Varierende Hardstyle Bassdrum

Hardtraxx hé.
Vind ik zelf ook een veel fijner forum voor hardstyle :D

Negeren ze men posts te vaak als je het mij vraagt. :D

Trouwens ik heb nog een DJ tool gemaakt van een oude jumpstyle track die ik en men vrienden zo top vonden. Meteen men nieuwe kick in actie. :)

https://soundcloud.com/viciouz-violenz/space-wide-viciouzviolenz-d-1

Waarmee maakt Digitalearthquake zijn kicks? Het heeft wel een beetje weg van Da Daze zijn kicks...

Zou het niet weten, soms klinken ze ook nogal geript.. alsof ze delen uit bestaande kicks hebben gehaald.

@Afstahhahaiji, klinkt goed :P
Klank van je kick (vooral de tail) is goed gelukt :)
Vraag me wel af waarom ik bij jou tracks altijd me geluid heel hard moet zetten om het normaal te beluisteren, als ik kijk naar het waveform ding van soundcloud dan staat hij niet overdreven zacht ofzo..

Zou het niet weten, soms klinken ze ook nogal geript.. alsof ze delen uit bestaande kicks hebben gehaald.

@Afstahhahaiji, klinkt goed :P
Klank van je kick (vooral de tail) is goed gelukt :)
Vraag me wel af waarom ik bij jou tracks altijd me geluid heel hard moet zetten om het normaal te beluisteren, als ik kijk naar het waveform ding van soundcloud dan staat hij niet overdreven zacht ofzo..

Stond 1st een stuk harder maar door die bell (van originele track) moest die een stuk zachter. Die heeft bepaalde resonerende pieken en die begonnen anders te clippen. :)
Heb een paar dingen geprobeerd om de mix harder te krijgen maar tevergeefs. :D

Thnx! :D Heeft me bloed,zweet en tranen gekost haha.

En om ff ontopic te blijven. Dezelfde kick maar dan in een cheesy versie. 8o)
https://soundcloud.com/viciouz-violenz/random-midi-toy

Alles zelfgemaakt. :)
Die tok heeft me het meeste moeite gekost. Zijn ook gwn verschillende layers voor die naar men zin was.
Met de tail was het een lucky mistake die hem zo liet klinken.

Thanks dude!

Ja die tokjes zijn soms best nog irritant om te maken omdat enkel een bandpass op mid frequencies soms echt niet mooi inmixt met de rest..
Trouwens nu je van beide genres toch al goede resultaten bent bekomen.. Wat is nu moeilijkst om te maken een HC of een hardstyle kick? :D

Vind ze allebei moeilijk. :D
Blijft frusterend.. Sommige dagen had ik gwn zin om op te geven maargoed ben blij met het uiteindelijke resultaat. :)

volgens mij wel een goede kick phye,al hoor ik niet echt de details erg goed.
maar ik hoor een goeie tok en een goeie tail. met de melodie heb ik niet zo veel maar daar gaat het ook even niet om

Het klinkt wel goed etc maar vaak geeft zo'n filmpje een verkeerd beeld van de daadwerkelijke sound. :)

Die 2de melodie is trouwens wel erg vet hoor D-Joriz. Zo'n lekker sfeertje heeft die originele. :D

(Smaken verschillen ofc)

Het klinkt wel goed etc maar vaak geeft zo'n filmpje een verkeerd beeld van de daadwerkelijke sound. :)

Ja, de compositie van de synth en arrangement komt natuurlijk niet in de buurt van het origineel. Maar vond het wel grappig.

Zo hoor je hem beter:

https://soundcloud.com/conqreet-approach/new-kick-test

Aardig kickje hoor Phye! Synth vind ik wat iel klinken tbh, mag wat kleur hebben. :)

kick is indd lekker phye ,zo hoor je hem beter,zit alleen wel een "fuzz" doorheen.kan door je distrortion komen denk ik.. maar verders klinkt ie lekker..
de melodie is mij wat te blij.. ik ben meer van de ruige screetches maarf dat is indd wel een kwestie van smaak

Back