Varierende Hardstyle Bassdrum

Binnen 5 seconden weet je of iets klinkt of niet, qua productie.
Als dat klopt gaan ze pas luisteren naar de rest, lijkt mij.

Zo luister ik ook naar demo's, zo ben je binnen 20 seconden klaar per 4 demo tracks.

Jullie overdadige compressie kan hier misschien in het nadeel werken, ik zeg het alvast.

Zou je misschien een voorbeeldje willen maken?
Ik snap namelijk niet hoe het dan zou moeten klinken... Zou je eens iets willen maken met en zonder compressie? (niet overdreven, maar zoals wij het doen en 1 zoals het zou moeten)

Zou fijn zijn, want ik weet niet echt hoe het dan zou moeten klinken...

Hey, ik ben nieuw op dit forum en zou graag wat tips voor betere kicks willen hebben. Wat vinden jullie?

http://www30.zippyshare.com/v/12242412/file.html
http://www5.zippyshare.com/v/46255257/file.html
http://www29.zippyshare.com/v/76624689/file.html

Welkom. Brute kicks maak je dan hoor ;)
De eerste kick vind ik echt wel lekker, de intro is ook aparte stijl, maar bevalt me wel!
De bass klinkt wel lekker, distort je de bass nou zelf, of heb je nog een extra laag?
Waar heb je de bass mee gemaakt overigens?

Dit zijn van die lekkere loopkicks, maar op zich zou je ook nog wel een kick mogen maken die keihard knalt!

Enige feedback dat ik heb is dat er wat mij betreft wel iets meer variatie in toonhoogte mag! Verder, echt toppie hoor.

Brute kicks maak je dan hoor ;)
De bass klinkt wel lekker, distort je de bass nou zelf, of heb je nog een extra laag?
Waar heb je de bass mee gemaakt overigens?.

de kicks zijn naar mijn eigen mening nog lang niet goed genoeg en de bas is een enkele bas gemaakt met hydra die ik gedistord heb met camelphat:)

Another Day In My Life ( Mashup )

Attachments

• another day in my life( kanuzo Edit ).mp3
    674,8 KB · Bekeken: 112
stukje van revival X :W

Intro word ik niet echt warm van. Mag wel wat ruiger en voller.
Break is wel lekker gedaan.:okdan: Maaaaaaaaaar......mag naar mening ook wel wat voller.:D

Zou je misschien een voorbeeldje willen maken?
Ik snap namelijk niet hoe het dan zou moeten klinken... Zou je eens iets willen maken met en zonder compressie? (niet overdreven, maar zoals wij het doen en 1 zoals het zou moeten)

Zou fijn zijn, want ik weet niet echt hoe het dan zou moeten klinken...

Haal alle compressie eraf (behalve misschien sidechaining om je kick te maken, mocht je daar gebruik van maken), maar vooral alle compressie van de master afhalen.

Je master compressen doe je pas als je nummer helemaal af is en ik heb een zwaar vermoeden dat heel veel beginnende producers tijdens het maken van hun tracks al een compressie op de master hebben "omdat dat zo vet klinkt".
Op die manier kan je nooit een betrouwbare mix maken omdat de compressor de hele tijd iets anders laat horen.

Maak je tracks gewoon kaal en gebruik compressie alleen om individuele geluiden bij te sturen als dat echt nodig is. Dus ook niet overmatig op je synths !
Maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden, je kan ook met enveloppes of automatisering werken, zo heb je veel meer controlle over je totale mix, vandaag nog een discussie over gehad met iemand die alle stukjes met de hand infade ipv sidechaining te gebruiken, het is meer werk maar uiteindelijk klinkt het veel strakker dan dat je een compressor laat bepalen of iets wel of niet ingedrukt wordt. Met de hand tekenen bepaal je tot op de miliseconde zelf wat er gebeurt.

Heb je dit alles gedaan, post dan een stukje break + losgaan en dan zal ik hem subtiel compressen. In principe heb je genoeg voorbeelden op het internet van jullie hardstyle helden om te horen hoe het uiteindelijk kan klinken.
Ik zal dan wat instellingen opschrijven van de compressor stand zodat je dat kan vertalen naar jullie eigen setups.

Maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden, je kan ook met enveloppes of automatisering werken, zo heb je veel meer controlle over je totale mix, vandaag nog een discussie over gehad met iemand die alle stukjes met de hand infade ipv sidechaining te gebruiken, het is meer werk maar uiteindelijk klinkt het veel strakker dan dat je een compressor laat bepalen of iets wel of niet ingedrukt wordt. Met de hand tekenen bepaal je tot op de miliseconde zelf wat er gebeurt.

Bedoel je dus dat diegene de volume met de hand tekent (niet de instellingen van de compressor dus)? Omdat een compressor basaal gezegd de volume eigenlijk regelt.

Ik hoor wel vaker dat mensen Side-Chained Compression gebruiken op hun bass. Ik gebruik de Side-Chaining niet op mijn compression maar op mijn volumeregelaar in mijn mixxer. Werkt voor mij perfect in ieder geval. Of zit er nog een speciale reden aan waarom ik het via de Compression zou moeten doen?

EDIT: Dan gebruik ik als bron mijn kick zeg maar, en dan regelt het piekvolume van mijn kick de regeling van het volume van mijn bass.

Bedoel je dus dat diegene de volume met de hand tekent (niet de instellingen van de compressor dus)? Omdat een compressor basaal gezegd de volume eigenlijk regelt.

jep. Je kan dan tussendoor kiezen om ff iets anders tekenen, mocht je dat willen.

Maargoed, soms is sidechaining het snelst en werkt het goed, maar het kan dus ook anders.
Zeker in het geval de sidechaining je beperkt in je mogelijkheden.

Heb die Fyid ondertussen al klaar en heb em toch maar opgestuurd.
Er zullen nog wel koppige mensen zijn die niet Fl gebruikt hebben.:D
Nu ben ik aan die memento bezig. Verveelde me dus ja....wrm niet?!:P
Hier alvast een stukje.:W

Attachments

• previewtje memento.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 115
Back