Varierende Hardstyle Bassdrum

ik heb zo lang niks van me laten horen

hier een kickje voor jullie
jij moet ook niks van je laten horen in dit topic..;)
je doet het zeer goed in het hardcore kicks topic dus ga daar maar verder:D

eindelijk iets wat er op lijkt toch?

alle comments zijn welkom!:D

Attachments

• kikker.mp3
    322,7 KB · Bekeken: 71
weer een stukje geprobeerd
wel wat last van latency door de ti icm fl studio helaas

Attachments

• hardstylez.mp3
    669,9 KB · Bekeken: 72
Was een beetje aan het spelen met me VIRUS TI *D
Het klinkt een beetje als toneshifterz, hoewel de kick =)

Attachments

• Reviberz intro test33.mp3
    484,8 KB · Bekeken: 70
Zo ik denk dat ik ook maar eens een (beschamende) eerste poging ga wagen door hier wat neer te zetten. Hoewel dit het resultaat is van een poging of 10 verdeelt over 3-4 middagen in het afgelopen half jaar en mijn enigste produceerervaring is, zou je toch wel in een hele verre verte er iets van een kick in kunnen herkennen (hoop ik)...

Ik moet zeggen dat het erg leuk is om te doen maar wel heel frustrerend omdat je in de wilde weg maar zit te knoeien en niet echt weet waar je naar toe moet (Naja wel het eindresultaat maar daar zit ik nog een wereldreis vandaan). En helaas ligt het boek Hardstyle kicks voor dummies nog niet in de winkel.

Nu snap ik dat er hier heel veel beginners tot treurens toe gaan vragen om feedback, maar een klein duwtje verder zou ik op zich wel (heel erg) op prijs stellen ;)

Attachments

• T17.mp3
    282,2 KB · Bekeken: 71
@JRD
Heerlijke kick, klinkt proffesioneel, als je dat al niet bent ;)

@D-joriz
Ik vind je kick iets missen, weet niet precies wat, tok klinkt beetje raar.

@MartijnB
Er mag wel wat meer laag in je kick, klinkt voor de rest oké.

@JRD
Heerlijke kick, klinkt proffesioneel, als je dat al niet bent ;)

@D-joriz
Ik vind je kick iets missen, weet niet precies wat, tok klinkt beetje raar.

@MartijnB
Er mag wel wat meer laag in je kick, klinkt voor de rest oké.

Eens kijken of daar wat aan valt te doen :) Het zal wss ook niet helpen dat ik geen monitors heb.

@d-joriz; mis toch echt wel een dikke punch in je kicks hoor. Verder klinkt ie niet verkeerd.

@JRD: gewoon goed! Niks meer aan doen.

@martijnb: Laag inderdaad, maar ook mag ie voor moderne hardstyle wel wat meer oversturen vind ik. Dit is toch een redelijk 'early' geluid.

Sinds lange tijd maar eens weer met de Virus gespeeld....

Attachments

• NCEsc01.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
@ alle comments op mijn laatste stukje.
ik sta er van te kijken dat er niet meer negative coments zijn gekomen ,het is een kick die ik uit de virus heb gehaald en vervolgens gesampled dus het is 1 laag wel fx erop buiten de dist van de ti:D
ik blijf het lastig vinden.. respect voor de mensen die een mooie kicklijn kunnen bouwen:halleluja
ik denk dat ik zeker in de buurt kom steeds maar ik mis een belangrijke stap steeds heb ik het vermoeden,mischien kan iemand me dat ooit eens uitleggen in real life want via letters en cijfers leren blijk ik al jaren niet uit te blinken ,aldus mijn leraren van vroeger:P

Ik heb ook weer eens wat gemaakt.
Niet pitchbare hardstyle kicks gaat me nu goed af dus daarom een echte pitchkick dit keer :)
Ben er best tevreden over maar kan waarschijnlijk altijd beter.

En aangezien we hier zijn om mekaar te helpen zal ik ff vertellen hoe ie opgebouwd is:P

Basis is elke keer dezelfde sinewave met pitch envelope uit de predator.

- sub: bp filter>>amp simulator>> eq>>eq>>waves rbass>>compressor
- punch: lp filter>>amp simulator>> eq>>eq>>camelphat>>compressor
- extra punch: sample van dezelfde punch>>eq met veel lowpass>>compressor
- kraak/distortion: lp filter>>eq>>eq>>ohmicide>>camelphat>>lp filter>>compressor

Alles naar 1 groepskanaal en daar nog een keer eq>>ohmicide>>klein beetje filterdistortion>>compressor

Oja melodie is ff gejat van bring the funk

Attachments

• funk pitch 1-06.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 82
Back