Varierende Hardstyle Bassdrum

De tutorial van Da daze is idd erg goed.
Heb hem meerdere malen bekeken maar het duurde me te lang :D (ik ha liever zelf wat aankloten met kicks :P)

Haha, hij is inderdaad wat lang :D Maar als je keer middagje over hebt: rustig voor gaan zitten met een biertje, en nabouwen :p

Hey, ik was al bang dat dit topic helemaal dood zou gaan bloeden. Gelukkig komen er dus nog af en toe mensen. :)
Ik heb een ietwat vreemde/drukke tijd achter de rug en ben sinds een paar weken weer aan het produceren.
Nieuwe kick :) :
https://soundcloud.com/nesspj/sept2013-60v4-2
Gemaakt met Drumazon en Venm.

Klinkt best goed, alleen heb ik het idee dat het op de een of andere manier iets te veel gecompressed is.

na een lange tijd niks gepost te hebben hier, heb ik toch niet stilgezeten.
https://soundcloud.com/raw-editors/hardstyle-universe_original

Wat zitten prutsen vandaag, dit is het resultaat :)
Lead komt al aardig in de buurt, maar het is nog een work in progress
https://soundcloud.com/perrri/remake-atmozfears-ft-s-dee-our

@Perri

Je synth staat iets te hard. Verder klinkt je kick niet als 1 geheel (punch en tail staan nog teveel los van elkaar) Dat hoor je ook als hij gaat pitchen.

Dit is mijn meest recente kick atm

Attachments

• kick_sep_part5.mp3
    151,6 KB · Bekeken: 119
@ Yellow Rocket: Eigenlijk heb je wel een leuke track in elkaar gezet, maar het mist nog net een beetje vulling lijkt wel. Kick is niet slecht, maar ik vind het persoonlijk qua klank niet helemaal mijn ding.

@ Perri: Je snip komt een beetje kaal over door je melodie en misschien je synth die net wat te droog is?
Verder klinkt het opzich wel leuk, maar ik denk dat je kick nog wat meer distortion/processing kan gebruiken.

@ deniax: Niks meer aan doen gast. Ga onderhand eens wat releasen. :P

Ik heb mijn vorige kick verder uitgewerkt met een nieuwe lead/melodielijn. Moet het allemaal nog wat bijschaven, maar ben zelf niet ontevreden eigenlijk. :)
(De bedoeling is dat hier nog een hele lekkere 'smooth' klinkende break voor komt, zodat het geheel na de climax nog 'groter' gaat klinken).

Attachments

• TheSP71WRM-SurpassedSnip01.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 103
ik hoor hier wel wat potentie in de snippets.

@yellow rocket: kick mag wat meer beuken wat harder zetten in je mix,verder klinkt je gehele stuk wel goed

@perri:die lead komt uit den virus vermoed ik?
je kick vind ik wel goed klinken ,maar zoals nesse pj al zegt staat je (virus?) wat te hard en is indd ook wat aan de droge kant misschien een stereo chorus waarvan je de freqentie lekker hoog zet

@ deniax: stuur eens wat op zo hier en daar want wat jij maakt is al labelwaardig,ik volg je al een tijdje en je snippets klinken gewoon erg goed.

@ nesse pj bij jou mag de lead ook wel wat zachter ,verders leuk kickje

Eens geprobeerd om alleen het overstuurde gedeelte met een 808 te maken. Hierbij het resultaat:

Attachments

• 808_distorted.mp3
    140,7 KB · Bekeken: 111
En hier de bewerkte..

Attachments

• kick_28_full6.mp3
    135,7 KB · Bekeken: 96
  • kick_28_full8.mp3
    135,7 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Back