Varierende Hardstyle Bassdrum

is het iemand al gelukt om in de buurt te komen van deze sample die ik al eerder gepost heb?

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=51694&d=1253813516

ik begrijp niet hoe je deze kick van "kort" naar "lang" laat lopen..

1. je hoort dat er steeds meer sub bij komt.
2. ook klinkt de punch erg helder en strak, als ik een distortion gebruik wordt hij meestal niet zo strak.

1: Ik denk zelf het volume verloop tekenen, de sub wat harder zetten, met een volume automation teken je de volume van de sub hoe je 'm hebben wilt.
2: Minder distortion. Claps/snares oversturen, korte kick eronder, beetje distorten, transient erover heen.

Zoiets denk ik ongeveer... Dat is wat ik zo kan verzinnen hoe je zoiets zou moeten kunnen maken :P

op dit moment sylenth1

Je kan ook gewoon een enveloppe naar de volume AB sturen.
Wat instellen naar smaak en je bass gaat 1st zacht & dan harder. (of omgekeerd!:D)

Ik heb het eens geprobeerd. Mijn sub is te overheersend, mijn punch is nog niet goed, mijn kraak moet eigenlijk nog beetje meer distortion en het moet nog beter op elkaar aansluiten en iets meer release op mijn kraak. Maar ik ben niet ontevreden over 5~15 min werk :P:P

Attachments

• bioweapon_try3.mp3
    64,4 KB · Bekeken: 104
Ik heb nu mijn headset op, maar ik heb nu iets dat wel redelijk die kant op gaat.
Niet helemaal hetzelfde, maar ik vind dat ik er wel een leuke kick aan over heb gehouden.
Nu nog frequenties wegknippen bij de punch, punch nog ietsje strakker maken, bass ietsje delay op zetten zodat de punch mooi voluit kan en goed aansluit bij de rest.
Kraak ben ik wel redelijk tevreden over. Wat vinden jullie?

Attachments

• bioweapon_try3_2.mp3
    64,4 KB · Bekeken: 118
na het opvolgen van de raad van siebzehn ben ik verder gegaan met experimenteren met een kick.

deze heeft iets weg van wildstylez denk ik, 100% zelf gemaakt geen samples gebruikt, zelf bassline gemaakt + punch.

ik hoop dat het deze keer beter is.

have fun!:D

Bekijk bijlage finalizerkick_final.mp3

Ik heb nu mijn headset op, maar ik heb nu iets dat wel redelijk die kant op gaat.
Niet helemaal hetzelfde, maar ik vind dat ik er wel een leuke kick aan over heb gehouden.
Nu nog frequenties wegknippen bij de punch, punch nog ietsje strakker maken, bass ietsje delay op zetten zodat de punch mooi voluit kan en goed aansluit bij de rest.
Kraak ben ik wel redelijk tevreden over. Wat vinden jullie?

hoi purno,
je gaat idd de goede kant op! heb je nu verschillende punches gebruikt waarvan 1 met (camelphat) distortion ofzo?
kraak is ook goed gelukt! Sylenth1?

hoi purno,
je gaat idd de goede kant op!
1. heb je nu verschillende punches gebruikt waarvan 1 met (camelphat) distortion ofzo?
2. kraak is ook goed gelukt! Sylenth1?

Thanks.

1: Ik heb claps en snares gebruikt, overgestuurd en 3xOSC gebruikt, op noise gezet, heel kort, korte kick erbij (ook 3xOSC) en dat gesampled.

2. Dankje! Nee, ik heb Tal-elek7ro gebruikt, freeware plugin, ik vind 'm erg fijn voor bass e.d. Ik heb 2 oscillatoren gebruikt, 1 sine en 1 saw. Beetje spelen met de verhouding tussen die 2 totdat het redelijk klonk. Effecten heb ik buzz effect, camelphat, EQ2, Filter, Camelphat. Siebzehn's tip heb ik ook maar eens gevolgd, geen resonance en het pitchen gaat stukken beter :)
De laatste camelphat gebruik ik overigens op al mijn channels, daar cut ik de frequenties (ik vind de bandwith handig).

http://kunz.corrupt.ch/?Products:VST_TAL-Elek7ro

krijg je hem dan ook van kort naar lang? (aangezien je een korte kick als sample hebt gebruikt) misschien eens proberen?

Nee, dat is enkel de punch. De punch bevat een korte midbass, dan sample ik 'm. Vervolgens laad ik de sample in, cut ik de sub eruit. En bij de sub teken ik het volume verloop van zacht naar hard :)

purno die van jou klinkt wel goed man.

ik ben ook weer bezig geweest met camelphat en een simpele melo even voor de test. ik denk dat de kick wel aardig gelukt is! :D

zie ook bij mijn vorige kick, het was de bedoeling een wildstylez effect na te bootsen, de eerste kick heb ik verder uitgebouwd en ben hier uitgekomen.

preview: Bekijk bijlage fnlzr_kicktesting.mp3

comments are welcome!! benieuwd wat jullie ervan vinden!

Laatst gewijzigd:
purno die van jou klinkt wel goed man.

ik ben ook weer bezig geweest met camelphat en een simpele melo even voor de test. ik denk dat de kick wel aardig gelukt is! :D

zie ook bij mijn vorige kick, het was de bedoeling een wildstylez effect na te bootsen, de eerste kick heb ik verder uitgebouwd en ben hier uitgekomen.

preview: Bekijk bijlage 52214

comments are welcome!! benieuwd wat jullie ervan vinden!

de 2 lage bassen vind ik maar niks, maar de 2 hoge zijn wel echt lekker!
echt n hele mooie kick

wat vinden jullie van mij nieuwe kick?

Attachments

• untitled kick edit_30.mp3
    756,2 KB · Bekeken: 106
Ik heb het gevoel dat het draadje na 58 pagina's een beetje aan het doodbloeden is :)
Ik zal weer even een nieuwe, voor mijn doen, dark melo uploaden met een leuke kick.
Graag comments over beide :)

Attachments

• new dark mid.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 98
Ik heb het gevoel dat het draadje na 58 pagina's een beetje aan het doodbloeden is :)
Ik zal weer even een nieuwe, voor mijn doen, dark melo uploaden met een leuke kick.

Heb de rest van de posts niet echt gelezen, ik ga vanaf hier me er maar weer mee bemoeien:P

Synth:
Ik vind je melo helemaal niet dark, maar wel vet! Ik denk dat er nog wel wat maar baseline in je melo kan voor de finisching touch. Of, als je het zo wilt laten, wat maar decay of release op je synth; je noten wat langer maken. iets meer reverb en een beetje delay doet ook wonderen.

Kick:
Ik vind je punch minder, hij klapt niet echt de kick erin. Je kraak klinkt ook nog wat matig.
Ik zou de decay van de kraak wat minder zetten, misschien ook (wat meer?) reverb erop.
Je sub is qua volume prima, alleen het lijkt alsof hij korter is dan je kraak. Misschien de sustain van je sub openen zodat de sub ''aan'' blijft tot de volgende nooit komt.

Tjah....ondertussen zullen we allemaal wel wete hoe je ongeveer een hardstyle bassdrum maakt zeker.:D
Niet dat het bij iedereen even goed lukt maar de basis is er bij de meeste toch al.
Over je kick: eig heb ik niks meer toe te voegen op wat siebzhen zei.8)
Over je melo: Mss kan je is ander soort synth gebruiken , 1 die wat donkerder klinkt. Want nu vind ik em ook niet dark klinken.;)

klinkt goed :)

Mooie melo , Maar probeer is mischien een toontje Lager
Mischien C6 ofso :okdan:

Back