Varierende Hardstyle Bassdrum

leuke melo hé van NC:D; super nummer.

De kick van jou is ook leuk; alleen misschien te weinig ''hoog'' in de kick. Wat meer kraak is beter, mijns inziens. Wat meer ''klap'' in de punch.

De kick is goed gepitched, vooral het laag zit goed. klinkt een stuk beter dan je vorige posts.

leuke melo hé van NC:D; super nummer.

De kick van jou is ook leuk; alleen misschien te weinig ''hoog'' in de kick. Wat meer kraak is beter, mijns inziens. Wat meer ''klap'' in de punch.

De kick is goed gepitched, vooral het laag zit goed. klinkt een stuk beter dan je vorige posts.

-edit-

Laatst gewijzigd:
sorry, ik had ff moeten quoten; die post was naar ''druiloor'' bedoeld.

Ik heb bij jou laag nog steeds het gevoel dat het niet helemaal klopt, het trilt en klinkt rommelig.

Haal je wel al het laag uit je punch?

Ik heb 'm al laten horen aan siebzehn, dit is de kick waar ik tevreden mee ben:
http://www.wamdevelopment.nl/sounds/full_kick_9.wav

Nu wil ik eigenlijk ook nog een iets rauwere kick maken, deze is een beetje NC achtig. Ik wil nu een soort Frontliner kick maken, die er direct inklapt...

Als je je daar nou eens verder op gaat storten.

Zelf een punch maken, en idd de kraak nog wat verder uitbreiden. Deze kick begint er al op te lijken.

dat klinkt toch al een stuk beter dan je posts hiervoor!

De punch is wel lekker standaard, maar klinkt niet verkeerd. De kraak mag nog wat meer karakter hebben. Het laag zit nu wel goed;)

Altijd bij de basics beginnen hè!
Ik wil de kraak nu een iets andere vorm geven :D

Net nog even 1 gemaakt, lekker kort maar krachtige bass.

Toch dat ik meer de kant op wil van Deniax, gewoon rauw & hard.
Zoiets als zijn dnx_low24.mp3

Bass is Vanguard Init patch ge-edit
Kick is een Sample
Lead is Nexus

Attachments

• Releaser - Test Bass 3.mp3
    988,8 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
en wat vinden julie van dit? commentaar is welkom:D

Klinkt op zich wel lekker, goede tok, maar ik mis de klap die komt en de aansluiting naar de bass. Niet dat ik 't beter kan hoor :P

Ik vind de kick van Noisecontrollers - Control Alt Delete echt prachtig...

Ik probeer zoiets dergelijks na te maken, maar 't lukt nog niet echt :(
Noisecontrollers pitched aardig hard in dit nummer en dan gaat 't vals klinken bij mij, blergh. Bassline klopt nog niet 100%, ik zit er niet heel erg ver vandaan denk ik, misschien moet ik wel wat lager pitchen.
Bovendien klinkt de kick bij NC erg rauw.

Ik ga nu slapen, dit is wat ik tot nu heb...

Bekijk bijlage kick_62_ctrl_alt_del2.mp3

Hoi Ziebzehn, ik had ooit is gevraagt hoe ik die bassline van shreek kon maken en dit was jou antwoord:

pak een bass sample (alleen lage tonen) en dist die tot hij kraakt als de t*ring. Wanneer dit is gebeurd filter je heel het laag weg en ga je spelen met de envelope.
Nou ik heb da een maand later een try gegeven,
Ik heb de bassline ook weer niet te laag gezet zoals dat wel moet zoals jij zei anders hoor je het niet meer :p
(P.S Je moet goed luisteren :P en let niet op de melody :P)

Het resultaat: http://www.speedyshare.com/698155275.html

Kick die ik laatst heb gemaakt.

Melo = cascada - ready for love

Synth = vanguard + predator
Sub = 3xOSC
Kick = 3xOSC
Kraak = 3xOSC
Tok = 3xOSC

Bekijk bijlage 50771

Laatst gewijzigd:
Hoi ben nieuw hier, produceer een paar maanden.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, heb wel een baggergeluid hier.. Mn broer is masteringengineer, dus die kan me nog een hoop leren en heeft te gruwelijke monitoren!! Maar wil het toch ff posten, let btw niet op die verrotte melodie en lead.. die gebruik ik alleen om een beetje af te mixen

http://www23.zippyshare.com/v/66554339/file.html

ook weer ff een kickje posten....

Punch= fucktup 909 sample
Sub= TAL-Elek7ro
Kraak= TAL-Elek7ro
Synth= Synth1

Attachments

• kick ass.mp3
    259,8 KB · Bekeken: 122
Back