Varierende Hardstyle Bassdrum

@Statiq: Ik zou wat meer distortion gebruiken, maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Verder zit het laag er goed in!

@Yellow Rocket: Je reverse bass past niet echt bij de rest. Probeer dat is wat op elkaar af te stemmen.

ok bedankt voor de feedback
ik ben meteen een andere kick gaan maken, met dit als resultaat:D

Attachments

• new kick 14 - 7.mp3
    251,1 KB · Bekeken: 110
ok ik heb weer een nieuwe kick gemaakt.
let niet op de synth, heb ik ffe snel er onder gezet.
melo = Josh & Wesz - Autumn Green

Attachments

• new kick 19 - Autumn Green.mp3
    1 MB · Bekeken: 109
@Yellow Rocket: Klinkt best aardig. Maar het lijkt alsof er een closed hat op het punchgedeelte van je kick zit, dat stoort me ;) Kijk nog is goed naar die punch zou ik zeggen

https://www.synthforum.nl/forums/member.php?u=32359
@ Yellow rocket , de bass klinkt niet verkeerd (mag wel iets harder denk ik) Maar ik zou een andere punch gebruiken.

@ Dj Kanuzo , klinkt wel goed , toevallig met microtonic gemaakt ?

En hier een stukje van mij :

Lead = gemaakt met Sylenth1 (4x ) en 1x Nexus er doorheen

Punch zijn een aantal samples en een gemaakt met microtonic.

En de bass met hydra alleen vind ik het maar lelijk worden als die omhoog gaat moet dus nog gefixed worden :erm:

Attachments

• syl melo3.mp3
    3 MB · Bekeken: 101
@ joeyjoey
ik hoor niet veel wand er zit nu olie en watten in me oor:stupid omdat ik ze laat uitspuiten:P
maar ik hoor wel dat je de bass verkeerd hebt gepitcht

Hij gaat precies mee met de bassline van de melodie , alleen begint de melodie bassline op G3 en de bass in hydra begint op F4 xD , daar kan het aan liggen.

Zal het meteen fixen dan .

EDIT : Dan zou die zo goed moeten zijn.

Attachments

• scrapaanval2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 100
@joeyjoey

je bass is niet goed, veel te vals als je hem hoog pitcht, ook past hij niet echt bij de melodie !

@Dime73

zo dun als een nylondraadje, maak het wat dikker en je melodie staat te hard tov de kick.

@ joeyjoey

je midi file klopt dan ook niet echt wand bij scrap attack na de eerste 4 maten gaat de bass pitch omlaag, en in jou geval schiet hij omhoog. wat er niet bij past en ook niet klinkt als hij zo hoog gaat. ik denk ik zeg het ffe:P

edit midi file klopt wel
als je de bass precies het zelfde wil hebben kopieer je de onderste bass tonen van je melo, en plak je die in je bass synth (hydra, junglist, of wat je ook gebruikt)
op die manier heb je altijd de goede tonen

@ Dj Kanuzo , klinkt wel goed , toevallig met microtonic gemaakt ?

:erm:nee,

hydra en microtonic zijn niet de enige Drum vst's op deze planeet...

@ joeyjoey

je midi file klopt dan ook niet echt wand bij scrap attack na de eerste 4 maten gaat de bass pitch omlaag, en in jou geval schiet hij omhoog. wat er niet bij past en ook niet klinkt als hij zo hoog gaat. ik denk ik zeg het ffe:P

edit midi file klopt wel
als je de bass precies het zelfde wil hebben kopieer je de onderste bass tonen van je melo, en plak je die in je bass synth (hydra, junglist, of wat je ook gebruikt)
op die manier heb je altijd de goede tonen

Had ik gedaan..

En kanuzo , heb ik ook nooit gezegt ..

Vroeg het me gewoon af omdat het een beetje zoals microtonic klinkt..8~ :doei:

Had van iemand feedback gekregen dat ik meer distortion in mijn bass moest doen. Dat heb ik nu dus gedaan, is die zo dan goed? :)

Attachments

• VWZ.mp3
    399,3 KB · Bekeken: 111
Denk dat je basis niet helemaal goed is, je bassdrum gaat van whoomp whoomp whoomp, hoort hol.. Laat hem eens dreunen, hij drukt meer als het ware !

Ik heb nog maar eens lopen sleutelen, maar nu heb ik een probleempje, als mn punch. lager gaat met de melodie mee, wordt ie veeeel minder krachtig, nu hoort dit ook wel een beetje zo, maar is er iets wat ik hier aan kan doen?
Zal vanavond wel ff stukje uploaden om te laten horen, kan nu ff niet.

Punch hoef je niet mee te pitchen , enkel je bass. ;)

Back