Varierende Hardstyle Bassdrum

samplen, samplen, samplen...tja.. ik vind het zelf vetter als het met live effecten gebeurd..
hiervoor heb ik met synthedit een hoog aantal vsts gebouwd.
Qua hardstyle, breakcore kan ik een aantal van mijn plugins (onder andere hier op synthforum te vinden) aanbevelen, waaronder 'kickcrusher', 'SIK-FXD' (kut-fxd voor kutnummer-leden), 'samplefest V1' en een aantal van mijn nieuwste plugins, 'Jammidi' en 'automated planet'.

Toevallig heb ik net een herrie-nummer opgenomen waar ik deze allemaal heb gebruikt.
Geloof me, ik heb pas 1% gemoduleerd/geautomatiseerd, dit is voornamelijk generated paterns, waarvan ik van de instellingen zelf nog maar 1 knop heb uitgetekend in de automation. :D
Voor de rest is het allemaal combinatie van random geselecteerde noot-triggers gebruiken om mijn sik-fxd (24 effecten te besturen per noot-velocity waarde) aan te sturen met random combinaties, waarbij de midi gegenereerd wordt door de jammidi (selectie tot aan 8 noten worden volgens een sequentie uitgetekend en generen zo een arppegiator patroon, afhankelijk van stap-grootte, stap-offset en randomisatie parameters. Zelfde gebeurd voor velocity.):eureka:

Attachments

• KUT-FXD.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 68
Vanavond weer verder gegaan met de kick die ik hier afgelopen week gepost heb. Heb voornamelijk de decay van de kick wat hoger gezet, wat aanpassingen gedaan in de EQ en een multi-pressor erop gezet. Ben benieuwd of jullie het al wat beter vinden.

Oh ja, de noten van de kick zijn ook aangepast (deze klopten helemaal niet en de regel voor "volg de onderste tonen van de melodie", geldt dus niet altijd :eureka:). Ik weet niet of ze zo wel goed staan, maar goed.. De hogere/lagere kicks zitten erin, en daar gaat het me uiteindelijk om: Het geluid van de kick zelf :)

Edit: Oh, verkeerde mp3 bijgevoegd. Hier stond de kick imo nog te zacht.

Attachments

• Kicktest24.mp3
    2 MB · Bekeken: 81
@fanjus: uiteraard kun je alles sampelen, gewoon je kick uit hydra (is een goeie plugin voor hardstyle trouwen exporteren als .wav En opnieuw Laden in je sequencer als audio spoor. Nu verder gaan bewerken en pitchen.

Je Moet niet je overstuurde stuk eruit knippen nee. Wat de truk is, is hem eerst oversturen (mag best heftig) en dan aan de slag met eq en filters (vooral bandpass filters, met veel resonantie).

Neem dat filmpje niet letterlijk over, maar ontwikkel je eigen manier en sound. Dit is slechts een manier om het te doen, uiteraard zijn er veel meer. Maar het is wel een goeie basis om vanuit te leren.

Oke, een klein stukje mid dan :P Er is trouwens geen topic over nee.

Je Moet niet je overstuurde stuk eruit knippen nee. Wat de truk is, is hem eerst oversturen (mag best heftig) en dan aan de slag met eq en filters (vooral bandpass filters, met veel resonantie).Ik was vergete erbij te zette voor de tail?

Nee okee en uiteindelijk er alles bij zetten kick zelf=(zoals dat filmpje hoefde dat niet meer dus aleenm een effectje):p

Okeee:p kan je er nog meer geluidjes bij de intro toevoegen? of fx synt voller maken?
en de kick?nis dat nog intro rustige introkickje?

@ Kevv1990: Er zit een goeie klank in je kick, maar het klinkt maar flauw in je mix. Je eens vergelijken met een track van de pro's, dat helpt het best om af te mixen. Haal je eigenlijk de lage frequenties uit je lead, zodat je kick niet wordt onderdrukt? En er ontbreekt een echte punch in je kick, die clap helpt eigenlijk niet echt.

@ Kevv1990: Er zit een goeie klank in je kick, maar het klinkt maar flauw in je mix. Je eens vergelijken met een track van de pro's, dat helpt het best om af te mixen. Haal je eigenlijk de lage frequenties uit je lead, zodat je kick niet wordt onderdrukt? En er ontbreekt een echte punch in je kick, die clap helpt eigenlijk niet echt.
Ik heb van de lead tot 200 hz gecut, als ik meer lage frequenties cut mist de lead weer zijn kracht (die 't sowieso op dit moment al niet echt heeft)..

Wat betreft de punch, dat kan wel kloppen. Dit is een enkele 909 met wat EQ en redelijk veel distortion. Ik wil(de) het basisgeluid eerst goed hebben, voordat ik er dingen aan toe ga voegen. Zou een 909 met korte decay en juiste EQ volstaan voor de punch, of is dat toch iets meer werk? Ik ben in ieder geval blij dat ik vooruitgang boek, hehe! :)

Ikzelf maak heel mijn kick vanuit een 909. Gewoon zorgen dat je de kracht van de originele 909 niet verliest (want dat is toch zijn sterkste punt als basis voor hardstylekicks) en eens je een deftige basis hebt het punchgedeelte anders EQen dan de tail. Zo doe ik het toch, je kan ook wat spelen met verschillende distortion op punch en tail. Verder layer ik ook dikwijls de tail om de kick meer te laten pompen (ik gebruik dan verschillende settings van de autofilter in logic en ook izotope ozone om de kick vol te krijgen). Maar er zijn waarschijnlijk betere technieken, ik ben ook nog steeds op zoek...

ik ben zelf ook bezig geweest met weer een nieuwe track.
ik hoop dat julie het mooi vinden:D

deze keer heb ik een nieuwe manier gebruikt om mn kick te pitchen

de downlifter sound heeft wel nog wat werk nodig. dus let daar niet te veel op

Attachments

• rauw edit 4.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 80
Ik ben van plan een sherman filterbank 1 of 2 aan te schaffen om eens wat kicks te gaan verkrachten.

Nu vraag ik me af of een analoge MBase 11 beter gaat klinken dan een 909 uit drumazon. Voordeel van de MBase lijkt mij dat ik de tails makkelijker kan pitchen.

Ideeen?

Avs

@Kevv1990:
De klank van de kick vind ik echt al mooi. Je hebt inderdaad wat toonhoogte problemen. Kijk goed in welke toonsoort je sampelt. Het is erg lastig pitchen als je uitgangstoon niet gelijk is aan de grondtoon/het akkoord van je melodie.

@Yellow Rocket
Mooi helder is jouw toon in die kick!

Ik ben zelf ook nog druk aan het werk met een kick maken en deze te pitchen. Heb het nu aardig voor elkaar denk ik.

De synth moet echt even goed ge EQ-ed worden wat die is erg dof, ging mij echter alleen als test om de kick mee te pitchen.

Wat de kick betreft moet ik de verschillende lagen wat meer in elkaar zien te lijmen, ik hoor iig nog echt dat het verschillende lagen zijn. Meer EQ denk ik. Ook misschien iets meer boost in de sublaag, echter kan ik dat niet goed beoordelen puur met een Headset. Dus als er mensen zijn met goede monitoren, is de sub dan okee?

Alle feedback uiteraard welkom! :D

Attachments

• kraak_verder3.mp3
    505,4 KB · Bekeken: 74
Laatst gewijzigd:
nieuwe poging gewaagd dus kick nummer 2 van mij even lead er onder gezet voor wat meer feeling ook al is ie te happy voor de kick :W

Attachments

• Kick 21-06-2011.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 80
@ Phye

ik hoor aleen bass punch met een kraak er achter die geen bass heeft.
verder is de vorm wel mooi.. alleen even de bass wat boosten
waarom kies je eigelijk voor een reversed bass kick.
in de regel klinkt het een beetje techno achtig als je die pitcht

@dj demian

is het een oldscool hardstyle kickje?

@ Phye

ik hoor aleen bass punch met een kraak er achter die geen bass heeft.
verder is de vorm wel mooi.. alleen even de bass wat boosten
waarom kies je eigelijk voor een reversed bass kick.
in de regel klinkt het een beetje techno achtig als je die pitcht

Er ligt echt een sublaag onder die mee pitched alleen is deze puur aanwezig in het gebied tussen 35 - 65 hz. Ik krijg hem niet dikker/breder bereik. Op mijn koptelefoon kan ik het wel horen maar inderdaad op mijn hifi speakers, blijft alleen een punch en kraak over.

Ik moet inderdaad een gat vullen want hij klinkt zo toch te kaal, als ik die van jullie allemaal weer hoor ;)

Hij is reversed geworden doordat ik de attack wegdraai bij de kraak zodat ik een duidelijk onderscheid heb in de lagen. Vond het eigenlijk wel lekker klinken. Vervolgens ben ik gaan proberen te pitchen.

@BP

hoge toontjes in begin eruit halen, synth mag wel iets meer boost in hoog hebben.. Kick is gewoon perfect (y)

@TheBassPounderz: Klinkt lekker zomers, 1 geheel. Maar je kick staat in verhouding een beetje zacht vind ik.

Een klein vraagje over het pitchen,

Als jullie je kick in drumazon maken zet je dan je pitch knop altijd op 50% ?
Ik heb het gevoel dat als ik de pitch daar verander, dat het pitchen in het geheel niet meer klopt (als ik ze ga sampelen)

Tip voor jullie allen:

Het pitchen is makkelijker VEEL makkelijker dan jullie denken :)
Doe niet zo moeilijk en wat zou makkelijkste zijn wat je kan bedenken (zonder de punch mee te pitchen).

Tip voor jullie allen:

Het pitchen is makkelijker VEEL makkelijker dan jullie denken :)
Doe niet zo moeilijk en wat zou makkelijkste zijn wat je kan bedenken (zonder de punch mee te pitchen).

Tail na de tock eraf knippen en shiften...

Back