Varierende Hardstyle Bassdrum

Bioweapon kick

Bioweapon kick

Na een lange tijd niks meer gedan te hebben ben ik vandaag bezig geweest met een bioweapon kick wat ik tegen kwam

Natuurlijk is de kick een stuk beter als de mijne

Verder denk ik dat de kick die je in het filmpje hoord is gebruikt voor de track dead of night

dat is eigenlijk ook de sound waar ik naar toe wil hier onder mijn basis kick daar zou het zover ik weet mee moeten lukken

Attachments

• 003.wav
    284,6 KB · Bekeken: 78
Test2, mischien staat de kick iets te hard tegenover de lead maar dan is hij iig goed hoorbaar :P (btw, niet mijn lead! gejat van GHF)
Hmm.. Ik vind hem goed klinken hoor. Iets zachter klinkt ie denk ik wel wat beter, zoals je zelf al aangeeft. En die fx kick, ik ga met jouw uitleg ook eens mee aan de slag! :D

Heb zelf de kick van mij -die ik gisteren gepost heb- even opnieuw gesampled, opnieuw gepitched en in de sampler gehangen (zodat ik ermee kan werken in de pianol roll). Ik had iets téveel laag geboost, waardoor de melodie en de kick niet echt lekker samen klinken.
Nu ben ik weer opnieuw aan de slag gegaan met het basis geluid, en daarmee wat proberen iets voor elkaar te krijgen.
Zelf vind ik de kick een stuk beter klinken als ik hem gewoon op m`n midi keyboard aansla, dan wanneer 'ie bij een melodie zit. Beetje vreemd, haha.

Anyway, feedback is van harte welkom! Denk dat het een mooi doel is om aan het einde van dit jaar een goede hardstyle kick klaar te hebben. Alle kleine beetjes feedback helpen, dus: Brand maar los! :D

Attachments

• Testkick23.mp3
    2 MB · Bekeken: 90
Kev, de kick is zo vals als wat. Luister eens goed naar de noten. Verder zou ik de decay van de kick omhoog draaien zodat hij niet te kort is. Verder goed EQen zal bij jou kick belangrijk zijn, zet eens een piekje rond de 500 hz. Verder moet de lead harder. En hij is me nog te slap maarja daar is dit topic eigenlijk niet voor. (:

-----------------

Ik heb een tijdje niet meer geproduced, maar ik had er wel weer zin in dus heb ik even een kickje gemaakt, wat vinden jullie ervan?

Attachments

• Kick0045.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Kev, de kick is zo vals als wat. Luister eens goed naar de noten. Verder zou ik de decay van de kick omhoog draaien zodat hij niet te kort is. Verder goed EQen zal bij jou kick belangrijk zijn, zet eens een piekje rond de 500 hz. Verder moet de lead harder. En hij is me nog te slap maarja daar is dit forum eigenlijk niet voor. (:
Vals als in de zin dat de kick niet goed meepitched op de melodie? Ik heb daar juist precies de tip die eerder in dit topic is genoemd gebruikt: Volg de lage tonen van de melodie ;)

Ik weet dat de lead nog niet lekker is. Is volgens mij gewoon een preset. Het ging mij ook meer om de kick zelf, dan om de lead. Ik ga eens kijken naar de decay en de EQ'ing. Thanks!

Het gaat ook om de juiste verhouding, veel eq'en, proberen etc. Door vallen en opstaan ben ik ook wijzer geworden en het heeft mij echt bijna een jaar gekost om een 'echte', 'fatsoenlijke' hardstyle kick te maken, waarvan ik zelf ook zoiets had 'dit is vet!' Kan het helaas niet goed uitleggen, maar regelmatig kickjes posten hier en feedback vragen helpt ook enorm :P

Ohmicide Is ook een kwestie van veel proberen en draaien aan die knoppen. Wat je kan doen om die ruis eruit te halen is de gate aan het begin van je filterband gebruiken, even spelen met de treshold totdat ie 'clean klinkt. En dit dan per band doen. Ook is het hier zo dat je vooral niet teveel die gain van je band open moet draaien.
Ik begrijp je wel hoor, in het begin had ik ook wel een beetje moeite met hem onder de knie te krijgen maar als je hem eenmaal snapt kun je er echt vette dingen mee doen.
Oja, ik gebruik 'm trouwens nooit aan begin van mn effectenketting, altijd later.

@joeyjoey: Thnx :D Ga eens ff spelen met wat kamelenvet!

Ik denk dat ik nu ongeveer half jaar 3 kwart jaar ook al bezig ben met kick maken:O:p maar wat bedoelde je met laagjes maken punches ofzow?Jaaa ik vindt dit egt een leuke forum:D

Ohmicide ik ga het proberen maar bedoel je met (en dit dan per band doen)bedoel je ermee zeg maar steeds Ohmicide opnieuw toevoegen in je mixer?

Egt altijd later?, sommige doen het altijd bovenaan?maar als je hem later doet dan wordt je kick ook veel sachter enzo,maar dat is ook belangerijk pfff volgorde in je mixer

Dan zal hij wel niet vals zijn, maar er is iets wat niet lekker klinkt, het zit elkaar gewoon in de weg

@fanjus, nee ik zou hem ook echt niet voor aan doen, het harder maken kan altijd nog, dat moet geen probleem zijn.

@syco hahahaha, ja ik denk eigenlijk ook dat hij vals is. Nog maar eens even goed kijken kev!

Ik denk dat ik nu ongeveer half jaar 3 kwart jaar ook al bezig ben met kick maken:O:p maar wat bedoelde je met laagjes maken punches ofzow?Jaaa ik vindt dit egt een leuke forum:D

Ohmicide ik ga het proberen maar bedoel je met (en dit dan per band doen)bedoel je ermee zeg maar steeds Ohmicide opnieuw toevoegen in je mixer?

Egt altijd later?, sommige doen het altijd bovenaan?maar als je hem later doet dan wordt je kick ook veel sachter enzo,maar dat is ook belangerijk pfff volgorde in je mixer
Laagjes bedoel ik mee: punch, sub en kraak/tail op verschillende kanalen, met verschillende eq, distortion etc. Eventueel meer, maar dit is dus niet altijd goed. Probeer hier dan wel altijd dezelfde basis sample voor te gebruiken, dit creëert eenheid in je kick, dan hangt ie niet van losse onderdelen aan elkaar zeg maar.

Bij die ohmicide bedoel ik; per distortion band (je hebt er 4) op je ohmicide heb je die noisegate, naast je shape staan. Daarvan de treshold instellen zodat ie niet meer ruist.

Volgorde is héél belangrijk, je klank wordt totaal anders als je eerst gaat eq'en en dan distortion of andersom. Dat geld voor alle effecten die je gebruikt.
Maar, zoals bioweapon al aangeeft in het filmpje hierboven, bestaat er helaas geen trukje ofzo om een goeie hardstyle kick te maken. Ik dacht zelf overigens vroeger van wel, maar ben er dus achter gekomen dat het echt een kwestie van veel proberen is. En als je eenmaal de juiste 'swing' te pakken hebt gaat het steeds beter en sneller.

Pff, nou klink ik echt als een enorme expert ofzo :$ Ook ik ben maar een amateur die veel geprobeerd heeft.

Zal eens kijken of ik wat van mezelf kan posten, maar ben nogal druk met het defqon anthem :P

Veel dingen zijn makkelijker dan iedereen denkt.
Daar ben ik in de afgelopen maanden achter gekomen.

Basiq: Volgorde is héél belangrijk, je klank wordt totaal anders als je eerst gaat eq'en en dan distortion of andersom

Ik gooi er zowiezo altijd eerst een EQ op voordat ik iets ga distorten.
Bij leads, kicks, FX geluiden etc etc.

Maar, zoals bioweapon al aangeeft in het filmpje hierboven, bestaat er helaas geen trukje ofzo om een goeie hardstyle kick te maken. Ik dacht zelf overigens vroeger van wel, maar ben er dus achter gekomen dat het echt een kwestie van veel proberen is. En als je eenmaal de juiste 'swing' te pakken hebt gaat het steeds beter en sneller.

Er zijn toch wel dingen waar je rekening mee moet houden, bijvoorbeeld welke frequenties nou een lekkere rol geven.
(p.s ligt er wel aan hoe stevig je distortion is)

en kicks... tja blijft toch één van de moeilijkste dingen in hardstyle.

Laagjes bedoel ik mee: punch, sub en kraak/tail op verschillende kanalen, met verschillende eq, distortion etc. Eventueel meer, maar dit is dus niet altijd goed. Probeer hier dan wel altijd dezelfde basis sample voor te gebruiken, dit creëert eenheid in je kick, dan hangt ie niet van losse onderdelen aan elkaar zeg maar.

Bij die ohmicide bedoel ik; per distortion band (je hebt er 4) op je ohmicide heb je die noisegate, naast je shape staan. Daarvan de treshold instellen zodat ie niet meer ruist.

Volgorde is héél belangrijk, je klank wordt totaal anders als je eerst gaat eq'en en dan distortion of andersom. Dat geld voor alle effecten die je gebruikt.

Pff, nou klink ik echt als een enorme expert ofzo :$ Ook ik ben maar een amateur die veel geprobeerd heeft.

Zal eens kijken of ik wat van mezelf kan posten, maar ben nogal druk met het defqon anthem :P

Okee k snap nu wat je bedoelt met laagjes,ja meestal Sub doe ik meestal niet omdat weinig verandering in komt,Tail moet ik nog leren heb ik ook nog niet,
Punch leer ik nog te maken langzaam wordt ik er beter in,ja kraak pfff alles is wel een egdoetje kraak is gewoon de kick zelf,delzefdebasis sample zoals een punch?soms verander ik die wel,maar ik gebruik nooit een afegemaakte kick sample ik doe altijd vanuit de plugin,

Ik zit nu effe te kutte k zie dat ik dan treshold omhoog moet doen maar ik krijg nu nog steeds dat geruis als ik de Gain omhoog doe,Ik stuur anders wel effe snel wat ik gemaakt heb en wat weer probleem is

Jaa je moet egt precies de goeie variatie hebben moet je effe doorhebben met de volgorde,Hahahaha :P

Hoever ben je al op de defqon anthem?

Attachments

• demo-prf.mp3
    67,9 KB · Bekeken: 68
@syco hahahaha, ja ik denk eigenlijk ook dat hij vals is. Nog maar eens even goed kijken kev!
Dan nogmaals de vraag: Vals als in, het pitchen van de kick loopt niet gelijk met de melodie of is de toon van de kick ansich vals?
Als de "toonhoogtes" van de kick niet goed zijn, is het een kwestie van goed luisteren en de piano roll veranderen.
Als het hele geluid van de kick vals is, dan moet er natuurlijk veel meer gebeuren!

@thebasspounderz: Ja klopt wel, ik doe eigenlijk ook altijd standaard als 1e effect een waves 8 band parametrische eq erop. Uiteraard is het geen random werk ofzo, alleen wat ik wil zeggen is, het is niet zo dat als je een bepaalde volgorde van effecten met de instellingen zus en zo neerzet, je gelijk een goeie kick krijgt.
En idd, heb blijft moeilijk die kicks, hardcore kicks zijn een stuk makkelijker bijvoorbeeld. Maar dat vind ik niet leuk om te maken :P

@fanjus: Je kunt inderdaad vanuit je plugin sampelen (welke als ik vragen mag?) Maar dan nog, gebruik dezelfde sample voor zowel sub, punch en kraak (om verwarring te voorkomen, dit wordt ook wel tail of distortion gedeelte genoemd. Het is gewoon het deel van de kick wat overstuurd klinkt).

Je bent al aardig op weg, deze kick moet je dus gaan eq'en en filteren. Daarnaast dus echt een punch en sublaag aan toevoegen.
check ff deze: tutorial. Hier wordt een hoop uitgelegd, erg goede tutorial :)

Defqon anthem, de basis staat, nu ben ik bezig met finetuning, edits, variatie en fxjes toevoegen. Dan mixen en masteren :P (en nee ik ga hem (nog) niet delen hier want hij wordt echt VET! :P)

Er komen weer steeds beter kicks voorbij hier 8~
Na een lange pauze ook maar ff Reason opgestart:

Attachments

• ijustcantstop.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 70
@garuve: je sound is nice! Alleen zou ik hem nog wat eq'en. Vooral rond de 200-400hz, is erg aanwezig, vind ik niet zo mooi :P
Als ie pitch, de laatste 4 tellen van je melodie al ie omhoog gaat, komt er een soort raar tok geluidje bij je kick. Zou ik nog ff naar kijken.

Ik zou ook enkele frequenties cutten. De kick zal netter klinken en er zal meer iets meer 'drive' in zitten. Ik weet niet echt hoe je dat omschrijft, maar door te op goeie plaatsen te cutten lijkt een bass meer te pompen en is ie zo statisch niet.

@thebasspounderz: Ja klopt wel, ik doe eigenlijk ook altijd standaard als 1e effect een waves 8 band parametrische eq erop. Uiteraard is het geen random werk ofzo, alleen wat ik wil zeggen is, het is niet zo dat als je een bepaalde volgorde van effecten met de instellingen zus en zo neerzet, je gelijk een goeie kick krijgt.
En idd, heb blijft moeilijk die kicks, hardcore kicks zijn een stuk makkelijker bijvoorbeeld. Maar dat vind ik niet leuk om te maken :P

@fanjus: Je kunt inderdaad vanuit je plugin sampelen (welke als ik vragen mag?) Maar dan nog, gebruik dezelfde sample voor zowel sub, punch en kraak (om verwarring te voorkomen, dit wordt ook wel tail of distortion gedeelte genoemd. Het is gewoon het deel van de kick wat overstuurd klinkt).

Je bent al aardig op weg, deze kick moet je dus gaan eq'en en filteren. Daarnaast dus echt een punch en sublaag aan toevoegen.
check ff deze: YouTube - ‪Hardstyle kick tutorial by Yhimself - on FL Studio using 3xOsc‬‏ tutorial. Hier wordt een hoop uitgelegd, erg goede tutorial :)

Defqon anthem, de basis staat, nu ben ik bezig met finetuning, edits, variatie en fxjes toevoegen. Dan mixen en masteren :P (en nee ik ga hem (nog) niet delen hier want hij wordt echt VET! :P)

Ik werk nu momenteel veel met hydra ,maar je kan inprecipe alles tog sampelen?
dus dat deel wat overstuurd klinkt moet je eruit knippen?

Ik heb dat filmpje gekeken ,hij maakt dus een punch en aleen een Sub laag eronder, k vindt dat de punch en de sub wel goed op elkaar passen, k zou aleen zelf geen reverb op een punch doen,en wat ook chill is wat ie doet die sub is hard en hij doet bij de pitch met decay ,zodat als ie ebvoorbeeld de kick stopt dat die bas bevoorbeeld niet helemaal doorloopt,

Ben benieuwd:p is er ook een forum met Defqon anthem?Hahaha ik wou hem juist hooren:p

@fanjus: uiteraard kun je alles sampelen, gewoon je kick uit hydra (is een goeie plugin voor hardstyle trouwen exporteren als .wav En opnieuw Laden in je sequencer als audio spoor. Nu verder gaan bewerken en pitchen.

Je Moet niet je overstuurde stuk eruit knippen nee. Wat de truk is, is hem eerst oversturen (mag best heftig) en dan aan de slag met eq en filters (vooral bandpass filters, met veel resonantie).

Neem dat filmpje niet letterlijk over, maar ontwikkel je eigen manier en sound. Dit is slechts een manier om het te doen, uiteraard zijn er veel meer. Maar het is wel een goeie basis om vanuit te leren.

Oke, een klein stukje mid dan :P Er is trouwens geen topic over nee.

Attachments

• defqon 2011 anthem mid.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 77
Back