Varierende Hardstyle Bassdrum

Het is wel leuk om te weten hoe iets precies gedaan word natuurlijk, persoonlijk vind ik het jammer dat 't merendeel van de hardstyle op 't moment draait om Noisecontrollers en Headhunterz.
Begrijp me niet verkeerd, ze maken soms geweldige producties die meer dan goed zijn uitgewerkt, alleen vind ik 't vervelend dat de genre Hardstyle voor 90% uit gepitchte bassdrums bestaat met lalala-la-la melodieën..
Dit terwijl er zoveel meer mogelijk is, neem nou de gemiddelde Sys-x release, high quality hardstyle maar vooral níet de "trend" volgen, vandaar mijn eerdere post.
Gewoon in dit soort threads blijven posten, leren doe je altijd ervan. :eureka:

mja het is vernieuwende hardstyle.
Het is de kunst om het laag te controlleren in verschillende toonhoogtes.
Ik vind alle harddance stylen wel leuk , elke stijl heeft wel wat, nou de kinder jump laat ik hier dan ook weer af.
De la la lalala melodien scoren algemeen goed. Het is moeilijk om bv met een meer tek georienteerde plaat te scoren. Vandaar ook dat iedereen op het lalala la bus springt.

Daar heb je zonder meer gelijk in, zal ik dan ook niet tegenspreken.
Ik ben de laatste paar keren in de Matrixx geweest naar eXXelerator en daar heb ik ruim 2½ uur non-stop naar dit soort hardstyle geluisterd, zo saai wordt dat op een gegeven moment, gelukkig zijn er Dj's die ook "normale" platen draaien dan, zoals Alpha² , Technoboy, Showtek etc etc :okdan:

Ja inderdaad het is wel leuk voor een uurtje maar dan heb je het ook wel gehad. Ik noem deze stijl wel eens "piraten muziek" ze hebben dezelfde feeling. yo ho :D

Haha, daar sla je spijkers met koppen..

Pirates of the Caribbean! 8o)

Om het lage gekraak te maken in de punch ben ik erachter gekomen om de een punch te ''time stretchen'' en dan de pitch omlaag, je hebt nu een lekker rauwe punch alleen de kracht is ervanaf. Om dat te compenseren zet ik er nog een punch overheen die ik heel erg compress, attack op 10 en bam; krachtige rauwe lage zuivere punch + lage tonen(hydra/microtonic).

Vind het wel grappig om te lezen dit, vooral da je daar zo bent achtergekomen, want toeval of niet, ik heb een tijd terug een punch te horen gekregen van een bekende hardstyleproducer en die was idd compleet gestrechted, ik weet nog dat ik dacht van 'jezus, hoe kan het in godsnaam dat het hier om gaat, die kick klinkt echt vuil zonder zen staart' maar toch is dat blijkbaar de trick..
Ik heb er vandaag voor de lol een keer een microkorgbassje achteraan gegooid en dan kom je idd aardig in de buurt!

@ avelon:

innovate, don't immitate is waar, maar er blijft toch een pad dat je moet volgen om de ''nustyle'' hardstyle te maken. Het is leuk dat je van de dingen houdt die niet van lala-la en de pitch kick zijn gemaakt maar het merendeel doet dat wel. Persoonlijk hou ik niet de ''niet trend hardstyle'' en dergelijke, maar smaken verschillen; ik produceer hardstyle met een varierende kick en vindt het vet. Het imitate gedeelte doet dan elke hardstyle dj met een pitch-kick.

de topic starter vroeg naar een manier om een headhunterz / noisecontroller kick te maken (afgezien van het feit dat ik lang niets van de topicstarter gehoord heb) leg ik mijn manier uit om deze kick te maken;)

Ik kan bovendien uren luisteren naar die lala melodieen :P no offense hoor avelon ik respecteer je gedachtengang en begrijp hem ook ;)

@ DrtT en kristof Mijn volgende post zal een link zijn met wat ik bedoel

Hier is mijn voorbeeldje

climax 1: punch met distortion en time stretch en pitch verlaagd
climax 2: zonder dit hierboven

op het laatst heb ik ze apart van elkaar gezet dan hoor je het verschil.

ps: let niet op het lala-melodietje:P hebbut ff snel gefixt

hint: luister niet op laptop speakers

Attachments

• listen.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 140
klopt, je kan hem zo ruw maken ajw.

Het kan ook vet zijn om helemaal géén rauwe staart te geven, zo krijg je een super ''machtige'' bass.

(power of the mind - headhunterz)

Hij heeft een gefilterde korte punch die iedereen kan maken;) de midtonen zijn erg geboost en dan krijg je zo'n halve chronic disorder bass zonder distortion:)

Het is maar net wat het karakter van je nummer is;)

hele goeje topic dit hoor !!!

geweldig zelfs, iedereen kan nu toch lekker aan het klooien thuis ! :okdan:

en wat er uit komt; tja; misschien word dat dan wel de "nieuwe" hardstyle :eureka:

grtz!

:mega:

hardstyle kick

hardstyle kick

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op synthforum en heb al een tijdje deze thread door gelezen. Zelf ben ik ook bezig gegaan met het maken van een hardstyle kick.

Ik heb de kop van de kick goed gemaakt vind ik. (Misschien hebben jullie er nog wat tips voor) Maar de lage bass erachter dat lukt me niet. Kunnen jullie daar nog wat tips voor geven? Ik gebruik junglist voor de bass(zelfde als hydra ongeveer) Zie bijlage wat ik er van gemaakt heb.

Eerste stukje zonder bass tweede stukje met.

Groeten

Attachments

• kick probeersel.mp3
    316,4 KB · Bekeken: 140
idd wat minder galm, wat galm is niet erg maar zet hem niet zo hard. Je lage tonen zijn nauwelijks hoorbaar; probeer eens om de lage tonen wat langer te laten doorlopen. Wat meer decay wat meer sustain of gewoon te tonen niet zo kort maar wat langer te maken (bij FL de balkjes in de paino roll gewoon langer maken)

Probeer eerst maar eens de goede lage tonen te creeeren; je punch is idd goed; daar valt wel een lekkere dreun uit te halen

Maak je lage tonen goed en langer dan klinkt deze kick al een stuk voller!

bedankt voor de tips. De tonen waren al lang genoeg alleen de bass zit inderdaad niks laags in. En de galm is ook te veel ja. Ik zal wel weer verder klooien en ik post wel weer wat als et gelukt is.

Hee mensen,

Ik ben hier ook net nieuw op dit forum, en heb een beetje dit alles doorgelezen, en ben uiteindelijk gestrand op een kick waarvan ik denk dat het wel redelijk in de buurt ligt, maar er mist iets.. Kan iemand me vertellen wat ik mis, en wat er beter moet?

Melo = van Nothing Else Matters :okdan:

Attachments

• Kick_Voorbeeld.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 129
Back