Varierende Hardstyle Bassdrum

ik heb de kicks eens een beetje zitten luisteren, ik weet niet of ik het goed hoor maar het lijkt of de lage tonen zijn overstuurd en dat ze elkaar soms overlappen.

Ik maak de sublaag wél met aan attack maar een hele kleine, je moet namelijk wel horen wanneer de volgende kick begint; je krijgt anders zo een lange bass ''strook'' met alleen een punch die aangeeft dat je volgende kick aan de gang is.

Bovendien laat ik de lage tonen helemaal apart; dus alléén sub.

Dat hoor je inderdaad goed. Doordat ik de diepte mis, probeer ik dat te compenseren dmv EQ'en, hetgeen resulteert in een doffe kick. Om dat te verbergen maakte ik een tweede basslaag aan, op een iets andere hoogte. Dus ja, ze overlappen elkaar.

Dat ga ik proberen.

oja ff nog iets kleins wat ik hoorde bij kaphaak met die musical revolution. Je hebt 2 ritmes in hardstyle (tenminste meestal) en dat is dat ''hoem pa hoem pa''. En het standaard 1/4 maat.

Als je je percussie daar ook niet op afstemt klinkt dat heel onnatuurlijk.

Ik zal een (meest slecht) voorbeeld posten in chronologische volgerde met:

1. 1/4 maat
2. hoempa hoempa (weet ff zo snel niet wat voor soort maat dat is)
3. een mix van die 2 (wat onnatuurlijk klinkt)

Wat vinden jullie van deze kick?

Bekijk bijlage bass_hard5.wav

Wie heeft overigens deze kick gemaakt? Deze vind ik namelijk erg lekker klinken... Ik ben benieuwd hoe je 'm gemaakt hebt. Ik weet vrijwel zeker dat de kick afkomstig is van 't forum!

Bekijk bijlage tryout.mp3

nop is niet van mij, klinkt wel ok verder.
Mijn gear staat momenteel in dozen op zolder. Nieuw huis, nieuwe studio dus daar ben ik nog wel even zoet mee. Daarna weer volgas beats droppen hier :okdan:

Hoe maak jij je kicks nou siebzehn?
Ik dacht dat jij een distorted basis nam, dus een krakende mid bass en dan een harde punch waar je een transient over heen gooit, right?

Hoe maak je de midbase? Met microtonic? Met 3xOSC kan ik namelijk niet echt bereiken wat jij maakt!

Mijn kicks bestaan altijd uit (zoals ik al paar x heb gezegd):

- Punch (willekeurige sample of zelfgemaakte tok die niet van toonhoogte veranderd)
- Body (willekeurige kraak die te maken is met een hoop dist of ander gespuis, weggefilterd laag en pitched mee op de toonhoogte)
- Sub (puur lage tonen die met bijna elke vst te maken zijn, een paar handige zijn junglist/hydra, microtonic. Je kan ze ook uit de standaard sytrus uit FL halen. Deze sub pitched mee met de toonhoogte. De meest laag mooie sub(uit mijn ervaring) krijg je rond de 40 - 45 Hz, d.w.z een F op de toonladder)

Kort samengevat wat ik in deze thread al een paar keer heb gepost :)

hier nogmaals ;)

ok,

filter AL het laag uit je midbase (kraak), geen lage tonen meer hoorbaar. Laat deze kraak ook meepitchen!

ikheb toch het gevoel dat als je pitched dat de lage tonen elkaar overlappen.

ok,

filter AL het laag uit je midbase (kraak), geen lage tonen meer hoorbaar. Laat deze kraak ook meepitchen!

ikheb toch het gevoel dat als je pitched dat de lage tonen elkaar overlappen.

Okay okay, de kraak pitched mee, maar inderdaad had ik niet al 't laag eruit gefilterd. Het klinkt beter, maar het klopt nog steeds niet.

In dit rar bestand loop ik er een beetje mee te spelen. Misschien doe ik wel iets heel erg fout... Of past mijn tok er niet bij, kan ook nog. Ik heb dus even een zip bestand gemaakt met de files erin. Inclusief (mijn) samples.
Bekijk bijlage Full Kick.zip

Mijn kicks klappen er nooit in... De kicks van deniax en Siebzehn... BOOM KLAP KLAP, daar komen de kicks, die klappen er gewoon keihard in, terwijl de synth er niet onder lijdt. Zodra ik de kick ga lopen boosten krijg ik zo'n geluid waaraan je hoort dat 't geboost is en valt de synth weg! Dan kan 't of aan de afmixing liggen, of aan de kick. Als ik dan naar de kick luister is 't 100% zeker dat 't aan de kick ligt :P

ik heb ff wat geprobeerd.

Ik zou de tok apart doen. Ik heb er nu die standaard hardkick10 sample als tok gebruikt; zo hoor je het verschil.

Ik heb alleen jou samples gebruikt. Zelf ben ik altijd voorstander om de lage tonen rechtstreeks uit een vst te halen omdat samplen niet altijd een goede toonhoogte geeft bij pitchen.

Ik doe de flp erbij, kan je zienwat voor vst's ik heb gebruikt, en hoe. Ik werk nog wel steeds met fl 7, maar dat moet geen probleem zijn.

http://www23.zippyshare.com/v/53690836/file.html

ik heb ff wat geprobeerd.

Ik zou de tok apart doen. Ik heb er nu die standaard hardkick10 sample als tok gebruikt; zo hoor je het verschil.

Ik heb alleen jou samples gebruikt. Zelf ben ik altijd voorstander om de lage tonen rechtstreeks uit een vst te halen omdat samplen niet altijd een goede toonhoogte geeft bij pitchen.

Ik doe de flp erbij, kan je zienwat voor vst's ik heb gebruikt, en hoe. Ik werk nog wel steeds met fl 7, maar dat moet geen probleem zijn.

http://www23.zippyshare.com/v/53690836/file.html

Thanks! Ja, doe ik normaal ook, maar om nu ff snel (de hele dag) iets te proberen, gebruik ik mijn bass sample.
Ik word wel naar van jou trouwens (positief...) Ik ben dagen/uren bezig en maak niets, dus ik denk, mijn samples zijn kut. Geef ik ze aan jou, 10 minuten later maak je een leuke kick :S

Die VST's heb ik allemaal niet, maar ik heb gegoogled en weet wat ze ongeveer zijn, ik gebruik bijv. camelcrusher, etc.

Zo, ik heb nu iets geprobeerd, ik mis alleen nog een extra punch, die ga ik zelf proberen te maken vanuit hardkick 10 (de jouwe doet 't niet). En als ik 'm goed vind, dan maak ik deze weer na met 3xOSC.

Wat ik nu heb (en ja, ik ben opnieuw begonnen):
Bekijk bijlage full_kick_4.wav

HAH! Ik heb 'm! Eindelijk iets waar ik tevreden mee ben.

Ik heb 1 sample van je gejat sieb :D
Een punch, die heb ik door een filter heen gehaald, laten kraken, reverb en als laatste EQ.

Nu ga ik deze sample natuurlijk zelf bouwen.

Thanks voor de hulp sieb, ik denk dat ik 'm nu snap, ik moest de bass lager laten spelen, meer met effect spelen en minder met de volume en pitch envelope!
Bekijk bijlage full_kick_4_extrapunch.wav

HAH! Ik heb 'm! Eindelijk iets waar ik tevreden mee ben.

Ik heb 1 sample van je gejat sieb :D
Een punch, die heb ik door een filter heen gehaald, laten kraken, reverb en als laatste EQ.

Nu ga ik deze sample natuurlijk zelf bouwen.

Thanks voor de hulp sieb, ik denk dat ik 'm nu snap, ik moest de bass lager laten spelen, meer met effect spelen en minder met de volume en pitch envelope!
Bekijk bijlage 49792
Nou, die bass klinkt wel lekker! Die hardkick10 is jammer, maar dat is niet het lastigste om te vervangen. Je schiet snel op!
Doorzetten is soms moeilijk, maar je ziet dat het zijn vruchten afwerpt!

Back