Varierende Hardstyle Bassdrum

Ja, kan me ook niet voorstellen dat het een opgezet plan is. Volgens mij gewoon plugin op plugin knallen en kijken wat het doet.

Maargoed... Hier ook maar even plugin op plugin geknalt, met dit als eindresultaat:

Leuk opzet! ;)

Over die kick van headhunterz, ik gebruik zelf eigenlijk ook zoveel plugins voor mijn kicks. Zijn 9 layers zijn wel overdreven, maar voor de kick zelf gebruik ik ook veel plugins (bijna de helft is wel EQ). Volgens mij weet hhz ook heel goed waar hij zal uitkomen... Jullie kunnen het met veel minder stappen dan?

Zo, ik meld mij ook maar weer eens na defqon (was erg leuk :D)

Ontopic :P

@mach2: Vind de opzet leuk, maar doet nog steeds een beetje early/gedateerd aan. Je kick zou een iets langere decay moeten hebben, dan heb je dit volgens mij, voor een groot deel, opgelost.

@quantum: Ik gebruik de ene keer 20 plugins (vooral eq idd) en de andere keer maar 10. Ligt er ook aan hoe ik begin. Maar ik hou dit nooit zo bij omdat ik tussendoor ook weer exporteer als .wav omdat dit makkelijker werkt.
Ik zou zeggen, gebruik hoeveel je nodig hebt oom tot een goed resultaat te komen.

@mach2: Vind de opzet leuk, maar doet nog steeds een beetje early/gedateerd aan. Je kick zou een iets langere decay moeten hebben, dan heb je dit volgens mij, voor een groot deel, opgelost.

Thanks voor je feedback. wellicht dus even aanpassen. Maar qua laag en sound zit er genoeg in dacht ik al zo :engel:

Morgen misschien nog even prutsen. Dan post ik weer wat. Weten jullie trouwens hoe je oude snippets weg kan gooien?

Over die kick van headhunterz, ik gebruik zelf eigenlijk ook zoveel plugins voor mijn kicks. Zijn 9 layers zijn wel overdreven, maar voor de kick zelf gebruik ik ook veel plugins (bijna de helft is wel EQ). Volgens mij weet hhz ook heel goed waar hij zal uitkomen... Jullie kunnen het met veel minder stappen dan?

Gebruikt headhunterz 9 layers?

Gebruikt headhunterz 9 layers?

Het aantal gebruikte layers zegt geen hol, het is maar net of het nodig is geweest in de toepassing of niet echter weet ik wel van verschillende producers dat zei kicks hebben gemaakt welke bestaan uit 7, 8 of wel 9 layers (producers waarvan ik het weet : Headhunterz, Noisecontrollers, Wildstylez en Zany).
Anderzijds heeft Zany ook kicks welke slechts uit 1 layer bestaan (maar dat heeft waarschijnlijk met veel sampling te maken).

De kicks welke ik zelf de laatste tijd maak, bestaan ook ongeveer uit 7 รก 8 layers.

Meestal bestaan al die layers wel uit dezelfde sample maar met andere EQing en enkele effecten om er echt een drive in te krijgen. Zoals hhz zei: 'It still needs a lot of cutting and editing', vandaar zijn 9 layers. Het aantal layers bepaald idd niet of het goed zal klinken, de basis is nog altijd het belangrijkste. Extra layers zijn meer finetuning van je kicks vind ik zelf.

@Mach2. Klinkt goed man leuke intro. lekkere tail ook.

@Joeyjoey. Is het wat drumazon of niet :). moet ook is keer proberen

@JRD erg lekkere kick zoals altijd. niks op aan het merken als je het mij vraagt

Om in de stemming voor decibel te komen ff first match nagemaakt. Kick komt er nog niet genoeg uit mee bezig :p.

Attachments

• first-match-remake-2011.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 68
@Mach2. Klinkt goed man leuke intro. lekkere tail ook.

@Joeyjoey. Is het wat drumazon of niet :). moet ook is keer proberen

@JRD erg lekkere kick zoals altijd. niks op aan het merken als je het mij vraagt

Om in de stemming voor decibel te komen ff first match nagemaakt. Kick komt er nog niet genoeg uit mee bezig :p.
Het kan aan mijn speakers liggen, maar ik vind in iets teveel hoog in de lead zitten.
De kick, ook al komt ie er niet goed uit, klinkt opsich lekker. Het geheel clipt een beetje zodra de kick omlaag pitched, maar daar ben je vast al mee bezig :)

@NessPJ ja maar van wat jmoet je dan wel niet allemaal layers van hebben
3 kraaken 3 punche 2 sub ofzow,ik zegniet dta het niet kan maar is wel veel,maar hoe weet je dat dan hun zoveel layers hebbe?

@Quantum , jea ik heb dat filmpje ook gezien k weet wat je bedoelt met 9 layers,ik vraag me af waarvan dat allemaal uit bestaat

@fanjus: met layers bedoelen zij (hhz ook) hoelang je effecten ketting is. Dus hoeveel eq's, distortion. compressors e.d. in totaal. Headhunterz gebruikt er dus blijkbaar 9, maar wel vanaf 1 sample.
Niet meerdere tegelijk laten lopen.
Ben ik nu ook mee bezig en t lukt aardig moet ik zeggen, gebruik alleen, denk ik, naar verhouding veel meer fx als normaal (met 3 lagen, kanalen, samples).

Nee, met layers bedoel ik niet hoe lang de FX chain is.
Maar het aantal kanalen wat gebruikt wordt en uiteindelijk 1 kick sound oplevert.
Hoe ik het weet? Ik ken iemand uit dat wereldje die voor een hoop van hen de studio heeft gebouwd en/of de apparatuur heeft geleverd (aangezien hij ook een oud producer is, worden er wel wat dingetjes uitgewisseld).

@fanjus: met layers bedoelen zij (hhz ook) hoelang je effecten ketting is. Dus hoeveel eq's, distortion. compressors e.d. in totaal. Headhunterz gebruikt er dus blijkbaar 9, maar wel vanaf 1 sample.
Niet meerdere tegelijk laten lopen.
Ben ik nu ook mee bezig en t lukt aardig moet ik zeggen, gebruik alleen, denk ik, naar verhouding veel meer fx als normaal (met 3 lagen, kanalen, samples).

Op het einde bij zijn playlist zie je anders toch meerdere samples.
Alleen appart dat ze niet allemaal gelijk meelopen :P

Op het einde bij zijn playlist zie je anders toch meerdere samples.
Alleen appart dat ze niet allemaal gelijk meelopen :P

Ik denk dat je niet goed kijkt, want hij pakt namelijk een loopje op 4 tellen ofzo maar alle layers die je ziet lopen allemaal tegelijk mee. ;)
(Ik heb ook een tijdje met Logic gewerkt... het arrangement ziet er zo uit als je een beetje uitzoomed).
Als je ze dan gaat tellen dan kom je zelfs op 11 (waarschijnlijk omdat de percussie erbij zit... snaretje etc).

Ik denk dat je niet goed kijkt, want hij pakt namelijk een loopje op 4 tellen ofzo maar alle layers die je ziet lopen allemaal tegelijk mee. ;)
(Ik heb ook een tijdje met Logic gewerkt... het arrangement ziet er zo uit als je een beetje uitzoomed).
Als je ze dan gaat tellen dan kom je zelfs op 11 (waarschijnlijk omdat de percussie erbij zit... snaretje etc).

Oke ja dat kan het ook zijn maar het ziet er een beetje scheef uit :P (de 9e zegmaar..)

En ik werk nu ookal een tijdje met Logic (met boek erbij hehe) maar ik blijf toch bij FL.

(En het zijn er btw 10, eentje staat op mute :o::W)

Maakt ni uit hoeveel layers , genoeg pro's die ook kicks hebben dat uit 1 layer bestaat.
Met de nodige kennis en skill krijg je 1 sample ook al dik klinken. :D

Maak het je zo moeilijk of makkelijk als je zelf wil. Uiteindelijk bereik je wel wat. ;)

Aan deze post heeft niemand iets maar wou het ff kwijt. :D

Maakt ni uit hoeveel layers , genoeg pro's die ook kicks hebben dat uit 1 layer bestaat.
Met de nodige kennis en skill krijg je 1 sample ook al dik klinken. :D

Maak het je zo moeilijk of makkelijk als je zelf wil. Uiteindelijk bereik je wel wat. ;)

Aan deze post heeft niemand iets maar wou het ff kwijt. :D

Ik vind je "sloop die speakers" remix nog steeds vet :D

Wat hij daar laat zien is toch echt maar 1 kanaal/sample. Kan wel zijn dattie er meer heeft lopen, maar 9? :/ vind ik vrij overdreven eerlijk gezegd. 4 of 5 lijkt mij toereikend.

Nouja ik ga verder aanklooien met mn ene layer. Morgen hier het resultaat ;)

In de playlist staan 9 blokjes onder elkaar wat allemaal tegelijk afspeelt,je hoort aleen een kick,maar kan meschien ook zijn dat hij die andere blokjes heb uitgezet,ja zit ik me ook af te vragen,9 ik vind het wel erg veel.

Back