Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Kanuzo

Klinkt niet slecht, maar misschien iets meer punch. Oppie Toppie :)

Ben met een track bezig en heb wat feedback op de kick en stukje melo van de 2e climax (voor de rest niks speciaals, geen belangrijke elementen alleen een kick en een melo).

thnx, :)

dat stukje klinkt wel goed , aparte kick eigen draai aan gegeven, creatief,

alleen staat je lead te zacht denk ik. :okdan:

@ Kanuzo: klinkt goed.. kraakt/distort wel erg, persoonlijk zou ik dat iets minder doen..
@bassbounderz : Nice! :okdan: misschien ieeetsjte meer laag, maar dat is pietluttig klinkt echt top!

heb zelf ook (met dank aan de tip van homeboy) een kick gemaakt. Reacties welkom 8~
(gaat alleen ff om de kick, niet om het geluid)

Alleen het transponeren klinkt nog niet (dus dat zit er ook nog niet in) maar daar wordt aan gewerkt!

Attachments

• hollebollekick1.mp3
    875,8 KB · Bekeken: 104
@kanuzo, mag wel wat meer tik/kick in je kick, mis nog een beetje attack zeg maar.
@bazzpounderz, lekker, ik zou er niks meer aan veranderen qua kick. Je melodie mag misschien iets meer body hebben maar dat ligt ook aan het arangement.

@Bass-v, als je hier nou een dikke reversed bass achter zet heb je zo een leuk early nummer volgens mij.

@kanuzo, mag wel wat meer tik/kick in je kick, mis nog een beetje attack zeg maar.
@bazzpounderz, lekker, ik zou er niks meer aan veranderen qua kick. Je melodie mag misschien iets meer body hebben maar dat ligt ook aan het arangement.

@Bass-v, als je hier nou een dikke reversed bass achter zet heb je zo een leuk early nummer volgens mij.

meer attack geeft toch juist een fade in effect ;)

meer attack geeft toch juist een fade in effect ;)
Ik bedoel ook eigelijk meer attack in de zin van een attack kick, dus meer tok.

Lopen al weken te sleutelen inmiddels aan dezelfde kick en wou toch ff het resultaat met jullie delen.

Melo is gejat van stage is our home

Attachments

• SIOH kick.mp3
    2 MB · Bekeken: 111

Lopen al weken te sleutelen inmiddels aan dezelfde kick en wou toch ff het resultaat met jullie delen.

de lead klinkt erg vals met de kick ( of andersom ) overigens hoor ik een een frequentie die er volgensmij niet in hoort. als de kick pitched
Groetjes:okdan:

de lead klinkt erg vals met de kick ( of andersom ) overigens hoor ik een een frequentie die er volgensmij niet in hoort. als de kick pitched
Groetjes:okdan:

hmm, zou niet moeten, ze zitten gewoon op de zelfde toonhoogte (noot) melo begint op G# en kick ook en daarna naar D# klopt ook. strange....

Welke freq bedoel je precies? Die lage van de kick of wat anders?

ik weet nie wat het is maar het klopt helemaal niet er zit niks in wat mooi is om het zo maar evn te zeggen ik zou zeggen kick weggooien en gewoon opnieuw beginnen want denk gewoon dat je je kick zelf vals heb gemaakt weet niet wat je ervoor hebt gebruikt

ik weet nie wat het is maar het klopt helemaal niet er zit niks in wat mooi is om het zo maar evn te zeggen ik zou zeggen kick weggooien en gewoon opnieuw beginnen want denk gewoon dat je je kick zelf vals heb gemaakt weet niet wat je ervoor hebt gebruikt
Ik gebruik rp-predator voor alles behalve dbx voor de tok.
+shitload aan distortion en filters etc...
Vond deze kick toch aardig gelukt eerlijk gezegd, vergeleken met wat het eerst was, kijk maar eens terug ergens 1 jaar geleden op dit topic:P Misschien dattie in combinatie met de synth of melodie niet lekker valt ofzo want zo zonder melo klinkt ie hier goed.
Kun je misschien uitleggen wat je er niet mooi aan vind dan? (kan ik mezelf weer verbeteren:P)
Maar ga sowieso wel ff kijken wat ik anders kan doen dan.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik rp-predator voor alles behalve dbx voor de tok.
+shitload aan distortion en filters etc...
Vond deze kick toch aardig gelukt eerlijk gezegd, vergeleken met wat het eerst was, kijk maar eens terug ergens 1 jaar geleden op dit topic:P Misschien dattie in combinatie met de synth of melodie niet lekker valt ofzo want zo zonder melo klinkt ie hier goed.
Kun je misschien uitleggen wat je er niet mooi aan vind dan? (kan ik mezelf weer verbeteren:P)
Maar ga sowieso wel ff kijken wat ik anders kan doen dan.

plaats um hier dan zonder melo , horen hoe die dan klinkt .. ? :okdan:

ff wat gefixt wat vinden jullie ervan snel geprutst

Attachments

• Hrd..mp3
    498 KB · Bekeken: 112
klinkt goed Kanuzo! Vooral die tweede!

vraagje: Hoe regel je de frequentie van je distortion? (weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
Heb namelijk vaak dat mijn "kraak" teveel zoemt ipv echt kraakt..

Probeer eens een digitale kick of een combinatie van meerdere (deze kan je transformen) en als constante gebruik je een 909 analoog op de achtergrond (kicks zijn dan soeihard, diep en bewerkbaar)

klinkt goed Kanuzo! Vooral die tweede!

vraagje: Hoe regel je de frequentie van je distortion? (weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
Heb namelijk vaak dat mijn "kraak" teveel zoemt ipv echt kraakt..

de lage weg filteren en hoge ook een klein beetje, spelen met verschillende distortions :) succes:okdan:

plaats um hier dan zonder melo , horen hoe die dan klinkt .. ? :okdan:
Oke hier dus een stukje "droge" kick. 1e stuk niet gepitcht, 2e wel.

@ kanuzo, 2e is zeker lekker, mooie snippet zo ik wat mee doen als ik jou was.

Attachments

• Kick droog.mp3
    1.002,2 KB · Bekeken: 105
@ Basiq,

Klinkt al stukken beter, enigste wat ik op kan merken is: Meer Punch :)

@ Kanuzo,

Hij kraakt goed, maar niet bepaald helder misschien meer de hoge tonen eq'en ?

2 Nieuwe kicks voor een nieuwe track van m'n duo. (nustyle kick is nog niet af maar tis een beginnetje :))

Attachments

• New OE Project(1).mp3
    564,4 KB · Bekeken: 103
Laatst gewijzigd:
@ Basiq,

Klinkt al stukken beter, enigste wat ik op kan merken is: Meer Punch :)

@ Kanuzo,

Hij kraakt goed, maar niet bepaald helder misschien meer de hoge tonen eq'en ?

2 Nieuwe kicks voor een nieuwe track van m'n duo. (nustyle kick is nog niet af maar tis een beginnetje :))

vind vooral de kick bij het bgin het beste

thnx jongens,

Ga ff werken aan die punch dan:)
1e vind ik zelf beter maar t probleem is dat als ik die toon/klank wil hebben met de tracking aan (ofterwijl hij blijft niet op 1 toon) op de osc semi, nou dat lukt dus niet. Krijg niet exact hetzelfde in ieder geval.
Anyway, ik blijf gewoon proberen!

Back