Varierende Hardstyle Bassdrum

Vind je kicks maar niks , je melo is wel leuk!:D

Al aardige punch zit er in, dat diehieuw geluid (veer die terugspringt lijkt 't), vind ik niet echt wat. Maar dat is smaak. Ook mag het iets rauwer.

Ik heb mijn kick iets opgeschoond, netjes gefilterd, ruis eruit. Ik heb de punch iets gewijzigd, transient erover heen, een tok bij in gezet, kraak nog iets verandert. Het klinkt al beter vind ik, maar nog steeds niet als 1 geheel, de bass laag moet iets veranderen. De pok van de bass (zit natuurlijk een hele lichte in) heeft een andere timing dan de rest.

De kick tokt wel aardig denk ik zo... Comments altijd meer dan welkom!

Bekijk bijlage 51398

De kraak staat voor mijn gevoel wat zacht, en is nog wat ''lief''. Evenals de punch. Ik denk dat een flinke transient en misschien wat meer EQ rond de 300 hZ.

Je pitched wel goed en zuiver nu :D

Vind je kicks maar niks , je melo is wel leuk!:D

Niet zo gemeen hè! :P

Ik weet niet meer wie dit gepost had:
http://www.speedyshare.com/863550120.html

Maar, je moet je kicks gewoon laten staan man, zo kun je zien of je nou nog een beetje vooruitgang boekt.

De kraak staat voor mijn gevoel wat zacht, en is nog wat ''lief''. Evenals de punch. Ik denk dat een flinke transient en misschien wat meer EQ rond de 300 hZ.

Je pitched wel goed en zuiver nu :D

Yes, finally! :D Stukje bij beetje kom ik meer in de richting.
Ik heb de kraak zo zacht gezet omdat 'ie zo lelijk is :D
De punch nog meer laten tokken? Welke transient gebruik jij? Ik gebruik tridirt, maar dan krijg ik zo'n vies geluidje erbij die ik niet wil. Okay, meer mid dus.
Ga ik even proberen hoor!

Ik gebruik de transient die in de waves bundel zit (transx Multi)
Is tridirt geen distortion plugin?

LCtransient is er een die ook wel voldoet aan de eisen

Attachments

• LC_TransientMaker.zip
    2,1 MB · Bekeken: 126
die kick had ik gestuurd
meschien kun je er iets mee meschien niet
ik heb em gemaakt met microtronic paar keer geresampled
beetje mee gefrot

http://www.speedyshare.com/767917178.html
dit is een stukje van mij
nog lang niet af
melodie is nog wat schraal als zeg ik het zelf:P
de kicks vind ik zelf wel goed klinken hier
maar als je een tip hebt ofzo hoor het graag :P

Ik zal ook maar weer eens een bescheiden kickje uploaden.
De bass is niet te hard en ik vind het steeds beter klinken.
En jullie? :)

Attachments

• Nieuwe Kick 4.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
Ik ga eens proberen een volledig nummer te maken... Om ook nog eens iets anders te leren dan een kick. Kick heb ik redelijk onder controle, alleen de kraak absoluut niet en de aansluiting. Maar goed, dat komt wel.

Hier een voorproefje. Melo is eigenlijk meer harddance (beetje blij, cascada style ofzo). Kick ben ik nog niet tevreden over, de kraak past er niet bij. Enige waar ik eigenlijk tevreden over ben is de punch. Die is goed.

Attachments

• aj_-_dance_with_me_4_demo.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 111
  • aj_-_dance_with_me_5_demo.mp3
    742,9 KB · Bekeken: 94
Ik ben een jaar geleden bezig geweest met
kicks en het lukte me maar niet.

Maar naar aanleiding van deze thread heb ik toch even jullie tips allemaal
geprobeerd.

Ik vind hem zelf wel ok! Nog niet geweldig denk ik.
(ik luister op poep pc speakers)
Morgen even op me krk-tjes checken.

Misschien kunnen jullie me wat tips geven als die niet ok is.

Trouwens Sieb... Die transient shaper plug is een goede tip! Thanks voor dat.

Attachments

• Kick.mp3
    128,1 KB · Bekeken: 98
  • Kick reversed bass.mp3
    130,2 KB · Bekeken: 109
Excuses, transdes gebruik ik, tridirt is inderdaad distortion.
Thanks voor je transient! Ik edit zo mijn post met mijn nieuwe kick.

Zoiets?
Bekijk bijlage 51421

Je afmixing laat nog te wensen over, je synth wordt helemaal weggedrukt.

Zet het allebei eens op de helft van het volume, kom NIET in het rood bij FL ;)

die kick had ik gestuurd
meschien kun je er iets mee meschien niet
ik heb em gemaakt met microtronic paar keer geresampled
beetje mee gefrot

http://www.speedyshare.com/767917178.html
dit is een stukje van mij
nog lang niet af
melodie is nog wat schraal als zeg ik het zelf:P
de kicks vind ik zelf wel goed klinken hier
maar als je een tip hebt ofzo hoor het graag :P

Je melo vind ik eigenlijk helemaal niet zo slecht. Je synth daarentegen is bagger:P

Je pitched goed met je kick, alleen hij kan wel een hardere punch gebruiken. Dat zal je kick een hoop opfleuren, probeer eens die transient die ik heb gepost en ook eens om er een droge ''tok'' voor te zetten.

Ik ga eens proberen een volledig nummer te maken... Om ook nog eens iets anders te leren dan een kick. Kick heb ik redelijk onder controle, alleen de kraak absoluut niet en de aansluiting. Maar goed, dat komt wel.

Hier een voorproefje. Melo is eigenlijk meer harddance (beetje blij, cascada style ofzo). Kick ben ik nog niet tevreden over, de kraak past er niet bij. Enige waar ik eigenlijk tevreden over ben is de punch. Die is goed.

Volgens mij heb ik dat al een aantal keer gezegd, maar het zal al een stuk fijner klinken als je je kraak ook mee laat pitchen.

Je hebt je kraak los, maar denk eraan dat het moet klinken alsof hij vast aan de sub zit. Dat krijg je niet door die kraak op eeeeen toonhoogte te laten en de sub wel te pitchen.

Ik ben een jaar geleden bezig geweest met
kicks en het lukte me maar niet.

Maar naar aanleiding van deze thread heb ik toch even jullie tips allemaal
geprobeerd.

Ik vind hem zelf wel ok! Nog niet geweldig denk ik.
(ik luister op poep pc speakers)
Morgen even op me krk-tjes checken.

Misschien kunnen jullie me wat tips geven als die niet ok is.

Trouwens Sieb... Die transient shaper plug is een goede tip! Thanks voor dat.

Ik vind het toch niet zo heel leuk klinken:P Het klinkt heel rommelig in het laag, en bij de reverze bass wordt de sample afgekapt als je omhoog pitched; dat is niet zo mooi.

Je afmixing laat nog te wensen over, je synth wordt helemaal weggedrukt.

Zet het allebei eens op de helft van het volume, kom NIET in het rood bij FL ;)

Ik kom niet in het rood bij FL :) Hij zat er net onder, maar ook ik hoorde inderdaad dat de synth weggedrukt werd. Vandaar dat ik hier een aangepaste versie heb, rond de -6db.

Volgens mij heb ik dat al een aantal keer gezegd, maar het zal al een stuk fijner klinken als je je kraak ook mee laat pitchen.

Je hebt je kraak los, maar denk eraan dat het moet klinken alsof hij vast aan de sub zit. Dat krijg je niet door die kraak op eeeeen toonhoogte te laten en de sub wel te pitchen.

Yes, het gekke is dus, ik pitch de kraak mee. Het is heel licht te horen inderdaad, maar ik pitch 'm dus wel mee. Het is geen sample, het is in vanguard. Maar ik begin weer opnieuw, als ik vandaag alles luister lijkt het op versnelde Basshunter. Thanks voor je tip, misschien moet ik toch maar eens proberen de bass te clonen en distorten zodat het 1 geheel lijkt :)

Het kan nog dat je toch overstuurd aangezien je niet in het rood zit, ik weet niet of je een limiter aan hebt staan; want die voorkomt dat je in het rood zit terwijl je gewoon dik aan het oversturen bent. Zet op je eindmix maar eens alle compressors, limiters, brickwalls, eq eraf. Als je dan nog in het rood zit staat alles te hard.

Als je dan niet in het rood zit kan het zijn dat je je sub te hard hebt staan. En je hoeft de sub niet hard te zetten aangezien die vaak je mix in te weg kan gaan zitten.

Over je kraak, wat gebruik je om te oversturen? Als je de kraak wel meepitched maar je hoort het verschil nauwelijks kan het zijn dat je te veel resonance erop hebt staan. Misschien kun je er ook eens voor kiezen om een andere bron te gebruiken. Een kick preset en de waveform op square zetten wel vaak al helpen.

Zoiets Sieb?

Misschien nog niet geweldig. Maar ik blijf het proberen!
Leuk man kicks maken :okdan:

Attachments

• Kick 2.mp3
    129,1 KB · Bekeken: 102
Nou had de sub eigenlijk in sylenth gemaakt.
Maar de noot was C5... hehehe beetje te hoog.
Ik zag dat je schreef dat tie op F mooier klonk dus nu op F gepitched.

Misschien moet ik toch gewoon Micro voor de sub pakken.

Trouwens ik vind deze kick eigenlijk iets te hard voor hardstyle of ben ik gek?

Attachments

• Kick 2.mp3
    129,1 KB · Bekeken: 102
Hej all, ik lees al even mee hier maar dit topic sprak me wel aan dus ik doe ook even een duit in het zakje.

De punch heb ik gemaakt met Junglist, de bass ook maar wel met wat effecten (Camelphat, compressing & eq). Let wel, ik heb dit op mijn laptop gemaakt met een koptelefoon, dus ik gok dat het wel beter kan qua geluid :P

Ik ben al een hele tijd aan het pielen hierop, dus ik hoor graag wat jullie mening is.

Attachments

• kickmetjunglist.mp3
    314,4 KB · Bekeken: 93
Back