Varierende Hardstyle Bassdrum

@NessPJ thx voor de comment :) goede punten kan me er zeker iets mee kan :okdan:. ga er nog ff mee bezig.

@Radicalz Beetje kinderachtig om te zeggen dat ik niet met feedback kan omgaan. Ik vind juist dat jij op smaak beoordeelt. Er zijn genoeg pro tracks waar de kick nog veel zachter staat dan bij mij, dus je praat onzin. kan slecht tegen mensen die niet realistisch tegen iets aan kunnen kijken, en smaak / techniek door elkaar halen. en ja ik voel me wel degelijk aangevallen door jou :W, omdat je onzin praat, ben daar allergisch voor dat. sorry maar ik geef je geen gelijk.:duivels:

@lennie

ik ben het deels met Radicalz eens, dat je kick harder moet vind ik ook maar niet veel harder, het staat redelijk in verhouding met de rest alleen mist hij echt wat laag naar mijn mening.. En wat Ness zegt dat je toksound iets warmer/langer moet ben ik ook mee eens, het is een kleine finetuning om net ff de puntjes op de i te zetten zeg maar. Lead is nice en joelt er lekker over.. Keep it up !

Ik heb het volgende stukje al eens eerder gepost hier op het forum maar heb ff kleine edit gedaan aan mijn kick met het volgende als resultaat. Feedback is welkom :)

Attachments

• Eraser edit.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 57
@lennie

ik ben het deels met Radicalz eens, dat je kick harder moet vind ik ook maar niet veel harder, het staat redelijk in verhouding met de rest alleen mist hij echt wat laag naar mijn mening.. En wat Ness zegt dat je toksound iets warmer/langer moet ben ik ook mee eens, het is een kleine finetuning om net ff de puntjes op de i te zetten zeg maar. Lead is nice en joelt er lekker over.. Keep it up !

Ik heb het volgende stukje al eens eerder gepost hier op het forum maar heb ff kleine edit gedaan aan mijn kick met het volgende als resultaat. Feedback is welkom :)

Ik zou zeggen:
Trance zonder Basedrum
Of Trance met een soort hardcore sausje. (klein beetje dan maar)

Maar ik spreek als buitenstaander. (kan wel verifrssend zijn voor de incrowd)

Paul

Hoezo zonder bassdrum ? Dat de lead trancy is ben ik helemaal mee eens :D

Haha, ik denk dat dat komt doordat ik een buitenstaander ben. Ik vind de "katapult" achtige sound namelijk geen echte basedrum. In de trance (of andere genres) is dit meer een laag-fundament onder een track. Uiteraard is dit juist waar jullie mee bezig zijn, om aan die BD een soort toonhoogte toe te kennen.

Paul

Haha dat kan zijn ja, in de hardstyle is de bassdrum 1 van de belangrijkste elementen van een track. Ook al is de track "technisch" zo strak gemaakt, heb je er geen goede kick onder dan gaan de mensen gewoonweg niet hard genoeg los.. Maar dit kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn.

laatste project waar ik nu mee bezig ben :okdan:

Attachments

• dnx_kkhard_v2.mp3
    532,2 KB · Bekeken: 58
@ deniax: idd erg lekkere kick. De klank is goed en hij klinkt mooi vol.
@ homeboy: ik vind de klank van je kick goed, maar hij mag wat langer denk ik. Iets meer pompend zou passend zijn voor de track volgens mij.

Over het hard zetten van de kick: volgens mij is dit vooral een eigen keuze. In de code black tracks staan ze idd enorm hard, maar ze klinken ook wel goed. Het klopt met de track.
Deze van deniax hier is minder nadrukkelijk, maar ik vind hem goed in de mix liggen zo. De klank is goed.
Wildstylez zijn kicks zijn ook dikwijls niet te nadrukkelijk, de track is daarom niet slechter volgens mij. Tot zover mijn visie daarop.

@Deniax

weinig op aan te merken, lijkt erg op die van de pro's wat ik wel weer een beetje jammer vind. Je synth vind ik wel de bomb..

@Quantum

thnx voor je feedback..

Hier nog een snip, vandaag hele dag aan het pielen geweest met effectrix.. Work in progress :okdan:

Attachments

• Effectrix.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 66
@deniax:
Klinkt lekker man! :)
Gebruik jij nu een paar verschillende versies (andere EQ'ing enz) van je kick voor de toonhoogte's?
Of is het bij alle noten precies dezelfde kick sound?

tnx voor de positieve feedback!

@NessPJ
Alle noten dezelfde sound. Pas als je echt heel hoog gaat pitchen (verlies je laag) kan je iets meer laag gaan EQen.

Ik heb ook nog eens een nieuwe kick gemaakt. Ik heb eens een nieuwe manier geprobeerd: eerst zoals gebruikelijk EQ en dist tot je een mooie basis hebt maar dan heb ik hem 6 keer in een audio-kanaal met verschillende settings voor de audiofilter gestopt en zo iets nogal wobble-achtigs bekomen (klonk slecht maar het was fun). Daarna weer alles samengebracht en er iets dynamisch van proberen te maken. Wat vinden jullie van het resultaat?

Attachments

• kick1801.mp3
    505 KB · Bekeken: 54
Ik heb ook nog eens een nieuwe kick gemaakt. Ik heb eens een nieuwe manier geprobeerd: eerst zoals gebruikelijk EQ en dist tot je een mooie basis hebt maar dan heb ik hem 6 keer in een audio-kanaal met verschillende settings voor de audiofilter gestopt en zo iets nogal wobble-achtigs bekomen (klonk slecht maar het was fun). Daarna weer alles samengebracht en er iets dynamisch van proberen te maken. Wat vinden jullie van het resultaat?

Vet :okdan: Helemaal af, niets meer aan doen :halleluja

Eigenlijk mag deze niet in dit topic omdat het geen pitchkick is maar toch. Mijn eerste hardstyle kick, die ik zelf alwel redelijk vind klinken.

Laat maar horen wat jullie ervan vinden.

Attachments

• Kick demo.mp3
    1.001,2 KB · Bekeken: 54
@Bricks

niet slecht, mag iets meer punch imo. maak je gebruik van compressie op je master ?

@bricks: niet slecht, maar ik vraag me hetzelfde af als homeboy. Het klinkt nogal zwaar, ik denk iets teveel gespeeld met de compressor? Of gewoon je EQing van je lead die niet goed is.

Ik heb nog een nieuwe kick gemaakt, vond die vorige iets te speciaal.

Attachments

• kick2101.mp3
    255 KB · Bekeken: 65
Back