk? Deze hier is met een 909 gemaakt, na een ton distortion en EQing, hoe bepaal je dan nog de toonhoogte? Met de tuner in logic word ik niet veel wijzer...

Okeee Bedankt,hmmmm ik heb wel een sub eronder gezet weet jij nog een andere oplossing meschien wat ik kan proberen,ik ga ook effe verder proberen met Eq,

@Quantum bedoel je met een drum computer pitchen?En wat is de tuning met logic?

@Fanjus: Tuning is een metering plug-in, die de toonhoogte van een audio-sample bepaald. En power zal je niet krijgen door er gwn een sub onder te zetten, je moet een zekere attack hebben en verder heel wat EQing.

Over mijn stukje: Is dat nu eigenlijk correct gepitcht of klinkt het vals? Ik hoor dat zelf maar moeilijk bij kicks.

@Fanjus: Tuning is een metering plug-in, die de toonhoogte van een audio-sample bepaald. En power zal je niet krijgen door er gwn een sub onder te zetten, je moet een zekere attack hebben en verder heel wat EQing.

Over mijn stukje: Is dat nu eigenlijk correct gepitcht of klinkt het vals? Ik hoor dat zelf maar moeilijk bij kicks.

Ik hoor het nu volgens mij voor het eerst metering plugin die te toonhoogte bepaald.

Het lijkt wel alsof ik iets vreemds hoor maar kan ook aan mij liggen ik wete het niet zeker.

maar je hebt dus een drum computer en de pitch daarvan probeer je goed te krijgen tog?met een metering,als het hetzelfde is kan je met mircotronic het zelfde probleem hebben tog?om hem goed te laten lopen op de melodie?

Wel, ik maak eerst mijn kick volledig, export die dan en gooi hem in kontakt4 om hem te pitchen. Ik pitch daar enkel de tail. Het probleem is nu gwn dat mijn kick dikwijls vals klinkt met de melodie. De methode is waarschijnlijk gwn trial&error, maar ik vroeg me af of er een manier is om er zeker van te zijn dat ie goed is.

Kontakt 4 is er dus voor om hem te laten pitchen een sample?
maar pitche kan je zoiwezo tog ook al zonder hulp,of je het goed krijgt is ander verhaal,

Ummmm een manier,ik zou egt niet weten ik denk gehoor

Als je aparte layers gebruikt moet je gewoon de toonhoogte van de bass en de tail laten veranderen op de bassnoten van de melodie, past (bijna) altijd

Als je aparte layers gebruikt moet je gewoon de toonhoogte van de bass en de tail laten veranderen op de bassnoten van de melodie, past (bijna) altijd

zo kan het natuurlijk ook,aleen dan heb je tog steeds verschillende tail?
tenzij je clone vandezelfde maakt, maar dan kan je net zo goed dezelfde gebruiken

wanneer je een bass sample een toon omlaag doet word de tail langer en wanneer je de bass een noot hoger doet krijg je een kortere tail.
dit moet je dus zien op te lossen door bepaalde tricks.;)

Daar heb je dus time correction voor :okdan: Hierdoor wordt de tail niet korter en kan je hem zo hoog pitch als je wilt.

Back