Varierende Hardstyle Bassdrum

@TBP: 2e is inderdaad de beste. goed bezig

@Kevv: Ik heb wel beter van jou gehoord. de kick hoeft overigens niet dezelfde noot als de melodie te hebben zonder dat het gelijk vals klinkt. Als je kick laag dus niet mooi wordt zet hem dan hoger maar dat hij nog wel bij de melodie past.

@Kevv: Ik heb wel beter van jou gehoord. de kick hoeft overigens niet dezelfde noot als de melodie te hebben zonder dat het gelijk vals klinkt. Als je kick laag dus niet mooi wordt zet hem dan hoger maar dat hij nog wel bij de melodie past.
Beter gehoord van mij? Serieus? Ik denk serieus dat dit de beste kick van mij nu toe is eigenlijk

Kevv1990 klinkt beter dan de kick die je hier voor plaatste , ik denk alleen dat er wel nog een hoop aan gedaan moet worden met o.a e.q .

hier weer een nieuwe kick van mij ,.. ik probeer jullie tips elke keer weer mee te nemen naar een volgende kick .

heb nu een stuk kick zonder highpass filter en het tweede is met , wat vinden jullie beter .

Attachments

• zonder en dan met highpas.mp3
    542,9 KB · Bekeken: 68
Kevv1990 klinkt beter dan de kick die je hier voor plaatste , ik denk alleen dat er wel nog een hoop aan gedaan moet worden met o.a e.q .

hier weer een nieuwe kick van mij ,.. ik probeer jullie tips elke keer weer mee te nemen naar een volgende kick .

heb nu een stuk kick zonder highpass filter en het tweede is met , wat vinden jullie beter .
De knetter zit er opsich wel lekker in, maar hij lijkt een beetje te lang?

Even simpel van een E naar een G# gegaan. Wat mij betreft klinkt het niet vals in de midintro, maar ik heb daar sowieso geen goede reputatie voor hier ;) Kick klinkt hoger een stuk beter dan lager, vind ik.

Attachments

• Snippet.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 70
kevv1990: Klinkt niet verkeerd hoor! Heeft enkel nog wat body nodig vind ik persoonlijk. :) Klein beetje meer distorten of wat minder in de EQ cutten.

Ik heb met mn maat vndg ook eens Hardstyle gemaakt. Is een beginnende opzet, en sorry voor de niet pitchende kick. :D Mn maat is geen producer maar hij heeft wel goeie ideeën. :okdan:

http://soundcloud.com/aftersho-q-music/viciouzviolenz-beatheaven

Ja man, netjes gedaan.. Kick vind ik best goed !! Leuk idee.. Uitwerken die hap..

Ik luister nu zachtjes en niet op me monitoren dus kan niet echt gedetailleerd luisteren maar toch.

@Kevv: Deze klinkt beter.

@Aftershoq: Idee klinkt leuk. Sommige sounds mogen nog wel wat beter uitgewerkt worden van mij. De choir vind ik niet mooi, klinkt te nep.

Thx guys!

Sounds moeten idd nog uitgewerkt worden. Komt goed! :D
Choir moet ook nog vervangen worden, die komt uit halion one. Iemand nog een goeie plug voor choirs?

Thx guys!

Sounds moeten idd nog uitgewerkt worden. Komt goed! :D
Choir moet ook nog vervangen worden, die komt uit halion one. Iemand nog een goeie plug voor choirs?

Deze is de beste die ik zo ken.

Verder heb je nog magnus choir, nexus en volgens mij ook nog omnisphere.

Super plugin lijkt me dat voor choirs!

Hier een kickte van mij, nu een weekje met logic bezig en begin het aardig te snappen!
Clip distortion is inderdaad een erg fijne distortion zoals veel mensen zeggen:)!

Hier een kickte met snel een screechje eronder. het gaat om de kick..
De kick is nog niet gebounced en in wave file geïmporteerd. gewoon rechtstreeks uit drumazon.

Iemand tips?

Attachments

• kick try.mp3
    506 KB · Bekeken: 67
Die eastwest plug ziet er idd cool uit!
Wel f*ckin' duur!!! :D

@V-Maxx: Cool om te horen! We hebben ook een topic voor core hoor! :)
@Dutchie Dutch: Klinkt al aardig, enkel nog een beetje muddy hier en daar. Iedereen ineens een Mac gekocht ofwa? :D

haha denk het:P

Ik wel in ieder geval.

Vind het erg moeilijk die kicks.
Wat is aan te bevelen qua pauze ofzo? Na een tijdje word ik helemaal gek van dat gebonk dat ik ook niet meer goed kan horen wat nu wel goed is en wat niet.
De kick die ik nu heb zijn ongeveer 2 channels vol met channel eq, fabfilter pro q, clip distortion en 1 phaser. Vervolgens een multiband gemaakt waarin ik de kick in high heb mid en low.( wat samen 1 kick maakt) op alle 3 ook wat effecten. die 3 effecten weer doorgesend naar een nieuwe channel. en daarn nog 1 distortion en 1 eq. waar moet ik zoeken??

Ik denk dat je die multiband beter even overslaat tot je basis sound al goed klinkt.
Dan kan je de puntjes op de i gaan zetten. Mss ergens een tikkeltje minder dist gebruiken om die muddyness weg te krijgen.
Als ik die film van HHZ bekijk is zijn sound voor hij die multiband doet al dik inorde.

Maakt het jezelf wel makkelijker. :)

Jep toevallig ook gedaan,

Even alles teruggezet zorgen dat de basis wat beter klonk.

Zo is die nu geworden:

Attachments

• beter zo?.mp3
    505 KB · Bekeken: 74
Klinkt in mijn oren al beter. :)
Mss nog klein beetje meer karakter geven dmv de EQ. Zodat je crunch/kraak mooi naar voren komt. :)

Maar het klinkt al goed zo!

Back