Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik zou die punch iets naar beneden pitchen, dan sluit hij misschien beter aan. Als het een sample is gewoon naar beneden doen op de notenbalk en misschien kun je dan ook nog de pogo iets naar rechts doen, maar niet te veel. Dan behoud hij voor een deel zijn punch goed. Verder vind ik het wel een goede kick. :okdan:

Ik zou die punch iets naar beneden pitchen, dan sluit hij misschien beter aan. Als het een sample is gewoon naar beneden doen op de notenbalk en misschien kun je dan ook nog de pogo iets naar rechts doen, maar niet te veel. Dan behoud hij voor een deel zijn punch goed. Verder vind ik het wel een goede kick. :okdan:

Zoiets als dit?
Zodra je je geluid iets harder zet, hoor je 1 punch (ik gebruik 2 punches, 1tje met gelayerde claps/snares en 1 junglist punch) een pieuw geluid maken, zeer irritant. De junglist punch hoorde je te hard en moest ik ietsje bijschaven, ook heb ik 'm ietsje gepitcht :)

Attachments

• song_06_clean_kickedit5.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 105
Wat meer punch zou wel mogen vind ik!Voor de rest wel ok purno:okdan:

Heb ook nog wat met kicks bezig geweest. Wou eens wat anders en harder.:D

Attachments

• lol.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 109
  • lol 01.mp3
    630,6 KB · Bekeken: 106
Wat meer punch zou wel mogen vind ik!Voor de rest wel ok purno:okdan:

Heb ook nog wat met kicks bezig geweest. Wou eens wat anders en harder.:D

Ik heb het eens geprobeerd met een NC-like punch (revolution is here). Ik vind de vorige persoonlijk mooier.

Heb je mp3gain erover heen gehaald o.i.d.? Hij gaat namelijk vrij hard, ietsje tè. De punch zit goed, netjes gedaan. De kraak vind ik alleen niet mooi :( Is iets te constant en het karakter is niet echt mijn ding. Nog ff andere kraak en dan klinkt al heel veel beter :)

Attachments

• song_06_clean_kickedit6_ncpunch.mp3
    258,2 KB · Bekeken: 120
Heb je mp3gain erover heen gehaald o.i.d.? Hij gaat namelijk vrij hard, ietsje tè. De punch zit goed, netjes gedaan. De kraak vind ik alleen niet mooi :( Is iets te constant en het karakter is niet echt mijn ding. Nog ff andere kraak en dan klinkt al heel veel beter :)

Heb mss klein beetje overdreven met distortion op de kraak.:D Weet ng altijd niet goed hoe ik die kraak moet maken of hoe die moet klinken.:stupid
Maar ben ermee bezig.:okdan:
Der ontbreken ook al 2 dingen , sub en ''pok''. Dit is enkel punch & kraak:P
Geen gain , gwn gerendert via cubase zelf.;) Vind wel lekker zo luid.:W

Vind je kick wel goed , zou alleen je punch mss iets lager tunen. Nu klinkt die echt junglist zo. ;)

Ik heb het eens geprobeerd met een NC-like punch (revolution is here). Ik vind de vorige persoonlijk mooier.

Het lijkt wel of nu de punch niet echt meer hetzelfde is als eerst. Ik vond de 5 versie nog het beste :)

Het lijkt wel of nu de punch niet echt meer hetzelfde is als eerst. Ik vond de 5 versie nog het beste :)

Ben ik het mee eens. Maar het is een beetje raar, bij mij, als ik de kick zachtjes op zet, lijkt 'ie haast niet te klappen, draai ik het volume iets verder open, klapt 'ie wel. Ik ga nog eventjes rondklooien met de punch :)

hier...
ik heb een stukje van de sacrifice gespeeld
maar het gaat even om de kick
is dit wat???

Attachments

• the sacrifice test.....mp3
    2,7 MB · Bekeken: 105
hier...
is dit wat???

Het klinkt niet slecht (leuk nagespeeld trouwens), maar... Je gebruikt een punch/kick sample zo te horen? Niets mis mee hoor, maar deze is te lang, en heeft een te laag frequentie bereik. Zodra je namelijk gaat pitchen, hoor je de bass niet meer en de kick blijft nog gewoon doorspelen, als je laag pitcht, komt de bass weer.

Kort de kick/punch iets in en maak het mid zelf, of scheidt het mid van de punch en pitch het mid ook. Dan zal het beter klinken denk ik zo!

Het klinkt niet slecht (leuk nagespeeld trouwens), maar... Je gebruikt een punch/kick sample zo te horen? Niets mis mee hoor, maar deze is te lang, en heeft een te laag frequentie bereik. Zodra je namelijk gaat pitchen, hoor je de bass niet meer en de kick blijft nog gewoon doorspelen, als je laag pitcht, komt de bass weer.

Kort de kick/punch iets in en maak het mid zelf, of scheidt het mid van de punch en pitch het mid ook. Dan zal het beter klinken denk ik zo!

nou ik heb alles appart eigenlijk
de tok zeg maar de kick de mid range en de sub alles is los van mekaar
maar je bedoelt de sub dat ie te laag is? neem ik aan
dat word lastig hier op mijn speakers hoor ik de bass wel als ik pitch ook het mid is gepitched hoor en zelf gemaakt
:?
hmm toch maar andere boxen halen dan
of zijn er mensen die hem wel horen?

nou ik heb alles appart eigenlijk
de tok zeg maar de kick de mid range en de sub alles is los van mekaar
maar je bedoelt de sub dat ie te laag is? neem ik aan
dat word lastig hier op mijn speakers hoor ik de bass wel als ik pitch ook het mid is gepitched hoor en zelf gemaakt
:?
hmm toch maar andere boxen halen dan
of zijn er mensen die hem wel horen?

Okay, dan zal het aan mij liggen. Wat ik hoor is dat je de sub goed pitcht, deze klinkt goed, niets mis mee :) En de mid en alles daarboven pitcht niet mee. Mid is ook gepitcht zeg je? Heb je hier veel resonance op staan?

Overigens, samples gebruiken is naar mijn mening niet slecht en zul je mij niet over horen zeuren ;) Zolang het maar vet klinkt wat je maakt vind ik het best :D

Okay, dan zal het aan mij liggen. Wat ik hoor is dat je de sub goed pitcht, deze klinkt goed, niets mis mee :) En de mid en alles daarboven pitcht niet mee. Mid is ook gepitcht zeg je? Heb je hier veel resonance op staan?

Overigens, samples gebruiken is naar mijn mening niet slecht en zul je mij niet over horen zeuren ;) Zolang het maar vet klinkt wat je maakt vind ik het best :D

ok dus de sub is goed dat is mooi die pitched mee inderdaad
de midlaag pitched ook mee maar hier staat wel resonance op ja
de tok pitched niet mee
de kick ook niet
en de reversed kick ook niet
mn gefilterde ditortion pitched ook mee

en ik moet nieuwe boxen 8~
en veel oefenen ;)

hmm jammer dat ik niet kan horen wat je bedoeld...

weer is ff wat geprobeerd :P

Punch mag wel wat dikker wat mij betreft, en de melodie iets donkerder. Ik vind het zelf altijd moeilijk om donkere melodieën te maken, maar sommige mensen doen dit met gemak :D misschien jij ook wel (voor een testje, deze track met een donkere melodie) :)

hier...
is dit wat???

Ja, is wel iets :) Punch vind ik echt super. Alleen de bass mag nog wel wat dikker. Ik hoor hier niet veel subbass. Misschien iets om er nog 1 onder te doen alleen dan naar beneden transponeren

Ik vind het zelf altijd moeilijk om donkere melodieën te maken, maar sommige mensen doen dit met gemak :D

Heb daar ook altijd problemen mee. Meestal zijn de 1st 16 beats wel lekker , maar vanaf ik er een einde aan wil breien gaat het altijd de mist in.:D

Back