Varierende Hardstyle Bassdrum

Nieuw snippetje waar misschien iets groots meegedaan gaat worden 8~
Klinkt lekker!! die bass klinkt ook mooi helder(pitched mooi)

Ben benieuwd of Homeboy en Sytam iets kunnen zeggen over het sublaag, wat toch wel vaak een issue is.

Persoonlijk wordt ik er wel vrolijk van als die Kick er in een keer in klapt i.p.v. in fade. Maar ik ga er van uit dat je daar bewust voor gekozen hebt en dat dus niet wilt veranderen. ;)

Laatst gewijzigd:
@druiloor #(zeer) kritisch mode ON# :klinkt best ok maar ik word er niet echt warm van (niet mijn style). Technisch klinkt het behoorlijk, maar voor de rest vind ik het "zo zo". Niet pakkend en weinig origineel. Tegenover vorige tracks zie ik weinig nieuws (kort door de bocht: dus weinig vooruitgang). No offense maar probeer eens wat nieuws (zal de leercurve door het dak heen schieten). Overigens ben je nog steeds een van de beste jongetjes uit de klas en ik bedoel dit dus ook motiverend, niet denigrerend. #(zeer) kritisch mode OFF#

@kanuzo: defense, defense ;) lijkt mij dus logisch om 1. de maximizer eraf te halen (wanneer je niet weethoe je ermee om moet gaan) 2. met mate deze te gebruiken (wanneer je enigszins begrijp welk middel, welk doel dient)

ik neem btw aan dat je afmixen bedoelt ipv masteren. Daarmee bereik je namelijk al een hoop. Wat Huisman al zegt: het lijkt me zeer IRRI als mijn synth, of wat dan ook eigenlijk, wordt weggedrukt. Nog belangrijker is dat het niet je werkelijke mix weergeeft.

Simpele oplossing: vraag je maar of mensen hun boxen even wat harder zetten..

Inhoudelijk over je stukje wat nog niet is gezegd: je synth is schel, futloos en dun. Je kick heeft weinig bass, teveel distortion (of mid/hoog) maw hij knalt niet.

Dit waren mijn (zeer) kritische noten. Mocht je nou denken: "@#$@#$@#$@, lul" en wil de ramen van mijn auto ingooien.......... Jammer joh, ik heb geen auto meer.

Welterusten:z

HAHAHAHA GEWELDIG! Comment van het jaar als je het aan mij vraagt,
Auto totaal los gereden?

Goedenavond :doei:

@BP

Ik neem aan dat dit nog in kinderschoentjes staat, je kick klinkt zeker niet verkeerd, pitcht lekker, is gewoon clean en netjes. Hij mag wel wat meer (JAWEL) sublaag hebben, maar daar maak ik mij geen zorgen over haha
Ben wel benieuwd hoe de resonantie is van je sub als je hem flink compressed aangezien je een hele schone punch hebt die je zo wilt houden toch ? Je kick klinkt lekker, net of je met een natte krant op een regenton zit te meppen :D

Je synth mag wel meer geboost worden, hoort nog een beetje dof in hogere frequenties. Benieuwd naar vedere vordering..

Ik heb trouwens ook een nieuwe snip gemaakt, maar die heb ik in "Hét algemeen hardstyleproducer topic" gedropt.
Als iemand tijd heeft om die eens te beluisteren en te bekritiseren zou dat erg op prijs gesteld worden. :D

@ Kanuzo, dank dank :P

@ BP: Zoals Phye al aangeeft is de sublaag weinig krachtig. Ik vind deze ook niet lekker aansluiten op de punch. Waarschijnlijk als je sublaag iets meer body krijgt en misschien resoneert met mid/hoog klinkt hij al een stuk beter. :D

verder, zoals Huisman al aangeeft, je synth iets hoger eq-en. En de kick die er op 0:19 inKNALT iets zachter zetten en misschien wat compressen.

Ja ik zei daar wel iets over sublaag, maar heb er zelf totaal geen kaas van gegeten. bij hoeveel Hz moet de piek liggen? tussen 40- 60hz of een breder frequentie bereik? Of is daar al een topic aan gewijd? Heb even in het "Hoe creeeren jullie de subbass" gekeken naar een post van Stekke.

Hierbij twee kale dingetje om te weten of dit sublaag is.

Eerste is gewoon kaal 3xOsc 1xSinus 1xZaagtand 1xSinus

Tweede is met een Low Pass Filter op 60 hz, volgens mij (als je de monitors hebt voor het laag) moet je deze wel voelen. Ik heb slechts een hobbybob koptelefoon van Skullcandy.

Overigens, mogen jullie ook gewoon zeggen: "Koop eerst fatsoenlijk monitors, voordat je probeert een goed geluid te maken!"

Ik heb namelijk nu geen idee of ik wel kan horen waar ik mee bezig ben.

Hier zit dus geen punch in, gaat hem gewoon even om of ik goed begrijp wat er met sublaag bedoeld wordt.

Attachments

• isditsublaag_kaal.mp3
    153,1 KB · Bekeken: 99
  • isditsublaag_LPF_60hz.mp3
    153,1 KB · Bekeken: 100
Phye, de tweede, die met LPF is de sublaag. Vaak gebruik ik tot ong. 100hz als sublaag. Piek is per kick (lees: toonhoogte en gewenst effect) verschillend. Meestal zet ik dan een sidechain op punch-sublaag. Compressie, enz.

Maar ook hiervoor geldt: er is geen vaste formule om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. Er leiden emer wegen naar Rome.

it's all about trial and error!

Meestal worden frequenties gebruikt tussen de 50 en 60 Hz voor de sub dacht ik ergens gelezen te hebben.. Voor HS dan hé..!

Beetje geknoei, maar heb de kick nu gelayerd, met een (ge-emuleerde) combi 808 en 909 punch door Ohmicide die met een peak controller (zonder hem te muten) een compressor aanstuurt (side chain) op de bass met daaronder nog een laag bass met de LPF op 75 Hz, en zacht standaard snare-tje loopt mee. Die bass op de side chain is eventueel ook nog wel redelijk te pitchen.

Ben benieuwd of dit bij jullie over komt als brei of enigszins acceptabel.

Het nadeel is alleen dat ik op de master nu een EQ heb gezet, wat dus eventueel ander geluid meteen zal verkloten. Behalve als ik dit sample natuurlijk. Wat misschien toch wel nodig is om het geheel wat op te schonen.

Bij voorbaat dank voor de kritiek ;)

Attachments

• sublaag_gelayerd.mp3
    293,9 KB · Bekeken: 105

Hmm, dat is onverwachts. Bij mij in de auto zoomt (resoneert) het alle kanten op. Klinkt dus als een brei.

Tips om het geluid wat strakker te krijgen of toch die laag met LPF op 75hz er onderuit halen?

Heb hem liever zo als die van BP :D maar misschien gaat dat nog een beetje boven mijn pet...

is iets niet helemaal goed gegaan denk ik.. Maar komt ie nog een x. Ik heb je snip niet gehoord want zit momenteel op mijn aaifoon te checken. Een tip kan ik je wel geven daarintegen, haal die EQ van je master af. Maak een group channel, route daar je kick naartoe, en dan kan je de group channel voorzien van alle benodigde FX zonder de master te beïnvloeden. Zal het vanavond als ik thuis ben ff beluisteren en wat feedback proberen te geven. Peace

@ Phye

Ik ben zo vrij geweest om je bass door Cubase te halen..

Allereerst heb ik de file in mono gezet.

Je mist behoorlijk wat boventonen:

Wat ik even snel gedaan heb is eerst een EQ.

500Hz +5dB en 1800Hz +9dB (high shelf).

Daarna een distortion (Camelphat) en weer een EQ er achter.

Ik heb een punch gelayered en jouw bass laten ducken daarop (sidechain).

Beide kanalen naar een Group channel geroute en daar lichte compressie en wat EQ.

Het resultaat is nog niet denderend hoor, maar voor jou misschien een duw in de goede richting.

Attachments

• SF bass.mp3
    251,9 KB · Bekeken: 92
Hey thnx :D dat je de tijd erin hebt gestoken! Moet even kijken of ik jouw aanpassingen kan na doen in FL met name het routen naar een group channel. Dat zal wel super easy zijn(maar moet het even vinden). edit: heb 't al gevonden.

Ik heb wel het gevoel dat nu alle bas (lees sub laag) eruit is. Lijkt wat meer op een tom. Ik check het vanavond even in de auto. Zit nu met oordoppen in :P

Ik merk inderdaad als ik mij ga focussen op het laag dat ik mijn hoog verlies. Aan de andere kant ben ik ook bang dat dat hoog later in de mix weer in de weg gaat zitten. Echter moet ik het eerst proberen omdat te bevestigen ;)

Hey thnx :D dat je de tijd erin hebt gestoken! Moet even kijken of ik jouw aanpassingen kan na doen in FL met name het routen naar een group channel. Dat zal wel super easy zijn(maar moet het even vinden).

Ik heb wel het gevoel dat nu alle bas (lees sub laag) eruit is. Lijkt wat meer op een tom. Ik check het vanavond even in de auto. Zit nu met oordoppen in :P

Ik merk inderdaad als ik mij ga focussen op het laag dat ik mijn hoog verlies. Aan de andere kant ben ik ook bang dat dat hoog later in de mix weer in de weg gaat zitten. Echter moet ik het eerst proberen omdat te bevestigen ;)

Dat klopt, bass is er zeker uit, die van jou is useless in een track..
Zo moet je eigenlijk beginnen met een bass, de klank goed zien te krijgen, bass toevoegen kan altijd nog :)

Wijze les: Je kunt geen +30dB bass in je EQ toevoegen en verwachten dat ie 'lekker ramt' :)

Wijze les: Je kunt geen +30dB bass in je EQ toevoegen en verwachten dat ie 'lekker ramt' :)

Dat was ook niet helemaal de opzet. Maar het kan goed zijn dat ik dat ook heb gedaan. Is ook wel lastig als je geen synth lead hebt ofzo als referentie.

Hoe werkt het eigenlijk met het optellen van geluiden. Stel ik heb een twee geluiden die een piek volume hebben rond de 70hz. Wordt dat dan gewoon bij elkaar opgeteld, m.a.w. even gechargeerd, als ik 10 dezelfde geluiden naast elkaar zet, klapt vanzelf de dB meter in het rood. Of vult geluid aan?

In andere topics over EQ'en wordt er namelijk aangehaald dat je alle freq's weg moet draaien die niet nodig zijn voor het geluid dat je hebt. Omdat het elkaar dan in de weg gaat zitten. Maar is het zo simpel? dat je dus ieder geluid een eigen frequentie bereik geeft? en dus de rest wegdraait? Dat lijkt me namelijk knap lastig en volgens mij kan het niet zo lineair werken.

Back