Aftersho-Q
Mister ''Mainstream''
Vind je kicks maar niks , je melo is wel leuk!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Al aardige punch zit er in, dat diehieuw geluid (veer die terugspringt lijkt 't), vind ik niet echt wat. Maar dat is smaak. Ook mag het iets rauwer.
Ik heb mijn kick iets opgeschoond, netjes gefilterd, ruis eruit. Ik heb de punch iets gewijzigd, transient erover heen, een tok bij in gezet, kraak nog iets verandert. Het klinkt al beter vind ik, maar nog steeds niet als 1 geheel, de bass laag moet iets veranderen. De pok van de bass (zit natuurlijk een hele lichte in) heeft een andere timing dan de rest.
De kick tokt wel aardig denk ik zo... Comments altijd meer dan welkom!
Bekijk bijlage 51398

Vind je kicks maar niks , je melo is wel leuk!![]()

De kraak staat voor mijn gevoel wat zacht, en is nog wat ''lief''. Evenals de punch. Ik denk dat een flinke transient en misschien wat meer EQ rond de 300 hZ.
Je pitched wel goed en zuiver nu![]()
Stukje bij beetje kom ik meer in de richting.
Ik gebruik de transient die in de waves bundel zit (transx Multi)
Is tridirt geen distortion plugin?
LCtransient is er een die ook wel voldoet aan de eisen

Excuses, transdes gebruik ik, tridirt is inderdaad distortion.
Thanks voor je transient! Ik edit zo mijn post met mijn nieuwe kick.
Zoiets?
Bekijk bijlage 51421

die kick had ik gestuurd
meschien kun je er iets mee meschien niet
ik heb em gemaakt met microtronic paar keer geresampled
beetje mee gefrot
http://www.speedyshare.com/767917178.html
dit is een stukje van mij
nog lang niet af
melodie is nog wat schraal als zeg ik het zelf
de kicks vind ik zelf wel goed klinken hier
maar als je een tip hebt ofzo hoor het graag![]()

Ik zal ook maar weer eens een bescheiden kickje uploaden.
De bass is niet te hard en ik vind het steeds beter klinken.
En jullie?![]()

Ik ga eens proberen een volledig nummer te maken... Om ook nog eens iets anders te leren dan een kick. Kick heb ik redelijk onder controle, alleen de kraak absoluut niet en de aansluiting. Maar goed, dat komt wel.
Hier een voorproefje. Melo is eigenlijk meer harddance (beetje blij, cascada style ofzo). Kick ben ik nog niet tevreden over, de kraak past er niet bij. Enige waar ik eigenlijk tevreden over ben is de punch. Die is goed.
Ik ben een jaar geleden bezig geweest met
kicks en het lukte me maar niet.
Maar naar aanleiding van deze thread heb ik toch even jullie tips allemaal
geprobeerd.
Ik vind hem zelf wel ok! Nog niet geweldig denk ik.
(ik luister op poep pc speakers)
Morgen even op me krk-tjes checken.
Misschien kunnen jullie me wat tips geven als die niet ok is.
Trouwens Sieb... Die transient shaper plug is een goede tip! Thanks voor dat.
Het klinkt heel rommelig in het laag, en bij de reverze bass wordt de sample afgekapt als je omhoog pitched; dat is niet zo mooi.Je afmixing laat nog te wensen over, je synth wordt helemaal weggedrukt.
Zet het allebei eens op de helft van het volume, kom NIET in het rood bij FL![]()
Hij zat er net onder, maar ook ik hoorde inderdaad dat de synth weggedrukt werd. Vandaar dat ik hier een aangepaste versie heb, rond de -6db.Volgens mij heb ik dat al een aantal keer gezegd, maar het zal al een stuk fijner klinken als je je kraak ook mee laat pitchen.
Je hebt je kraak los, maar denk eraan dat het moet klinken alsof hij vast aan de sub zit. Dat krijg je niet door die kraak op eeeeen toonhoogte te laten en de sub wel te pitchen.