Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Homeboy:
Klinkt leuk! Sample past ook goed in de track enzo.
Kick klinkt niet slecht, maar imo zou de attack nog wat rauwer mogen en/of wat meer aanwezig mogen zijn. :)

- - - -
Zelf mijn laatste sounds nog iets aangepast. :):
https://soundcloud.com/nesspj/journeysnip-044-24122012

@Homeboy Klinkt goed! Hoe bevalt de Virus? Kick kan misschien nog iets meer distortion gebruiken en inderdaad wat meer attack.

@Nesspj Leuk, Al vind ik de kick wat minder goed pitchen . Als intro kick zou die het zeker goed doen.

Voor alle logic gebruikers:

Ik heb al een tijdje logic. Nu kom ik aardig ver met de clip distortion. Ik krijg de klanken en het type distortion wat ik zoek, helaas heb ik bijna altijd last van eens soort "reverse" effect effect in mijn kicks. Hoe ik het 't beste kan omschrijven is dat de klank etc van de kick goed is alleen dat er op sommige plaatsen van de kick de distortion niet hoort. Meer mensen die dit ervaren en wie heeft er tips voor mij om dit weg te halen of te voorkomen?

Alvast bedankt!

Oh ook nog een stukje waarvan ik me wel afvraag wat jullie er van vinden:

Thanks!:okdan:

Attachments

• Alacris main part try10.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 87
Zit al wel sfeer in dutchie. Alleen kick mag nog wel meer distortion hebben en staat nog te hard in de mix. Denk ook dat het laag misschien te veel aanwezig is in de mix, maar kan nu ook lijken doordat de kick veel harder staat ten opzicht van de rest.

@Ness

thnx voor je comment :D Jouw stukje: net wat dutchie zegt, pitchen gaat niet echt lekker maar als intro kick doet hij mij een betje denken aan Josh en Wesz kicks.. Misschien ook nog een tip, EQ op je lead met een bypass rond de 500Hz??

@Dutchie

Thnx voor je coment, virus bevalt prima.. Mijn tracks krijgen steeds meer leven haha

Jouw stukje: Kick staat idd te hard, je laag klinkt wat warrig, sidechan compressie erop zou hem oed doen denk ik.. Wel subtiel uiteraard ;)

Vanmiddag een break met qlimax gemaakt, nog iet helemaal klaar maar benieuwd wat jullie ervan vinden.?!

Kick heb ik wat meer punch gegeven en een beetje geboost..

Attachments

• TBA001.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 97
@ Homeboy : Klinkt al stukken beter man! Kick vind ik wel goed zo :okdan:

Vind de lead wat minder. Beetje nintendo achtig .. Kan het niet zo goed formuleren maar de kick is in ieder geval prima.

Hier weer een stukje van mij. Let niet op de screeches etc. Het gaat tenslotte om de kick. Waar ik het een paar post hiervoor over had het "reverse effect" Snappen jullie wat ik bedoel of vinden jullie het wel ok zo?

Attachments

• Synthforum kicktest1.mp3
    256 KB · Bekeken: 82
@Dutchie

Op een gegeven moment hoor je het niet meer hé :P De lead heb ik bewust zo gehouden, flauw van al dat gezaag haha

Jouw stukje:

Lekkere kick, alleen mag hij wel iets voller denk ik. Dat reverse stukje wat jij bedoeld hoor ik hier niet echt in terug tbh, kan dat niet aan de decay liggen van je kick tijdens de productie?

Ik heb geprobeerd de kick wat meer aan te passen.

Nog verbeterpuntjes?

Attachments

• weer testje.mp3
    256 KB · Bekeken: 87
@Dutchiedutch
Ik vind hem wel lekker eigenlijk. Misschien nog beter afmixen maar ik vind de sound lekker.

Zelf heb ik 4 nieuwe kicks gemaakt. Welke vinden jullie het best? :engel:

https://soundcloud.com/deniax-music/deniax-kick-1-2-3-or-4

@ Deniax
Wow klinkt lekker man, sta telkens versteld van de kicks die je maakt :p Gebruik je gewoon de logic methode met clip distortion? Elke kick die ik met logic maak heeft zo'n vervelende knetter, is er iets wat ik mis?
Ik vind persoonlijk 1 het best, voor een allround track, maar 2 en 3 zijn dan weer beter voor een raw nummer. De vierde vind ik zelf ook niet verkeerd klinken, maar ik denk dat hij nog een stuk beter zal klinken in een andere setting.

@Druiloor
Ben zelf nog niet echt met reversed bezig geweest, dus kan hier niet echt veel commentaar op geven sorry. Wel vind ik dat de tail een beetje zacht is, maar is meer een kwestie van smaak denk ik ;)

@Deniax, ik vind kick 1 het best klinken. Het geheel klopt. De andere kicks vind ik bepaalde frequenties iets teveel geboost klinken.

@DutchieDutch, dat het een soort reversed sound krijgt kunnen een aantal dingen zijn (dit is bij mij voorgekomen)
- Teveel sustain / release
- Een te lange kick pitchen
- Kick sample niet goed afknippen
- Teveel geboost in lage frequenties. Bij mij kwam vooral dit vaak voor. Gewoon even met een scherp dal in de frequenties kijken welke de probleem veroorzaker is. Bij mij was het, als ik rond de 50hz teveel geboost had, dan kreeg ik zo'n reverse sound.

Ik heb ook nog wel een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden. Als ik een 909 sample distort met clip distortion, krijg ik vaak een soort van ruis/galm achter mijn sample. Dit gebeurt bijna alleen als ik ergens een low cut filter tussen zet.

Wat is deze ruis/galm, en waarom treedt het op? (zie bijgevoegde stukje)

Deze kick is overigens in nog geen 3 minuten gemaakt en is puur ter illustratie voor het probleem ;)

Attachments

• test.mp3
    131,6 KB · Bekeken: 95
Oren zitten dicht vanwege een verkoudheidje, dus wees niet of het helemaal goed klinkt. Ik moet de basiskick nog een beetje aanpassen want nu pitched hij nog niet mooi.

Attachments

• Ridrum_FireWorx_ClipDistortion.mp3
    257 KB · Bekeken: 85
Back