Varierende Hardstyle Bassdrum

Mijn nieuwe remake,
Het gaat voornamlijk om de bassline en de kick. En ik ben tevreden.
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik begrijp voortaan precies hoe het in elkaar zit en hoe ik een goede bassline kan maken.

Het eindresultaat zie je hieronder.

Ik ben altijd nog blij met verbetering dus ik hoor graag wat dingen die volgens jullie beter kunnen :)

Attachments

• Releaser - Tonight Remake.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 123
Die bass is goed geslaagd :halleluja

Ik heb ook nog even een stukje gemaakt.

Deze kick vind ik nog steeds het beste van je RvH.

Bij de laatste kick vind ik dat het lijkt alsof je laag teveel overgestuurd hebt en hij mist de echte punch, die je bij de kick die ik citeer wel hebt!

Hier mijn laatste gecreƫerde kick, ik was een beetje bezig met de opbouw van een nummer (experimenteren, heb dit namelijk nog nooit gedaan) en mijn melodie is nog niet af. Ik wilde jullie laten horen hoe het zou klinken in combinatie met een synth, dus vandaar dat het nummer van hak op de tak loopt :P (om eerlijk te zijn heb ik geen inspiratie voor het einde van de melo :( )

Sub: Junglist
Kraak: 3xOSC
Punch: Junglist + 3xOSC
Kick: 3xOSC

Bekijk bijlage kick76_affraid.mp3

Hier mijn laatste gecreƫerde kick, ik was een beetje bezig met de opbouw van een nummer (experimenteren, heb dit namelijk nog nooit gedaan) en mijn melodie is nog niet af.

Lijkt wel een jump kick:D En een beetje warrig melodietje:P

Deze kick vind ik nog steeds het beste van je RvH.

Bij de laatste kick vind ik dat het lijkt alsof je laag teveel overgestuurd hebt en hij mist de echte punch, die je bij de kick die ik citeer wel hebt!

Bedankt voor de tip. Ik heb hem gebruikt en hier heb ik de volgende versie met een beter punch.
Nadat ik hem nog eens had geluisterd vond ik idd ook dat de punch wat meer mocht. Dus bij deze.

Ik hoop dat jullie het iets vinden :)

Attachments

• Releaser - Tonight Remake 2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 137
Nog maar een introtje van me, Ik denk dat ik deze kick ga gebruiken om een nieuw plaatje te maken.
Het is een ieder geval voor mijn gevoel een goede basis :{

Bass is nexus, Kick is een edit van een sample van me.

Alvast bedankt voor de reacties en tips.

Attachments

• Releaser - Mid-Intro 3.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 129
Nog maar een introtje van me, Ik denk dat ik deze kick ga gebruiken om een nieuw plaatje te maken.
Het is een ieder geval voor mijn gevoel een goede basis :{

Bass is nexus, Kick is een edit van een sample van me.

Alvast bedankt voor de reacties en tips.

Ik vind 't laag apart klinken. Kan ook aan mijn geluidskaart liggen maar ik mis de klap... Het laag is wel aanwezig, misschien is het er teveel aanwezig (ik zeg alleen wat ik hoor, voor de rest heb ik er geen verstand van :P )

Ik heb eens een klein stukje aangepast...

Ik heb het laag weg gefilterd en een bass eronder gezet...
Dat is deze:
Bekijk bijlage Releaser - Mid-Intro 3_aj_edit.mp3

En hier extra punch
Bekijk bijlage Releaser - Mid-Intro 3_aj_edit_punch.mp3

Ik weet niet of het je bedoeling was om de klap eruit te laten hoor. Kijk maar wat je mooier vindt, ik ben benieuwd naar je nummer!

[EDIT]

Ik merk net dat de bass ook bij andere (lees: alle) nummers opeens weg is :S (vond 't al een beetje apart bij je intro! ) Je kunt mijn post dus negeren.

Gewoon alle bestandjes uit deze thread layeren 10 compressors,10 eq's en een handjevol enhancers erop en voila instant vette kick...8o)

Er word gewoon een hoop gesampled en daar is toch ook niets mis mee...evenals zelf eens wat energie stoppen in het maken van iets nieuws i.p.v. het imiteren van..
Het zou toch leuker zijn als je zelf een kick gemaakt heb waarvan de mensen denken ''asjemenou hoe doet ie dat nou ??''
Maar goed ik heb haardkoor al een paar jaar geleden afgezworen (zo rond 1998 sjit ik word oud :D ) en ben niet meer zo van de kicks...maar denk soms wel dat er veel heisa word gemaakt om eigenlijk niets.
Laatst was er een thread van iemand die zijn kick maar niet kon laten klappen ondanks dat hij hem al ge-eq'ed,gecompressed EN (nou komt ie) gemastered had.
Mijn tip:laat al die termen eens achterwege en zorg eerst eens dat het brongeluid ok is i.p.v. met allemaal termen en dingen te smijten zonder dat je weet wat het echt inhoud.
Shit in = Shit out en daar kan een heel leger compressors niets aan veranderen.
Er lopen nu al legio threads alleen over kicks...en weet je...toen de haardkoor net begon was er geen Synthforum en niet zoveel high-tech...hoe deden die gasten dat toen dan ?
Kennis en trial & error en daar krijg je nog steeds de beste en meest unieke geluiden mee.
Maar goed ik brul wel...maar kan ook geen heavy kick maken hoor ;) (maar dat is ook niet mijn bedoeling)

...maar denk soms wel dat er veel heisa word gemaakt om eigenlijk niets.

Ik denk dat er zoveel heisa wordt gemaakt omdat het toch moeilijker is dan men denkt. Ik ben hier (op Synthforum) nog weinig goede, harde kicks tegen gekomen.

Ik denk dat er zoveel heisa wordt gemaakt omdat het toch moeilijker is dan men denkt. Ik ben hier (op Synthforum) nog weinig goede, harde kicks tegen gekomen.

Ja, ik dacht ook dat het makkelijker was...

Ik kwam namelijk op het idee om hiermee te beginnen... Frontliner heeft mooie kicks, headhunterz heeft leuke melodietjes, Noisecontrollers heeft een mooie stijl. Dan voeg ik dat "eventjes" samen en dan maak ik prachtige nummers! Forget it... Ik heb me tot nu toe beperkt tot kicks en ik bak nog steeds niet :P

Hier nog een intro van me,

Ben even helemaal opnieuw begonnen.
Ik vind het gevoel dat ik erbij krijg wel goed :)

Ik zou graag horen wat jullie ervan vinden.
Kick en bass zijn ook aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Attachments

• New Project_3.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 135
Laatst gewijzigd:
De kick op 0:25 - 0:40 vind ik erg goed gelukt, goede kracht erachter. De tussenkick (bass + mid) vind ik wat minder, het laag vind ik wat overstuurt klinken. Maar voor de rest klinkt het echt goed, sowieso je beste kick tot nu toe! :D

Ik zou graag horen wat jullie ervan vinden.
Kick en bass zijn ook aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Kick klinkt lekker , mss wat meer laag maar kies je zelf:D
De rest zit ook goe maar zou er toch mss nog vocaltje fzo tussen gooien:eureka:

Kick klinkt lekker , mss wat meer laag maar kies je zelf:D
De rest zit ook goe maar zou er toch mss nog vocaltje fzo tussen gooien:eureka:

Dat is bij mij ook altijd een probleem. Wat is een goede vocal voor in een nummer ?

Misschiend dat jij weet waar ik vocals kan vinden of iets dergelijks.
Zelf inspreken is geen optie, ik heb namelijk geen fatsoenlijke mic.

EDIT: Toch maar even een nieuwe versie neergezet, moet nog een hoop gebeuren aan de main lead etc.
Melodie heb ik al een tijd geleden gemaakt. Zo heb ik er nog wel 20 liggen :)
Nu kwam er 1 van pas.

Graag reacties

Attachments

• New Project_4.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 122
Laatst gewijzigd:
ik heb ook iets gemaakt en wil even weten wat jullie er van vinden
commentaar en tips zijn welkom:D

Attachments

• headhunterz - power of the mind (remix).mp3
    2,5 MB · Bekeken: 120
Klinkt echt goed :okdan:

Ben ik het niet helemaal mee eens, sorry Yellow Rocket.
Ik mis de aansluiting van de tok naar het midden, ook de klap is er niet. De kick zelf mis ik. Gooi er eens een kick sample in, ik heb hier een kick sample bijgevoegd.

Het laag zit zo te horen wel goed, ook de pitch. Dat is 't lastigste gedeelte :D

Bekijk bijlage kick88.wav

Dat is bij mij ook altijd een probleem. Wat is een goede vocal voor in een nummer ?

Misschiend dat jij weet waar ik vocals kan vinden of iets dergelijks.
Zelf inspreken is geen optie, ik heb namelijk geen fatsoenlijke mic.

EDIT: Toch maar even een nieuwe versie neergezet, moet nog een hoop gebeuren aan de main lead etc.
Melodie heb ik al een tijd geleden gemaakt. Zo heb ik er nog wel 20 liggen :)
Nu kwam er 1 van pas.

Graag reacties

Klinkt lekker :D
De pitch @ 2:35 klinkt misschien iets te easy, maar toch vind ik 't leuk klinken! Nice work.

Back